Ga naar inhoud


Anet E10 3D printer (Gearbest)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik ontwerp zelf nog niet veel, maar als ik dat doe, dan in sketchup en de .stl plug-in.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Houd rekening ermee dat ontwerpen heel andere koek is.

Werk zelf met freecad, maar roep hiervoor soms nog hulp van anderen in.

Begin met dingen van thingiverse ;).

 

Voor slicen raadt ik trouwens slic3r aan.

Heb hier een k8400 vertex staan. Wel andere kop erop. E3d v6, werkt mooier en sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontwerp zelf nog niet veel, maar als ik dat doe, dan in sketchup en de .stl plug-in.

In de Betuwe noemen ze dat "dat vind ik te duur af".

 

Ik heb voorbeelden gezien van Tinkerpad en denk daar

vlot mee overweg te kunnen, heeft tevens een lage leercurve.

(ben alleen 2D gewend van Autocad light en isometrisch tekenen)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In de Betuwe noemen ze dat "dat vind ik te duur af".

 

Weet niet precies wat je daarmee bedoeld, maar de normale versie van SketchUp is gratis voor particulier gebruik ;)

 

@DoeEensGek,

 

Zelf vind ik Cura prettiger werken, maar die beide pakketten ontlopen elkaar niet veel.

Zou eigenlijk graag Simplify3D willen gebruiken, maar de licentiekosten weerhouden mij er van.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat heb je dan onder andere ontworpen met Simplify? WIj zijn echt razend nieuwsgierig! :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de functie van een verwarmd bed?

Blijkbaar is dat niet bij alle filament nodig.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

BIj ABS is het onmisbaar, bij PLA (het meest gebruikte materiaal) is het raadzaam.

 

Als je je bed bij PLA tot 50-60 graden verwarmd, blijft de eerste laag beter plakken. Ik zet meestal het bed uit na de eerste 2 a 3 lagen.

 

Wat ook heel veel frustratie kan voorkomen is een Buildtak laag op je bed plakken. Dan krijg je mooie gladde bodems onder je ontwerpen en blijft het ook goed plakken én kan je je het ook relatief eenvoudig weer losmaken nadat je bed is afgekoeld.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helder, dank.

 

Nog drie vragen;

de makkelijkste; is het werkstuk waterdicht (bv een beker)?

 

een lastige; rekent het apparaat uit hoeveel draad je nodig

hebt en of er voldoende op de rol zit?

 

En wat te doen als je draad op is en het werkstuk is nog niet af?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

1. Ja, indien correct ontworpen, is het waterdicht. Ik het al diverse (hele dunne) design vazen geprint en die lekken niet ;)

 

2. Dat doet de slicer software (in mijn geval Cura) voor je en dat klopt behoorlijk goed. Er zit op de rol echter geen meterje of zo, dus je moet dat zelf bijhouden.

 

3. Als de rol op is tijdens je print heb je in principe pech. BIj een CR-10 en volgens mij de E10 kan je wel veel eenvoudiger doorvoeren omdat die een bowden extruder hebben waardoor je in veel gevallen 'live' kunt doorvoeren vanaf een nieuwe rol, maar dat moet je er wel met je neus bovenop zitten!

 

De extruder is het motertje met daarop een doorvoerkop die de fillament (de rol met materiaal) in de kop duwt (en terug trekt).

 

Zie voor het verschil tussen een direct feed extruder en een bowden extruder dit:

Bowden-vs-Direct-Feed-Extruder.png

 

Een ander voordeel van een bowden extruder is dat de extruder niet met de kop mee 'gesleept' hoeft te worden wat gewicht scheelt en daarmee meer rust en betere nauwkeurigheid.

Ik moet je wel zeggen dat de printresultaten van de CR-010 (bowden) niet beter zijn dan de Anet A8 (direct), alhoewel die in principe wel degelijker ontworpen is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zijn overigens wel simpele kastjes te printen met daarin een microswitch waar je je filament doorheen kunt voeren en je printer kunt laten pauzeren als de filament op is. Dan kan je de filament doorvoeren en daarna doorgaan, maar ze zult altijd een plekje blijven zien waar de printer gestopt is.

 

Als je een raspberry PI of linux PC met daarop octoprint op je printer aansluit kan je alles vanuit je PC bedienen. Erg handig!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Con,

je kunt in Autocad en of DraftSight in 2D je ontwerpjes klaar maken

en dan daarna in SOLIDworks dat ontwerp perfect in een 3D model omzetten

of daarna in sketchup het ontwerp importeren

 

Solidworks werkt heel goed met die 3D printer samen

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal filmpjes gezien van Tinkerpad

en dat ziet er goed uit. Lage leercurve en voor mij

is het (denk ik) zwaar genoeg. Hoef je ook niets

om te zetten.

 

De info over Tinkerpad op internet en de tut's

zijn ruimschoots aanwezig, ook leuk om te zien.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Con,

je kunt in Autocad en of DraftSight in 2D je ontwerpjes klaar maken

en dan daarna in SOLIDworks dat ontwerp perfect in een 3D model omzetten

of daarna in sketchup het ontwerp importeren

 

Solidworks werkt heel goed met die 3D printer samen

Buiten het feit dat solidworks (standard) een nogal duur ($4000) pakket is, kan solidworks volgens mij niet slicen naar gcode en dan moet je dus opslaan als .stl en importeren in Cura o.i.d. om de boel alsnog te slicen.

 

Dit lijkt mij dus niet een heel logisch advies ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is slicen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...