Ga naar inhoud


kaart prioriteit o.i.d instellen?


Royco

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn Vu 2 CD kaarten, een met het Top pakket en de ander met het Entertainment pakket.

 

Weet iemand of het mogelijk is wanneer er een zender word gekozen welke op beide kaarten aanwezig is, om altijd eerst vd Entertainment kaart te pakken en wanneer deze meer als 4 SID's in gebruik heeft, dan pas vd Top kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites


eerlijk gezegd was ik wel even aan het zoeken, maar toen kwam mij, (mij) het zinloze in de doelstelling voor ogen.

loadbalancing

of

cards first then proxie

of

fastest connection

 

als je twee kaarten hebt is het toch onbelangrijk van wie die SID nu komt

pas als echt ze allemaal gebruikt worden ben je de klos.

 

dus in je homeshare kun je ook timers en opnamen zelf verdelen in plaats van SIDS gaan verdelen.

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijk gezegd was ik wel even aan het zoeken, maar toen kwam mij, (mij) het zinloze in de doelstelling voor ogen.

loadbalancing

of

cards first then proxie

of

fastest connection

 

als je twee kaarten hebt is het toch onbelangrijk van wie die SID nu komt

pas als echt ze allemaal gebruikt worden ben je de klos.

 

dus in je homeshare kun je ook timers en opnamen zelf verdelen in plaats van SIDS gaan verdelen.

ciao

 

Ik heb pas Oscam geinstalleerd, en het leek mij wel makkelijk om altijd eerste de ene kaart vol te laten lopen en dan pas de andere.

Wat je hiermee zou kunnen voorkomen is dat als de kaart met Top aan de 4 SIDS zit, je niet meer bv Film1 kunt kijken.

 

Ik kon zo ook niets vinden hierover in de config, dus zal denk ik niet mogelijk zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo moeilijk, maak in oscam.services even kaart A en kaart B aan en plaats hierin je voorkeuren (srvids, max 4 per kaart)

In principe heb je nu al 8 kanalen "vastgezet" verdeeld over je 2 kaarten.

 

Voorbeeld;

[kaart_A]

caid = 0100

provid = 00006A

srvid = 177F,1789,177A,17B1 (let wel !!!, voorbeeld srvids)

 

Dit doe je ook voor [kaart_B] en plaats hierna bij iedere kaartlezer in oscam.server een regel alsvolgt:

services = !kaart_B (dus nu sluit je middels deze regel op kaart A de 4 belangrijkste srvids uit van kaart B)

 

en bij reader van kaart B de regel;

services = !kaart_A (dus nu sluit je middels deze regel op kaart B de 4 belangrijkste srvids uit van kaart A)

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaand met uitsluiten snap ik niet. Je hebt tientallen zenders en je blocked er 4?

 

Ik heb weleens met cashpush en pull zitten stoeien.

Ik had de hoop dat de reader met de volste kaart altijd de ecm vraag door paast naar de lagere kaart en als die lagere kaart ok is, de bal bij die lagere kaart laat liggen.

Pas als die lagere kaart not ok geeft, gaat de volle kaart aan het werk.

 

't is mij echter niet gelukt.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaand met uitsluiten snap ik niet. Je hebt tientallen zenders en je blocked er 4?

De voorkeuren en dubbels uitsluiten op van de ene kaart uitsluiten op de andere kaart is juist is een goed werkende methode !

Het voordeel is dat je juist de beschikking blijft behouden van alle beschikbare srvids op beide kaarten behalve de geblockte op de ene die dan toch op de andere beschikbaar blijft en vicaversa. Je moet wel even nadenken welke "dubbels" je kiest. Als je op 1 kaart maar, bijv EredivisieliveHD hebt, hoef je daarover niet verder na te denken, je moet alleen reguleren voor die belangrijkste kanalen die specifiek gevraagd moeten worden vanaf 1 kaart !!! (dus uitsluiten op de andere !)

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorkeuren en dubbels uitsluiten op van de ene kaart uitsluiten op de andere kaart is juist is een goed werkende methode !

Het voordeel is dat je juist de beschikking blijft behouden van alle beschikbare srvids op beide kaarten behalve de geblockte op de ene die dan toch op de andere beschikbaar blijft en vicaversa. