Ga naar inhoud


Anet E10 3D printer (Gearbest)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Omdat op dit forum Satelliet, TV,  Computer en Domotica hobbyisten pur sang aanwezig zijn en 3D printing voor al deze hobby's inzetbaar is, besloten we enkele weken geleden op een aanbod van Gearbest in te gaan om de Anet A8 te testen. Hadden we het maar niet gedaan, want wat is die hobby verslavend! Vele spoelen 3D printmateriaal later is de hele familie voorzien van batterijhouders, een speciale LNB beugel, een Star Wars Lightsaber, is zoonlief de hele dag aan het spelen met zijn 3d geprinte action figures en heeft papa zijn 3D printers hevig gemodificeerd met allerlei custom onderdelen. De kwaliteit die je vandaag de dag kunt printen met een 3D printer van nog geen 140 euro is verbluffend!

 

Terwijl wij dus nog druk bezig zijn met de review van de Anet A8 en de Creality CR-10, komt Anet, een fabrikant van betaalbare 3D printers voor de consument, met een nieuw (groter) model, de Anet E10. Ook deze printer zullen wij binnenkort uitgebreid reviewen.

 

7194.png

De Anet E10 is voorzien van een stevig aluminium frame en kan 3D objecten printen met een formaat tot maar liefst 22cm x 27cm x 30cm. Deze printer kan mede dankzij het verwarmde bed meerdere soorten materiaal aan, zoals ABS, HIPS en PLA. Met de Anet E10 kun je makkelijk via USB of via een SD-Card 3D-objecten inladen om te printen. Het toepassingsgebied is oneindig! Daarnaast zijn er langzamerhand steeds meer sites zoals thingyverse, waar je kant en klare 3D-tekeningen kunt vinden. Hierdoor kan je vrij eenvoudig hele simpele tot zeer ingewikkelde 3D objecten printen. In de doos tref je een 'doe het zelf pakket' aan, maar aangezien de meeste onderdelen al voorgemonteerd zijn, zit hij echt binnen een half uurtje in elkaar en kan het printen beginnen!

Klik >> hier << voor meer informatie over de Anet E10 3D-Printer. Momenteel krijg je ter introductie ongeveer 60 euro korting op de adviesprijs en met deze couponcode nog eens een tientje korting: ANETE10

Hiermee komt de totaalprijs tijdelijk en tot uiterlijk 26 juli op €254.23 hetgeen een ongekend lage prijs is voor een printer met dit printvolume. 

 

We gaan deze printer binnenkort uitgebreid aan te tand voelen. Eind volgende week de review van de Anet A8, een week daarna de Creality CR-10 en tot slot de Anet E10. Daarna gaan we de drie printers vergelijken en zetten we de voor- en nadelen voor je op een rij!

 

Heb je eventueel ook interesse in een CR-10, een A8 of de nieuwe E10, gebruik dan onderstaande links en couponcodes voor de hoogst haalbare korting:

 

Anet E10 couponcode: ANETE10 (€254.23)

Anet A8 couponcode: A8SUPER (€131,41 nog maar even beschikbaar!)

Creality CR-10  (geel) Coupon: GBCR10J    €337.69   (geel en blauw totaal 50 stuks)

Creality CR-10  (blauw) Coupon: GBCR10J    €337.69   (geel en blauw totaal 50 stuks)

Voordelig en kwalitatief goed printmateriaal: http://www.gearbest.com/filament-_gear/

 

Let op: 3D printen op eigen risico. Wees voorbereid binnen de kortste tijd volledig verslaafd te raken aan deze hobby ;)

aangepast door Michel
CR10 coupon vernieuwd!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hadden we het maar niet gedaan, want wat is die hobby verslavend! Vele spoelen 3D printmateriaal later is de hele familie voorzien van batterijhouders, een speciale LNB beugel, een Star Wars Lightsaber, is zoonlief de hele dag aan het spelen met zijn 3d geprinte action figures en heeft papa zijn 3D printers hevig gemodificeerd met allerlei custom onderdelen. De kwaliteit die je vandaag de dag kunt printen met een 3D printer van nog geen 140 euro is verbluffend!

Heb je hier ook foto's van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het beter om de tag Preview te vervangen door Advertentie?

