Ga naar inhoud


SyFy en 13th Street verdwijnen


Seba

Aanbevolen berichten

SyFy en 13th Street

Helaas zou het kunnen zijn dat de zenders SyFy en 13th Street binnenkort gaan verdwijnen uit het TV VLAANDEREN zenderaanbod. 13th Street maakt deel uit van Basic en Basic+, SyFy van Basic+.

Wij zijn alvast op zoek naar mogelijke alternatieven indien deze zenders effectief zouden verdwijnen.

We willen hiervoor graag uw mening weten! Vertel ons welke zenders u zou willen krijgen bij een mogelijke vervanging van SyFy en 13th Street.

 

 

Dit las ik zonet op Tv-vlaanderen website... De alternatieven die ze voorstellen zijn geen waardig alternatief voor mij.

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je hebt gelijk, Seba.

Er zijn voor mij in die lijst hoogstens een drietal zenders die ik zou willen hebben. De rest krijgen ze waarschijnlijk gratis bij een pakje Solo.

 

Er is geen alternatief (bestaat dat wel?) voor bv SyFy.

Fox zat zowat in hetzelfde pakket van toevoegingen ooit, maar die verdwijnt niet.

Jammer is wel dat dit dan ook de slechtste van de drie is.

SYFY vond ik zeker de beste van de drie. 13th street is maar lauw-lauw.

Na de recente schommelingen bij History en de verminderde kwaliteit van Boomerang + mocht nu ook Syfy verdwijnen is het voor mij niet de moeite meer om nog langer voor het toppakket te betalen. De enige zender die ik dan nog ga missen is Discovery HD Showcase.

 

Njam zou een hele goeie toevoeging zijn. Ik kijk er regelmatig naar en ik kan je verzekeren, als je ook maar een beetje van lekker eten houdt, dat die zender een topper is.

 

Misschien zijn ze bij TVV stilaan door het aanbod en is hun vijver om in te gaan vissen ook leeg aan het geraken.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Njam zou een hele goeie toevoeging zijn. Ik kijk er regelmatig naar en ik kan je verzekeren, als je ook maar een beetje van lekker eten houdt, dat die zender een topper is.

 

Misschien zijn ze bij TVV stilaan door het aanbod en is hun vijver om in te gaan vissen ook leeg aan het geraken.

Njam zit exclussief bij telenet,dus vrees voor die toevoeging,

ook Studio 100 TV is exclussief bij telenet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

NJAM stond wel in het lijstje van TVV.. Het lijstje waaruit jij en ik een keuze mogen maken om onze voorkeur kenbaar te maken inzake zenders die we zouden willen hebben als SYFY en 13th street verdwijnen.

Ik begrijp wat je bedoelt.. Maar ik kom niet met die suggestie. Ze kwamen er bij TVV blijkbaar zelf mee.

Njam zit op dit moment alleen op Telenet. Of ze een echte exclusiviteitsovereenkomst hebben met TN is een andere zaak.

 

Bron : www.digitaletv.worldpress.com :

"""""De gloednieuwe kookzender Njam! start op woensdag 1 december met zijn uitzendingen. Voorlopig kunnen enkel Telenet Digital TV-abonnees Njam! bekijken op kanaal 20."""

 

Ik lees wel op forums dat er een exclusiviteitscontract zou zijn. Maar in de pers niets daarover.

 

Het zou wel dom zijn van TVV om zenders voor te stellen die ze niet kunnen of mogen aanbieden. Gaan we er van uit dat ze in staat zijn om zo'n fout te maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders 13th Street en SyFy zijn vanaf 15 augustus niet meer beschikbaar via satelliet. Op 27 juni kondigden we een mogelijk vertrek van de zenders al aan op onze website en u antwoordde massaal op een online voting voor een opvolger in Basic en Basic+. Uw keuze viel daarbij op Disney Channel. Het kanaalnummer en de lanceringsdatum van Disney Channel vindt u binnenkort op onze website.

Indien u niet akkoord gaat met deze beslissing, kan u uw abonnement tot en met 31 augustus 2012 kosteloos opzeggen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

""""Helaas zou het kunnen zijn dat de zenders SyFy en 13th Street binnenkort gaan verdwijnen uit het TV VLAANDEREN zenderaanbod."""""

Als Nederlandse zin is dat niet zo sterk.

Ik twijfel eraan dat ze deze mededeling deden op hun website maar toch niet zeker wisten of die twee zenders wel zouden verdwijnen.

 

Onze keuze, ter vevanging van deze twee zenders, viel blijkbaar op de ene zender Disney Channel.

Ik geloof er geen seconde in, in dit verhaal.

 

TV Vlaanderen heeft geluk dat iemand die zijn abonnement opzegt meteen ook het praktische nut van zijn satellietinstallatie ziet verminderen.

