Ga naar inhoud


Kaartlezer enigma 1 lezen via oscam


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb deze vraag ook al gesteld in het dreambox gedeelte maar het hoort eigenlijk hier thuis dus hierbij nogmaals.

 

Oscam heb ik inmiddels draaiend op een enigma 1 ontvanger (DM600). zie http://www.sat4all.c...scam-versie-e1/. Maar ik krijg het niet voor elkaar om een smartcard van CD (oranje-wit) te laten lezen. De interne shares werken wel gewoon dus oscam draait goed. Als ik de ontvanger instel dat hij het het cccam protocol moet gebruiken leest hij de kaart wel goed.

 

Zou er iets niet goed staan in de instellingen. Bij "oscam.server" staat nu (overgenomen van enigma 2) "device = /dev/sci0". Moet hier iets anders staan of kan het iets anders zijn?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het draaien op een azbox met enigma2 ( oranje/witte ) kaartje, en mijn werkende reader ziet er zo uit :

 

Als je ook nog CCcam hebt draaien kan je daar bij entitlements wel zien of het /dev/sci0 is of niet...

bij mijn oude box ( enigma1 ) was dit iig wel zo.

 

Let ook op dat je user die van de reader moet lezen in dezelfde "group" zit, bij mij dus group 1

 

 

[reader]

label = cardreader_azbox

description = Internal Reader

protocol = internal

device = /dev/sci0

services =

detect = cd

mhz = 500

cardmhz = 357

group = 1

emmcache = 1,1,15

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om lokaal een kaart te kunnen gebruiken je dvbapi gebruiken. Behalve een reader om een lokale kaart te benaderen moet je dat dus ook instellen.

Instellingen staan wel in dit subforum.

 

Die heb ik al ingesteld:

[account]

user = dvbapiau

pwd =

group = 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19

uniq = 3

monlevel = 0

au = 1

 

Bij andere (enigma 2) ontvangers heb ik dezelfde oscam files gebruikt waarbij ik iedere keer de .server en .user file wijzig voor de betreffende ontvanger. Op die enigma 2 ontvangers werkt de kaartlezer wel goed. Ik weet dus eigenlijk zeker dat ik alles goed heb ingesteld.

 

Is er iets wat ik bij een enigma 1 ontvanger anders moet instellen dan bij een enigma 2 ontvanger om de kaartlezer werkend te krijgen?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb ook een probleem, bij mij werkt de canaldigitaal kaart wel op een DM800, maar op de 7000 ziet die hem niet, ik krijg dan de volgende melding :

0x0 r 1 lower ON OFF 127.0.0.1 0 internal 0000:0000 no data 00:22:57 ERROR (no entitlements)

 

Dit is mijn settings :

 

 

[reader]

label = lower

enable = 1

protocol = internal

device = /dev/sci0

detect = cd

mhz = 357

cardmhz = 357

caid = 0100

ident = 0100:00006A

#services =

group = 1

emmcache = 1,3,1

lb_weight = 100

cccreshare = 2

#audisabled = 0

#ratelimitecm = 4

#ratelimitseconds = 10

#cooldown = 10, 60

 

Het is een S2 kaart zwart.

 

Alvast bedankt.

De kaart zit onder erin.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob001, heb je dvbapi ingestelt in oscam.conf?

 

Michel130 en rob, ik heb zelf ook trammelant met de kaartlezers in mn 7000. Zie http://www.sat4all.com/forums/topic/318453-oscam-timeouts-met-2-kaarten-actief/page__fromsearch__1

 

Blijkbaar een enigma1 probleem.

 

Je kunt de instellingen uit genoemde thread proberen. Dat moet met 1 kaart iig werken. Let wel op dat je dan alle config bestanden aan moet passen, anders kloppen de verwijzingen niet meer.

 

Ook je oscam.dvbapi luistert nogal nauw.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob001, heb je dvbapi ingestelt in oscam.conf?

 

Michel130 en rob, ik heb zelf ook trammelant met de kaartlezers in mn 7000. Zie http://www.sat4all.c...__fromsearch__1

 

Blijkbaar een enigma1 probleem.

 

Je kunt de instellingen uit genoemde thread proberen. Dat moet met 1 kaart iig werken. Let wel op dat je dan alle config bestanden aan moet passen, anders kloppen de verwijzingen niet meer.

 

Ook je oscam.dvbapi luistert nogal nauw.

 

Bedankt voor deze info. Na het lezen van je andere thread is het bij mij nu opgelost. De kaart wordt nu goed gelezen.

 

Het probleem zat hem in de mhz instellingen

In je thread gaf je aan dat je het volgende gebruikt:

mhz = 500

cardmhz = 500

 

Echter uit de deze thread http://www.sat4all.c...rt-in-dreambox/ had ik juist de volgende instellingen gehaald:

mhz = 300

cardmhz = 357

 

Deze laatste instellingen gebruik ik ook (met succes) bij mijn andere enigma 2 boxen. Mijn vraag dus. Hoe kan ik het beste de mhz instellen? Is dit bij enigma 1 anders dan bij enigma 2 of kan ik mijn enigma 2 ontvangers ook beter instellen op 500mhz?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...