 

Heb der geen probleem mee hoor maar het zou het wat duidelijker maken wanneer de moderator dingen doet in ruil voor gratis hardware. Zeker als dat bijzonder weinig met sat ontvangst te maken heeft. Als je gebruikers ook maar hinten op een commerciële partner dan krijgen ze de kous al op de kop (zelfs als dat is om te waarschuwen voor oplichters). Jouw forum, jouw regels, maar dubbel is het wel. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De reactie en ook de hoek waaruit deze komt was te verwachten. Ik zal er heel kort op ingaan zodat daarmee verdere discussie overbodig is:

 

Inderdaad, Gearbest stuurt soms zaken gratis op. Totaal nu voor een aanschafwaarde van +/- 270 euro.  Die spullen hoeven ze niet terug, maar in ruil daarvoor schrijf ik er een ongefilterde review over. Ik hoef deze review dus niet van te voren te laten zien, tevens heeft men toegezegd er ook geen invloed op te willen uitoefenen. Dat is tot nu toe ook nog niet gebeurt en dat gaat ook niet gebeuren, want dan stoppen we ermee!

 

Men wilde er in eerste instantie ook allerlei reclame voor in ruil net als op fok.nl, maar ik heb aangegeven dat niet te willen en ook niet te doen.  Een klein bannertje aan de rechterzijde en een paar links in de reviews is de max. Daar neemt Gearbest genoegen mee.

 

Wel plaats ik uit eigen beweging en bedoeld om onze reviews aan te kondigen deze 'previews'. De links die daar in staan, als ook de links in de reviews zelf verwijzen naar sat4all en voor ieder item dat verkocht wordt krijgen wij een kleine vergoeding. Mede daarmee dekken we de kosten van dit forum en blijft er (hopelijk toekomstig) ook wat over om geld opzij te leggen voor een broodnodige nieuwe server, want die van ons is alweer behoorlijk bejaard.

 

Het is eigenlijk ook een beetje 'jullie' eigen schuld, daar de meesten van jullie een add-blocker gebruiken en we dus bij vrijwel gelijkblijvende bezoekersaantallen nauwelijks meer inkomsten hebben. Aangezien wij niet net als op sommige andere fora zo'n irritante anti-add-blocker willen gebruiken blijft er niet veel anders meer over.

 

Als je dat allemaal erg vervelend vind,  is dat jammer voor je. De hele wereld draait om geld, dus helaas is het draaien van een groot forum als dit geen gratis bezigheid en heb ik daar uit eigen zak al diverse keren geld op toe moeten leggen.

 

Ik wil er verder ook geen discussie meer over. Ik heb uitgelegd wat ons standpunt is en daar zal iedereen het mee moeten doen. Het staat mensen die het vervelend vinden geheel vrij het forum te verlaten. Het is ons forum met ons beleid en met onze regels.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Mede daarmee dekken we de kosten van dit forum en blijft er (hopelijk toekomstig) ook wat over om geld opzij te leggen voor een broodnodige nieuwe server, want die van ons is alweer behoorlijk bejaard.

 

Waarom zo'n dure server dan? Bij OVH heb je ook prima servers voor minder. En ik weet niet hoe slecht jij je ads plaatst dat je er geen inkomsten uithaalt meestal zou dit gewoon goed moeten gaan vooral op zo'n groot forum als dit. Uiteraard mag je winst maken hoor maar laat dat aub niet ten kosten gaan van het content hier, heb op veel forums gezeten die hierdoor bedorven zijn.

 

Van wat precies?

Van je 3D geprinte objecten zoals je in deze 'preview' aangeeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zoals eerder aangegeven ga ik hier verder geen discussie van maken en zeker niet met een nieuw lid. ;)

 

De foto's van diverse prints komen bij de review zelf.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk toch gelijk heb je ik zou hetzelfde doen!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Precies, daarom doen we het ook. Zo'n review kost vreselijk veel tijd en als je die uren in tijd/geld uitdrukt, maak je zwaar verlies. Het is een hobby en die kost normaliter meer geld dan het eventueel oplevert. Dan mag er best eens ooit een leuke compensatie in de vorm van een of andere 'gadget' tegenover staan.

 

Dat we nu ook andere zaken reviewen ligt simpelweg aan het feit dat alles dat ons aangeboden wordt Linux/Enigma2 receivers zijn die we al 10x in vrijwel identieke vorm van een ander 'merk' getest hebben.

 

Als ons interessante satelliet TV gerelateerde items aangeboden worden, testen we die natuurlijk ook. Alleen niet steeds van hetzelfde, want dat is zonde van de tijd die er in gaat zitten.

 

Daarnaast is dat 3d printen ook gewoon fascinerend en ben ik blij dat ik op het aanbod van Gearbest ingegaan ben!

 

3d printer subforumpje? ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even inhoudelijk: Ik heb eerder dit jaar een A8 gekocht (via een chinese handelssite). De handelaar bleek voorraad in Duitsland te hebben en het printertje werd dan ook na 48 uur bezorgd, recordsnelheid voor een bestelling in China. Douaneperikelen daardoor afwezig. In elkaar zetten was goed te doen, maar wel veel werk: Ik ben er 3 volle dagen mee bezig geweest. Printen gaat prima.

