Ga naar inhoud


partnerbox werkend krijgen


soldier

Aanbevolen berichten

Ik gebruik pli en heb de plugin remote stream convert gedownload. Zelfs na een herstart staat er geen koppeling in de applicaties en ook niet onder de blauwe knop...?.

 

Hele avond gezocht, maar het lukt met ook niet om met 2 aangesloten netwerk kabels partnerbox werkend te krijgen. De beide vu+ ontvangers zijn met een vast ip adres zichtbaar in het netwerk, maar de soLo krijgt geen contact met de duo, ook niet als remote timer....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

 

De remote stream staat onder menu/instellingen/zenders zoeken

Probeer deze werkend te krijgen want het werkt mooier dan de partnerbox plugin

 

Mvg

aangepast door Toppert

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de koppeling rsc gevonden. Staat onder zenders zoeken. Ip adres van de Host (duo) ingevuld en de bouquets aangevinkt die ik gebruiken wil, vervolgens downloaden gedaan en kon toen de bouquets terug vinden onderaan de favorieten lijst.....

Als ik echter op een zender druk uit de lijst krijg ik geen beeld.

Wel is het mij gelukt de master box te benaderen en de gewenste bouquets uit de master box (duo) naar de slave box (solo) te downloaden!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik zou als ik u was eerst alles eens rechtstreeks via de router aansluiten en de boel werkend krijgen

Dan weet je zeker dat de boel werkt

Daarna pas weer met de homeplugin er tussen proberen

 

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt die rsc ook als op de server VTI staat en op de slave uiteraard pli?

Krijg op die manier mijn boequets niet gedownload.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds gisteren beide boxen rechtstreeks op de router aangesloten, al de bovengenoemde testen heb ik met beide boxen rechtsreeks op de router aangesloten uitgevoerd, dit moet dus goed zijn. Via rsc kan ik op de slave box wel de master box bouquets binnenhalen, de connectie werkt dus. Het enige (en niet onbelangrijke) is dat ik geen beeld krijg :(.

Ik heb op beide boxen een netwerktest gedaan en de masterbox (de duo in de woonkamer) herkend geen netwerk. Wel kan ik hem zoals hier ook aangegeven benaderen via het netwerk door de slave (de solo). Bij de solo verloopt de netwerktest wel 100% ok. Ook in het netwerkoverzicht zie ik zowel de router als duo en de solo met de juiste ip adressen.

Misschien helpt een totale reset van de VU duo? ik gebruik voor beide boxen openpli. Voor de solo een versie van het afgelopen weekend en voor de duo een versie van begin dit jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Heb je de beide boxen ook in de zelfde netwerkgroup?

Ik weet niet of dat ook voor de plugin moet maar dat is in ieder geval altijd goed

etc/samba/config

In die config in ieder geval allebei dezelfde naam geven aan de workgroup (bv.soldier)

Is ook hoofdletter gevoelig

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Met het progamma DCC.exe

Dan kun je via ftp je mappen bereiken (etc/samba/config)

Maak dan de werkgroep van je pc ook de zelfde naam als je 2 boxen

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt!

Ik ben begonnen met het flashen van de duo, dit duurde even omdat er eerst een nieuwe bootloader in moest alvorens te kunnen flashen. Alles opnieuw aangesloten en het werkt. Toch een bugje in het oudere image geweest?

 

Moest wel de duo op standby zetten en geen tv kjken om beeld te hebben op de solo. Op de duo keek ik hd en op de solo sd kanalen. De duo op het netwerk via homeplug 85 mbs en de solo via kabel op de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Goed om te horen

Welke heb je nu werkend?

Of heb je ze nu allebei werkend

Hier gaat overigens de hd wel goed dus zal de 85mbs de hd stream van u wel beperken

 

Mvg

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weet iemand al of je RSC op de slave box werkend kan krijgen als er VTI 4.1 op de master box staat?

 

(Partnerbox is blijkbaar niet meer uit de feed te halen? :()

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt imho niets uit welke image er op de master staat. Sowieso is VTI op de OI van VU+ gebaseerd, dus dat zal zeker geen beletsel zijn.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...