Ga naar inhoud


MKV wil geen ondertitels afspelen


muppet

Aanbevolen berichten

Als ik een MKV af speel met ingebakken subs dan kan ik geen subs selecteren terwijl ze er wel instaan als ik bijv het bestand op de pc met vlc afspeel, ik kan met een srt bestand in de map wwar de mkv in staat wel de sub selecteren

Waarom ik dat laatste niet doe omdat er films zijn waar je heel moeilijk de srt bij kunt vinden en als hij er toch al in zit waarom moeite doen om hem op te zoeken

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Precies want met vlc zijn ze er wel als ik een dvd afspeel kan ik ze ook selecteren maar in een mkv lukt dit mij niet niet via menu - subtitels en ook niet via de afstand bediening ik gebruik trouwens enhanced movie center voor het afspelen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals je dat hier beschrijft:

terwijl ze er wel instaan als ik bijv het bestand op de pc met vlc afspeel, ik kan met een srt bestand in de map wwar de mkv in staat wel de sub selecteren

heb je op PC wel een aparte srt bestand

en op vu niet

Als ik een MKV af speel met ingebakken subs

 

om de srt's te kunnen afspelen moeten die ook apart aanwezig zijn op de VU in de map waar de films staan (met identieke naam filmnaam = subtitelnaam.srt) en heb je ofwel het subtitle plugin nodig of dat is opgenomen in je image.

ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het dezelfde naam moet hebben dat wist ik al dat hadden we ook bij avi en zo maar het gaat hier om dat ik ingebakken subs heb en die kan ik niet op het scherm krijgen over welke plugin heb je het heb al even gekeken in het menu maar kan ze niet vinden

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is de methode om die in het MKV (Multimedia Container Format for video - Matroska) op te nemen niet goed geconverteerd

dat komt vaker voor daar ze ergens uit het internet geplukt zijn.

daar kun je de VU en-of mediaplayer niet de schuld van geven. ;)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...