Ga naar inhoud


Oscam experimental updaten op de Dreambox


Aanbevolen berichten

Oscam update elke dag wel achter de schermen. Vandaar hier een kleine makkelijke uitleg om oscam te updaten!

 

De Tut is voor E2 images! Zorg dat je Oscam al op de dreambox hebt staan!

Je instellingen blijven bewaard!

 

1. oscam bestand:

Allereerst zoeken we oscam op, op je dreambox. Ga hiervoor met een ftp tool, of via je local-netwerk, naar de bestanden in je dreambox. Open de volgende locatie: \usr\bin. We zien nu een hoop bestanden. Zoek het volgende bestand oscam-experimental, hernoem het naar oscam-experimental.bak!

Doe nu niks op de dreambox!!

 

2. De nieuwe versie:

We gaan naar oscam.to downloads voor dreambox. (Misschien is een account nodig in de toekomst.) Downloaden we nu de nieuwste oscam, oscam-svnXXXX-mips-tuxbox-webif-Distribution.tar.gz, in mijn geval 6330 op de XXXX ;).

 

3. Open maar:

We openen de gedownloade tar.gz met winrar, het bestand erin oscam-svnXXXX-mips-tuxbox-webif-Distribution.tar.gz-1 openen we weer met winrar, gewoon dubbelklikken in mijn geval.

 

4. Het bestand:

Nu zien we oscam-svnXXXX-mips-tuxbox-webif bestand en wat meer mapjes en bestanden. We pakken het bestand oscam-svnXXXX-mips-tuxbox-webif uit ergens op je pc! (Rechtermuisknop, uitpakken in opgegeven map.) Nu hernoemen we het bestand oscam-svnXXXX-mips-tuxbox-webif naar oscam-experimental . Kopieeren het bestand naar \usr\bin op de dreambox, waar het oude bestand stond!

 

5. Last but not least:

We herstarten de dreambox volledig! Nu dat gedaan is kan je oa. in webif van oscam boven aan lezen welke versie jouw oscam is:

OSCAM 1.20-unstable_svn build #6330

 

Klaar, zo makkelijk was het!

 

Kan een mod hier een sticky van maken? :).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha DoeEensGek,

Het spijt me te moeten zeggen. Maar bij mijn Newnigma2 (laatste release) installatie staat na de installatie van Oscam via het menu in de usr/bin folder geen oscam-experimental bestand, alleen het bestand OSCAM. Als ik het bestand uit de download daarmee overschrijf en de DM8000 reboot, krijg ik geen werkende oplossing, ook geen webif ! Voor mij werkt deze oplossing dan ook niet. Enig idee waarom? De versie die Newnigma bij mij installeert is

OSCAM 1.20-unstable_svn build #5882

 

Thanks,

 

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dit ook nodig bij PLI images of word hij daar bij de daily updates meegenomen ?

 

greetz Han

Nieuwe builds van OScam worden in de daily updates meegenomen. Heb je oscam-experimental geinstalleerd, dan wordt deze bijgewerkt als je je box update.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ha DoeEensGek,

Het spijt me te moeten zeggen. Maar bij mijn Newnigma2 (laatste release) installatie staat na de installatie van Oscam via het menu in de usr/bin folder geen oscam-experimental bestand, alleen het bestand OSCAM. Als ik het bestand uit de download daarmee overschrijf en de DM8000 reboot, krijg ik geen werkende oplossing, ook geen webif ! Voor mij werkt deze oplossing dan ook niet. Enig idee waarom? De versie die Newnigma bij mij installeert is

OSCAM 1.20-unstable_svn build #5882

 

Thanks,

 

KingOtto

 

Dat klopt wel. Als je dat bestand overschrijft moet je de bestandsattributen nog wel op 755 zetten, anders is de binary niet uit te voeren. Doe in /usr/bin chmod 755 oscam en dan zou hij gestart moeten kunnen worden.

 

Ik weet niet hoe in newnigma het start script werkt, als die gewoon /usr/bin/oscam start zou chmod 755 voldoende moeten zijn om het weer aan de praat te krijgen

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Wiz,

Ga ik vanavond (later) uitproberen. The woman & kid are watching Voice Kids.... you know :-)

Oscam blijft dus nu wel stabiel omdat ik niet naar een "vreemde" zender of niet bestaande zender "zap".

 

Wel zie ik nu overigens de volgende error message staan:

2012/02/03 21:16:17 54DB50 r Error processing ecm for caid 0100, srvid 1B6C (servicename: 0100:1B6C unknown) on reader lower.

Heeft ook vast met mijn settings te maken???

 

Greetz,

KingOtto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Wiz,

Ga ik vanavond (later) uitproberen. The woman & kid are watching Voice Kids.... you know :-)

Oscam blijft dus nu wel stabiel omdat ik niet naar een "vreemde" zender of niet bestaande zender "zap".

 

Wel zie ik nu overigens de volgende error message staan:

2012/02/03 21:16:17 54DB50 r Error processing ecm for caid 0100, srvid 1B6C (servicename: 0100:1B6C unknown) on reader lower.

Heeft ook vast met mijn settings te maken???

 

Greetz,

KingOtto

He otto, Ik heb zelf geen chmod755 gedaan,maar hier kan het wel aan liggen.

 

Lees ook: OSCAM 1.20-unstable_svn build #5882, Ik heb het over expirimental, je kan denk ik geen experimental over unstable heenschrijven, omdat hij dan niet juiste map/bestanden pakt.

Gebruik je wel een unstable update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...