Ga naar inhoud


Caiway kaart op OScam, iemand al ervaring?


SubSense

Aanbevolen berichten

Ik kan dit vanavond pas testen.

heb wel alvast de loadbalancer uit gezet

cache-ex is niet geconfigureerd maar is standaard toch al wel actief in oscam ? Hoe zet ik dit uit ?

Oscam is herstart maar vanavond kan ik de kaart pas weer testen

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Hotzenwalder,

 

de ATR is meestal ook niet gewenst om af te beelden op dit forum.

 

Is geen probleem volgens mij, is voor alle kaarten een standaard iets.

Het geeft aan om wat voor type kaart het gaat ( gebruikte codering ), welke mode de kaart staat, enz.

Anders zou de gebruikte apparatuur ook niet weten hoe met de kaart om te gaan.

 

Persoonlijk vind ik het altijd handig om de ATR terug te kunnen lezen in een log, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit vanavond pas testen.

heb wel alvast de loadbalancer uit gezet

cache-ex is niet geconfigureerd maar is standaard toch al wel actief in oscam ? Hoe zet ik dit uit ?

Oscam is herstart maar vanavond kan ik de kaart pas weer testen

 

Cache staat standaard aan (als twee clients dezelfde zender kijken krijgt één van de twee een cachehit), maar cacheex (uitwisselen van cache met andere servers) niet. Cacheex loopt via readers. Als je de readers uitschakelt die de cache regelen dan ben je cacheex kwijt. De normale cache heb je altijd volgens mij.

 

Als je een beetje handig bent met firewalls, routers etc en je box draait op Openpli of iets anders wat met een webif te bereiken is dan kun je oop op afstand testen. Gebruik zelf Dreamdroid en Putty om mijn box thuis op afstand te beheren zodat ik ook als ik niet thuis ben de zenders kan testen etc. Is allemaal vergrendeld op bepaalde IP adressen in mijn router, dus niet de hele wereld kan erin.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu remote getest via de webif van mijn dreambox maar de kaart gaat niet open, het probleem blijft dus helaas bestaan.

Cache ex staat uit, er zijn geen readers of users die hier gebruik van maken.

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update, wat me opvalt is dat mijn client in oscam om de 15 seconden de verbinding verliest.

Dan duurt het weer 3 a 4 seconden voordat de verbinding er weer is.

Ik kan dit afleiden uit dat op het status scherm na 15 seconden dus de verbinding weg is.

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je volgens mij instellen in oscam met client timeout en reconnect. In de global config staat o.a. een client max idle, maar zoals al eerder gezegd, De debuglogs zullen je vertellen wat er aan de hand is.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de timeout aangepast naar 12 seconden maar ook dat maakt niks uit.

 

Als ik de logs door de SMS trace tool haal dan komt ao dit naar voren

 

2012/10/03 20:52:16 9DBD628 r caiway [irdeto] IFD: Transmit error!

2012/10/03 20:52:16 9DBD628 r ERROR, function call ICC_Async_Transmit (reader, cmd_len+2, buffer) returns error.

2012/10/03 20:52:16 9DBD628 r caiway [irdeto] TRACE: ERROR: Protocol_T14_Command returns error

2012/10/03 20:52:16 9DBD628 r caiway [irdeto] TRACE: Error processing ecm for caid 0606, srvid 4AB0, servicename: 13th Street

 

de rest van de log is bijgelsoten als 20121003oscam.rar

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

oscam.whitelist is idd leeg bestaat voglens mij niet eens

 

Bij deze mijn config

 

[global]

logfile = /emu/caiway/log/oscam.log

disableuserfile = 0

clienttimeout = 1600

fallbacktimeout = 1500

cachedelay = 10

nice = -1

maxlogsize = 2048

preferlocalcards = 1

readerrestartseconds = 0

dropdups = 1

usrfile = /emu/caiway/log/oscamuser.log

cwlogdir = /emu/caiway/log/ocamcw.log

emmlogdir = /emu/caiway/log/emm.log

lb_save = 100

lb_reopen_seconds = 800

lb_stat_cleanup = 1

lb_max_readers = 1

lb_auto_betatunnel = 0

lb_savepath = /tmp/.oscam/statcaiway

failbantime = 1400

failbancount = 10

 