Zo'n zelfbouwprinter is best leuk en de printkwaliteit is prima, maar je merkt ook dat dingen niet helemaal goed doordacht zijn. Zo heb ik de thermistor op het warmtebed al moeten vervangen omdat door een onhandige actie de printkop hem verpletterde en in de stekker die aan het warmtebed zit brak een connectorje af door metaalmoeheid: Printerbed gaat voortdurend op een neer.

Omdat het allemaal standaardonderdelen zijn is reparatie geen enkel probleem, even uitzoeken wat je nodig hebt en de spullen zijn op meerdere plekken te krijgen, maar het spul houdt je wel bezig.

aangepast door Michel
naam verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hoe je de thermistor verpletterd hebt kunnen krijgen is mij niet helemaal duidelijk, maar voor wat betreft de connector van het heated bed heb je een punt.

 

Dat is simpel op te lossen (of beter gezegd te voorkomen) door het bed al tijdens montage een kwartslag te draaien zodat de connector van vooraf gezien aan de linkerkant komt in plaats van aan de achterkant en dan eventueel de connector er af te halen en een soldeerverbinding te maken. Je kunt dan ofwel een kabelbeschermer printen ofwel een volledige kabelketting printen. Ik heb dat laatste gedaan.

 

De Anet A8 is inderdaad niet geheel perfect. Dat kan ook niet voor 140 euro, maar je kunt er met een paar aanpassingen die je simpel kunt printen met de printer zelf, en een paar die je voor een enkele euro's kunt kopen, een hele goede behoorlijk betrouwbare printer van maken.

Ik was in ieder geval volledig 'flabbergasted' toen ik het 3D printresultaat van mijn Anet A8 na de eerste print zag. Ik had NOOIT gedacht dat je dat resultaat met een printertje van 135 euro kon halen.

 

Wat al de (mijn) aanpassingen precies zijn, komt in de review aan bod. Het bouwen duurde bij mij overigens maar 7 uur en ik dacht dat ik langzaam was ;)

 

De Anet E10 en de Creality CR-10 zijn overigens hele andere printers die bij aankoop eigenlijk al 'af' zijn (maar liggen ook in een andere prijsklasse).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kijk op Gearbest dan staat er bij "Customs" EU, wil dit zeggen dat het vanuit Europa verzonden wordt ?

Ik heb een tijd geleden een smartphone bij Gearbest gekocht en toen deze in mijn thuisland (België) aankwam werd deze tegengehouden door de douane omdat er geen factuur bijzat, hierdoor krijg je al wat papierwerk en uiteindelijk moest ik bijna 45 euro extra bijbetalen.

aangepast door Michel
Even voor de duidelijkheid: WIj zijn geen Gearbest en we geven hier ook geen support op Gearbest vagen. Deze vraag moet je Gearbest dus echt zelf stellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen Michel.

Zit er al een tijd aan te denken om er eentje aan te schaffen, maar dan toch telkens weer...wat moet ik er eigenlijk mee.

Misschien dat deze aankomende review mij over de streep trekt :mellow: 

En wat betreft  hoe jij het krijgt aangeboden.

het is je gegund voor wat hoort wat! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik ben razend benieuwd naar de review. Ik heb al eens pootjes voor een limited edition logitech keyboard laten printen, en die geprinte pootjes leven nu al 2x zo lang als de originele. Ik heb nog wat pootjes over omdat het verzenden anders niet opwoog tegen de kosten, en ik heb nog 4 van deze keyboards in gebruik. Het lijkt me wel gaaf om je eigen dingen te kunnen fabriceren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel leuk om te vertellen (hoop ik). Ik ben al even bezig (reeds geschreven)

om overal elektrisch rolgordijnen te nemen. Probleem is de match met motor

en buis. De adapters daarvoor is een drama. Nu zit ik al even te denken aan

een klein draaibankje (€ 400,00 komt eerst).

 

Maar dit komt wellicht precies op tijd.Zelf de buisproppen (want zo wordt dat

genoemd) printen...

 

De buismotoren kun je goedkoop kopen, de buis (bij een andere club ook)

maar iedere keer weer die buisproppen (ook adapters genoemd) dat is en

blijft tobben. En zo wordt het betaalbaar.

Maar ook de beugels aan de zijkant kan ik dan printen. Ben wel benieuwd

naar het bijbehorend "tekenpakket"... of dat te doen is voor een simpele

geest als ik.

 

Dus Michel, kom maar door.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...