Ga naar inhoud


Keuze maken tussen Multytenne, Visiosat of Wavefrontier


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Hoe zou ik kwa switches moeten werken als ik astra 2 en hotbird dual lnb en astra 1 en 3 quad lnb wil uitvoeren?

Zou dat kunnen met een derde SAR 411F en daarop 2x astra 1 en 2x astra 3 vanaf de quad lnb?

Xtrend ET9500 - Topfield 5000 - Maximum E85 schotel - 2x quad Alps - 2x quad Inverto-UB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoe zou ik kwa switches moeten werken als ik astra 2 en hotbird dual lnb en astra 1 en 3 quad lnb wil uitvoeren?

Zou dat kunnen met een derde SAR 411F en daarop 2x astra 1 en 2x astra 3 vanaf de quad lnb?

 

Nee. Om tussen 4 LNBs te schakelen heb je een switch nodig (per tuner) met 4 ingangen en 1 uitgang.

Je hebt dus 2 stuks 4/1 switches nodig (A1 - A2 - A3 - HB) en 2 stuks 2/1 switches (A2 - HB)

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik er kwa schotel redelijk uit was, maar een leverancier brengt me aan het twijfelen.

 

Voor in de Betuwe ontvangst van A1-A2-A3-Hotbird (twin of quad) dacht ik aan de Maximum E85 (is dat overigens dezelfde als de SAB T85 multifocus). Echter een leverancier raad de Wavefrontier T90 aan omdat de monteurs daar veel betere ervaringen mee hebben...

Dat kan natuurlijk kloppen, maar de prijs is natuurlijk wel nagenoeg het dubbele.

 

Ik wil wel graag onder alle (regen) omstandigheden een goed beeld hebben, dus als het echt stukke beter zou worden ben ik er wel voor te porren. Graag jullie mening.

Xtrend ET9500 - Topfield 5000 - Maximum E85 schotel - 2x quad Alps - 2x quad Inverto-UB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Wavefrontier heb je anders wel een grote-bek-met-tanden bij je huis. :eek:

Of je moet al een mooie plek uit het zicht hebben. Geen mooie schotel om te zien.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor in de Betuwe ontvangst van A1-A2-A3-Hotbird (twin of quad) dacht ik aan de Maximum E85 (is dat overigens dezelfde als de SAB T85 multifocus). Echter een leverancier raad de Wavefrontier T90 aan omdat de monteurs daar veel betere ervaringen mee hebben...

Dat kan natuurlijk kloppen, maar de prijs is natuurlijk wel nagenoeg het dubbele.

 

Ik zal gewoon bij de Maximum E85 nemen. Daar kunt u de astra 1,2,3 en hotbird prima satelliet signaal ontvangen. Ik denk dat de leverancier "dollar" tekens heeft in zijn/haar ogen op dat moment. Vraag dan aan de leverancier waarom de monteurs de Wavefrontier T90 prefereren. Ik ben erg benieuwd wat zijn/haar antwoord is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Wavefrontier heb je anders wel een grote-bek-met-tanden bij je huis. :eek:

 

Waarom zo discriminerent..... het klinkt zo... wilders.

 

Een WaveFrontier is gewoon het mooiste wat er is.

Het is een sieraad om te zien. Iedere voorbijganger zal onder de indruk

raken van het technisch kunnen van de bezitter. Buurtbewoners weten

dat je een 'schotel'-expert bent en komen bij jou te om te vragen wat ze zelf

het beste kunnen doen. Werkelijk...WaveFrontier...doen !!!

 

Ehhh... ik gebruik een Multitenne als camping schotel. :)

aangepast door zekitez

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de Hotbird, Astra 1, 3 en 2 te ontvangen, is de Wavefrontier T90 gewoon onzin. Dit is een schotel om over een heel breed gebied satellieten te kunnen ontvangen. Dat is toch helemaal niet van toepassing. Een Maximum E85 is een prima schotel voor deze 4 satellieten, daar heb je die T90 echt niet voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mpleizr,

 

Heb zaterdag (op vraag van de gebruiker) een G3 geplaatst met 1x Inverto twin + 2x Alps twin - De BigBisat vondt ie te opzichtig - Heel 'voorzichtig' alles gemonteerd en zeker tijdens afstellen van de lnb's geen onnodige druk uitgeoefend op de arm - Het resultaat mag er zijn - nog een 4de twin lnb ernaast ??

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marc

 

Bedankt voor je uitleg Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen heb zo'n G4 beugel maar vind er wel veel speling zit. kan deze nooit goed vast zetten zonder dat deze weer los gaat zitten.

Wellicht dat ik mijn oude triax 110 schotel weer optuig en deze als log ga gebruiken voor astra 23e

 

e.a. als het beter weer is ga ik maar eens googelen ermee

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zo discriminerent..... het klinkt zo... wilders.

 

Een WaveFrontier is gewoon het mooiste wat er is.

Het is een sieraad om te zien. Iedere voorbijganger zal onder de indruk

raken van het technisch kunnen van de bezitter. Buurtbewoners weten

dat je een 'schotel'-expert bent en komen bij jou te om te vragen wat ze zelf

het beste kunnen doen. Werkelijk...WaveFrontier...doen !!!

 

 

Over smaak valt te twisten, maar om nou te zeggen dat de Wavefrontier T90 het mooiste is wat er is..... hmmm ... nee.... sorry ;)

Het is nogal een fors geheel. Om astra 1/2/3 en hotbird te ontvangen is een triax schotel (88cm) ruim voldoende. En overigens heel wat gemakkelijker in te stellen.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over smaak valt te twisten. Maar wil je goede ontvangst van maar liefst 14 of 16 satellieten dan is de Wavefrontier T90 een uitkomst. Stel je eens voor: Alle interessante satellieten van 28 Oost tot 12 West zonder wachttijd voor een rotor. ..

Voor alleen Hotbird en 3 Astra's raad ik de Wavefrontier T55 aan. Die is bijna 2 x zo klein en pakt toch 7 of 8 satellieten. Kun je dus later nog LNB's bijplaatsen.

 

Moeilijk? Lees dan Afstelling Wavefrontier eens door en je zult zien dat de Wave juist heel gemakkelijk is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...