[cccam]

port = 7080

nodeid = 80BBBE66105914FC

version = 2.3.0

reshare = 1

ignorereshare = 1

forward_origin_card = 1

 

[dvbapi]

enabled = 1

au = 1

request_mode = 1

reopenonzap = 1

delayer = 10

user = dvbapiau

boxtype = dreambox

 

[monitor]

port = 33001

 

[webif]

httpport = 1973

httpuser = nvt

httppwd = nvt

httphideidleclients = 1

httpallowed = 127.0.0.1,192.168.60.0-192.168.60.253

 

 

[reader]

label = caiway

description = Caiway

protocol = smartreader

device = Serial:READER22

caid = 0606

rsakey = mag hier niet maar is dezelfe als bij ziggo begint met 3C......6A

boxkey = mag hier niet maar is hetzelfde als bij ziggo begint met 11......88

detect = cd

mhz = 600

cardmhz = 600

ident = 0606:000000

group = 1

emmcache = 1,3,2

blockemm-unknown = 1

blockemm-g = 1

saveemm-u = 1

saveemm-s = 1

auprovid = 000606

 

[account]

user = dvbapiau

au = 1

group = 1

cccmaxhops = 2

 

[account]

user = Huiskamer

pwd = 72LBhp79

keepalive = 0

au = caiway

group = 1

cccmaxhops = 1

cccreshare = 0

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de kaart al eens in een andere box geprobeerd met OScam of in een server met OScam. Misschien ligt het aan de combinatie van box, reader en OScam.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kaart geprobeerd in mijn dreambox 8000 met CCcam, de het duurt dan de 1e keer 5 tot 10 seconden voordat de kaart open gaat, daarna blijft de kaart open.

Ik heb de kaart geprobeerd in mijn VU+ Solo, zelfde verhaal.

Ik heb de kaart geprobeert in mijn Humax ontvanger, geen enkel probleem, hiervoor is hij ook bedoeld.

Ik heb de kaart geprobeerd in mijn Orton / opticum cable ontvanger, ook hier gaat de kaart open.

Ik heb de kaart geprobeerd in mijn Debian server met een Smargo en CCcam, kaart gaat gewoon open en blijft ook open. Duurt ook 5 tot 10 seconden voordat de kaart open is.

Nu zit de kaart in mijn debian server met een Smargo onder Oscam en alleen dat lukt dus niet.

 

Nu kan je zeggen waarom gebruik je dan CCcam niet, nou omdat ik de finetune mogelijkheden voor Oscam fijner vind en het overzicht, maar dan moet hij het wel doen.

DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kaart geprobeerd in mijn dreambox 8000 met CCcam, de het duurt dan de 1e keer 5 tot 10 seconden voordat de kaart open gaat, daarna blijft de kaart open.

Ik heb de kaart geprobeerd in mijn VU+ Solo, zelfde verhaal.

Ik heb de kaart geprobeert in mijn Humax ontvanger, geen enkel probleem, hiervoor is hij ook bedoeld.

Ik heb de kaart geprobeerd in mijn Orton / opticum cable ontvanger, ook hier gaat de kaart open.

Ik heb de kaart geprobeerd in mijn Debian server met een Smargo en CCcam, kaart gaat gewoon open en blijft ook open. Duurt ook 5 tot 10 seconden voordat de kaart open is.

Nu zit de kaart in mijn debian server met een Smargo onder Oscam en alleen dat lukt dus niet.

 

Nu kan je zeggen waarom gebruik je dan CCcam niet, nou omdat ik de finetune mogelijkheden voor Oscam fijner vind en het overzicht, maar dan moet hij het wel doen.

 

En nu zie ik er protocol = smartreader device = Serial:READER22 staan, probeer eens inerne readers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...