Ga naar inhoud


Venton UNIBOX HD1


Michel

Aanbevolen berichten

Ik moet terugkomen op de werking van de afstandsbediening.

 

Die deed het in de testruimte uitstekend. Ook onder een hoek en op grotere afstand, maar nu de HD1 tijdelijk thuis staat omdat ik even niets anders meer heb staan, werkt de afstandsbediening plotseling heel erg slecht. De receiver reageert alleen als ik van bovenaf gericht op maximaal 2 meter afstand op de receiver richt.

 

Het lijkt wel of er iets stoort op het IR signaal. Omdat de receiver af en toe niet reageert op de afstandsbediening, lijkt die traag, maar richt je dan van dichterbij weer op de receiver reageert hij wel snel.

 

Batterijen al gewisseld, maar dat maakt geen verschil.

 

Hij staat wel open (zonder kap) omdat ik er even een 3,5" HDD aan heb hangen en inbouwen gaat alleen met een 2,5". Misschien veroorzaakt dat de problemen.

 

Mvg,

 

Michel

is er in die ruimte toevallig een spaarlamp aanwezig?ik lachte ook,toen een technieker zij,dat de ab niet werkte door de spaarlamp.ik heb dan een tl lamp geplaatst,en problemen weg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Alles al geprobeerd. DECT weg, draadloze deurbel weg.

 

Er is alleen halogeenverlichting in het plafond en dat kan onmogelijk storen.

 

Verder alleen een TV en een versterker, maar die kunnen niet weg ;)

 

Het lijkt alsof de afstandsbediening het heel erg slecht doet in een hoek van beneden (bank) iets naar boven (videokastje).

In de testruimte werd altijd van boven naar beneden bediend.

 

Ik mis momenteel mijn DM8000HD heel erg... :crazy:

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde heb ik gehad met de DM7020HD, maar dit lag echt aan de receiver. Nu heb ik tijdelijk de ET9000 beneden staan en nergens last van. Ik ben blij dat je dit met ons deelt Michel, ik had bijna deze receiver gekocht. Ik wacht nu toch maar even op de nieuwe VU+ UNO die binnenkort gelanceerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet niet of dat verstandig is of niet.

 

Het kan ook een driver issue zijn, of misschien iets exemplarisch.

 

Het product is net een week op de markt. Te vroeg om er iets zinvols over te zeggen. Vandaar ook de preview en (nog) geen review. :)

 

De DM7020HD heeft ook een weekje bij mij thuis gestaan en die deed het in dezelfde omgeving wel perfect.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik heb sinds gisteren een unibox hd1.

Alles werkt naar behoren behalve kan hij de canaal digitaal kaart niet lezen.

Nu zal ik daar voor CCCam nodig hebben maar die staat er bij plugins download niet bij.

Heeft iemand een idee waar ik deze vinden kan..

MVG John

Vu+ Duo2 met VTI 7.0

Venton unibox hd1 met openatv 4.1

Triax 60 met duo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel ligt het niet aan de tv ? daar deze ook kan storen op het ab signaal in de test ruimte staat denk ik een andere tv als in je woonkamer

 

ps een stukje bruin plakband (waar je de dozen mee dichtplak) kan wonderen doen mijn broer heeft het ook gehad namelijk met de Dream 500HD die ab werkte voor geen meter toen hij een andere tv kocht (lg) op aanraden van mij heeft hij 2 stukjes van dat bruine plakband ingebouwd (op de ir lens geplakt) en heeft nu nergens geen last meer van, het kan komen door de ir straling van een lcd tv zegt men.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...kan hij de canaal digitaal kaart niet lezen.

Nu zal ik daar voor CCCam nodig hebben maar die staat er bij plugins download niet bij.

Heeft iemand een idee waar ik deze vinden kan..

MVG John

 

De image die je gebruikt zal om legale redenen geen CCcam via hun download center aanbieden. Een CCcam.ipk bestand in de root plaatsen en dan handmatig installeren is een oplossing, mits er een emu-manager in de firmware zit of te downloaden is.

Als er ook geen emu-manager in de firmware zit, kun je het beste de standaard dccam vervangen voor het CCcam.mipsel bestand. E.e.a. is al vaker beschreven in het Dreambox forum, zoek even op "originele firmware cccam".

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zet er gewoon de laatste OpenAAF image op. Daar zit alles al in.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 redenen om te twijfelen aan dit product.

 

1e de service van Venton zelf is heel erg slecht.

Ik heb ooit eens 2 ontvangers gekocht via de importeur in Belgie.

Beide Venton ontvangers zijn defect gegaan en de reparatie tijd was 2,5 maand

In tussen had ik al weer een andere gekocht dus ze zijn ook niet meer gebruikt en staan verder ongebruikt in de kast

 

De 2e rede is eigenlijk gelijk aan de eerste.

De importeur importeert meerdere producten waaronder ook de inverto.

Hoeveel problemen zijn er nog met de Inverto Scena die niet goed kunnen worden opgelost.

Vaak gaan deze na de garantie termijn voor de 2e maal defect en dan is het gewoon pech gehad of vet de portemonnee trekken.

 

Ik hoop niet dat de geschiedenis zich herhaalt en we straks weer met allemaal defecte ontvangers zitten.

Nieuwe producten op de markt zetten is 1 maar wat daar achter komt is zeker zo belangrijk en de tijd zal het leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De importeur importeert meerdere producten waaronder ook de inverto.

 

Dergelijke onwaarheden openlijk in het bekenste Nederlands/Belgisch forum verklaren is spijtig.

 

1) De zogenaamde Belgische importeur van Venton, bestaat niet!!!!!!

 

Er is een Belgische firma die ENKEL de Venton HD200 verdeelde.

 

2) Dezelfde firma heeft ENKEL de Inverto Multiconnect LNB 23mm neck verdeelt.

 

U mag niet beweren dat deze firma distributeur is van Venton en van Inverto.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het hele verhaal staat hier ook helemaal los van.

 

Het probleem met de afstandsbediening van mijn exemplaar bleek exemplarisch. Het e.e.a. werkt nu goed.

 

Ik vind de software erg goed werken en het apparaat is gewoon snel. Ik heb van het bedrijf waarvan ik de Venton Unibox HD 1 heb ontvangen al diverse software updates en documentatie mogen ontvangen, dus mijn ervaringen met support zijn vooralsnog goed.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoe reageren de pijltjes knoppen vd ab? Zijn deze luidruchtig net als die van de Vu Duo of zijn ze net als de Dreamboxen?

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

hoe zijn de ervaringen nu met deze ontvanger nu hij al een jaar op de markt is 

Venton Unibox HD 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...