Ga naar inhoud


Venton UNIBOX HD1


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Voor de liefhebbers van kontjes, hier twee stuks :D

 

unibox_hd2_rear.jpg

 

unibox_hd3_rear.jpg

 

Ik ben uitermate benieuwd naar de HD2 en HD3. Vooral naar de binnenkant :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Dit is geweldig. Ik denk dat ik de opvolger voor mijn DM 7020 heb gevonden. 2 Tuners en 2 Smartcardreaders en Linux = Dreamteam, en zeker voor die prijs!

 

Zodra hij uit is zal ik hem in de combi 1x DVB-S2 en 1x DVB-C kopen.

 

Dat wordt dan 1 x DVB-S2 (die zit er bij alle modellen standaard in) en 1 losse DVB-C/T combotuner.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan niet zo gauw vinden: 1080i of 1080p?

 

De koreaanse box heeft een BCM7413 chipset. (Zelfde als VU+ en Xtrend)

 

Maximaal videomode is 1080i

 

Afstandbediening heb ik al bijna 7 maanden en is compact en ligt wel goed in de hand. Jammer dat ze record knop onder rode button hebben gezet.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koreaanse box heeft een BCM7413 chipset. (Zelfde als VU+ en Xtrend)

 

Maximaal videomode is 1080i

In dat opzicht doet hij dus nog onder voor enkele andere ontvangers, zoals de ClarkeTech/Xtrend of de Amiko.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat opzicht doet hij dus nog onder voor enkele andere ontvangers, zoals de ClarkeTech/Xtrend of de Amiko.

 

Het heeft dezelfde chip als ClarkeTech/Xtrend dus zelfde funkties beeldkwaliteit etc. is mogelijk.

Ik vind de box nog wel traag aanvoelen. Tevens zijn er nog een paar hardnekkige bugs. Dit zal waarschijnlijk binnenkort ook verholpen worden.

 

De box is een directe afleiding van de VU+ het lijkt erop als ze de VU+ als standaard hebben gepakt.

(Dezelfde sales persoon als van VU+ en software en hardware welk zeer veel op VU+ lijkt :) )

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De hardware lijkt er naar mijn mening helemaal niet op. Het board is volledig anders ontworpen. Het is ook een compleet andere producent.

 

Er zitten inderdaad nog wel een paar bugs in de eerste drivers. Bijvoorbeeld signaalsterkte wordt nog niet correct weergegeven.

 

De software is ook nog niet optimaal, maar de box heeft wel degelijk behoorlijk potentie. Zeker omdat er een complete lijn aan komt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik moet terugkomen op de werking van de afstandsbediening.

 

Die deed het in de testruimte uitstekend. Ook onder een hoek en op grotere afstand, maar nu de HD1 tijdelijk thuis staat omdat ik even niets anders meer heb staan, werkt de afstandsbediening plotseling heel erg slecht. De receiver reageert alleen als ik van bovenaf gericht op maximaal 2 meter afstand op de receiver richt.

 

Het lijkt wel of er iets stoort op het IR signaal. Omdat de receiver af en toe niet reageert op de afstandsbediening, lijkt die traag, maar richt je dan van dichterbij weer op de receiver reageert hij wel snel.

 

Batterijen al gewisseld, maar dat maakt geen verschil.

 

Hij staat wel open (zonder kap) omdat ik er even een 3,5" HDD aan heb hangen en inbouwen gaat alleen met een 2,5". Misschien veroorzaakt dat de problemen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het goed dat er opvolgers komen,maar betreur het dat de hd200 van venton,niet de huidige problemen oplost.en ook niet voorziet van meeerdere softcams.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...