Ga naar inhoud


Openbox S9, hdmi werkt niet, slecht geluid via audio


alx

Aanbevolen berichten

Beste medesatters, ik heb in Denemarken een S9 besteld in het verleden. Zoals gewoonlijk vooruitbetalen. Bleek dat ding uit China te komen en moest ik nog invoerrechten en BTW betalen. Naar berichten in het verleden zou het een origineel zijn.

Nu lijkt het erop dat het toch om een clone gaat. OK, geen garantie dus en terugsturen naar China zou ook aardig kostbaar zijn.

Ik moet dus proberen zelf iets te doen.

De HDMI-aansluiting werkte niet meer. Geen audio, geen video.

Na verwisseling naar Scart en naar de audioaansluiting heb ik (zeer langzaam opkomend) beeld en slecht geluid.

Nu ben ik geen electronicus, maar door het langzaam opkomend beeld dacht ik aan een lekkend electrolytische condensator.

In de voeding heb ik een primaire C vervangen. Dat hielp dus geen zak. De voedingsaansluitingen geven aan: G,24V,12V,G,5V,5V. Ze zijn -onder belasting- resp. 22,2, 11,8, 5, 5. Ik meen dat er 10% ???? verschil mag zijn????

Ik zie ook helemaal geen bolle C's. In de buurt van de HDMI-aansluiting zie ik een vrij groot koellichaam ergens.

De condensatoren in die buurt zien er ook heel normaal uit. Toch denk ik aan een condensator (met mijn beperkt verstand), vanwege het feit dat het beeld heel langzaam opkomt na een koude start. Heeft een technischer forumlid hetzelfde meegemaakt en kan iemand mij vertellen wat het is?

Hopelijk is het goed beschreven en onderwerplabels boven de topic, wat is dat? Ik heb er naar gezocht.

Correctie: Ook vanuit standby langzaam opkomend beeld.

aangepast door alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem met condensatoren is,dat je aan de buitenkant vaak niet kunt zien of ze defekt zijn of niet,soms staan ze bol of lekken,maar dit is lang niet altijd het geval.

Er is maar een manier om te zien of ze defekt zijn ,en dat is Meten/is weten,gokken kun je beter maar niet doen.

Als je het zekere voor het onzekere wild nemen ,gewoon Alle Eko's vervangen.

Die 10% slaat niet op de uitgangspanning ,maar op de Capp.van de elco's.

De uitganspanning hoort gewoon te kloppen,dus die 24v is dus niet goed.

Neem uitsluitend 105* elco's !!

PS ,je kunt evt ook je geld terug vragen,zeker als je hem via Internet hebt besteld ,en binnen 2 weken uiteraard terugsturen op hun kosten.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm al iets langer. Zeker 6 maanden of meer. Bij kopen op afstand mag je 'm inderdaad binnen de wettelijke termijn terugsturen, maar wel op eigen kosten.

Ik denk dat ze in China enigzins s.....t hebben aan onze wetgeving.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hee dit lijkt erg veel op het probleem wat ik heb met mijn dm800 clone (ooit gekocht als origineel ergens ver terug).

Bij mij werkt de HDMI pervect

maar de scart aansluiting geef heel flets beeld niet de juiste kleuren

zo iets als dat we vroeger wel eens een copy proberden te maken van video naar video met een originele vhs band die beveiligd was.

Ik heb er al vaker naar gezocht wat het probleem zou kunnen zijn maar nog niet gevonden het zou wel handig voor mij zijn als die scart weer werkt.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...