De overstap van een TVV-klant naar een andere provider is veel moeilijker dan voor een TN-klant om naar BGC te gaan of omgekeerd.

We gaan er op achteruit.. Er zijn maar twee mogelijke reacties : slikken of buitengooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wel dom zijn van TVV om zenders voor te stellen die ze niet kunnen of mogen aanbieden. Gaan we er van uit dat ze in staat zijn om zo'n fout te maken ?

 

Het zou de eerste keer niet zijn. Ik haal nu wel oude koeien uit de sloot, maar eind 2007 mochten we ook stemmen voor het themapakket op Astra 3. TV Vlaanderen communiceerde dat Humor 24 bij de 3 meest aangevraagde zenders zat, en ook Holland Doc en Geschiedenis24 zouden in het pakket komen. Uiteindelijk bleek dat die kanalen niet in Vlaanderen verdeeld mochten worden.

 

Ik vermoed dat de komst van Disney Channel al langer vast lag en nu ingezet wordt ter compensatie van 13th Street/Syfy. Want de mogelijke zenders in de laatste poll leken eerder een klucht met namen als:

- Family 7, Spirit24, Slam!TV die helemaal niet op Vlaanderen gericht zijn.

- Studio 100 TV, njam! en TNT die waarschijnlijk voor eeuwig en 3 dagen exclusief bij Telenet zullen blijven.

- Zenders als BBC Entertainment, E! Entertainment, MGM Movie Channel, Travel Channel SD en Zone Reality zijn eerder al verdwenen uit het zenderpakket wegens te duur, of niet interessant genoeg om op eigen transponderruimte te plaatsen.

 

Persoonlijk keek ik nu niet heel veel naar 13th Street/Syfy, maar het zijn toch 2 belangrijke zenders die bij zowat alle Nederlandse en Vlaamse aanbieders wel in een of ander betaalpakket aanwezig zijn. 2 premiumzenders die nu vervangen worden door 1 zender met een totaal andere doelgroep én die bij Telenet en Belgacom in het goedkoopste pakket beschikbaar is, zelfs analoog.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat als je een zender weghaalt je die moet vervangen door gelijksoortige zender:

geen van beide was een kinderzender!

Wij hadden Zone Reality gekozen.

Misschien was de keuzevraag maar een schijnvertoning.

Eindelijk wordt bij de wijziging vermeld dat je kosteloos kunt opzeggen,

is dit een recht ten gevolge van de (aankomende) nieuwe telecomwet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

riji, het kosteloos kunnen opzeggen is reeds langer in voege; ik heb gebruik gemaakt van het terugkrimpen van het analoge aanbod van Telenet om mijn abo 2 jaar geleden op te zeggen...

 

Telecomspelers moeten immers de klanten aanschrijven etc vooraleer ze eigenlijk wijzigingen doen aan de algemene voorwaarden/dienstverlening... Een korte vermelding ergens op een quasi verborgen webpagina op hun site is niet voldoende. Maar ja, een e-mail campagne kan tegenwoordig ook aanzien worden als een schrijven...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas , deze verschraling is voor mij de druppel.

Ik had al een schotel voor tv-vlaanderen begon (voor seca2 begon.. lol...) en ik was bij een van de eerste om lid te worden van tv-vlaanderen.

 

Helaas, tv-vlaanderen hinkt steeds verder achterop t.o.v. van de digitale kabel ®evolutie.

Steeds meer zenders die ik wel graag zou willen blijven volgen, kan ik met geen mogelijkheid meer ontvangen via sat. Zelfs niet tegen een premium prijs. De zenders worden eenvoudig weg niet (meer) aangeboden via tv-vlaanderen.

En om terug te beginnen met semi-legale buitenlandse paketten, daar heb ik ook geen goesting meer voor.

 

Dus heb ik mij zonet ingeschreven als telenet klant en maandag ga ik naar de post voor een aangetekende afscheidsbrief naar TV-vlaanderen. Mijn vu+duo ontvanger blijft voorlopig gewoon staan naast de telenetbox voor de britse freesat zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat ook enige tijd geleden gedaan, maar ik heb een decoder van Belgacom tv aangeschaft. Ik ben heel tevreden en heb ook mijn satelliet decoder gehouden, er is nog heel wat freesat. Bovendien kan ik 4 progammas samen opnemen en dan nog een opname bekijken, ik, heb zelf mijn zenders geschikt, zowel van Belgacom als mijn satellietzenders. Leuk kijken en bij hevige regen geen beelduitval meer, maar moest er een provider komen die de Europese grenzen opent,( buitenlandse commercielen aanbieden), dan zou ik misschien toch veranderen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...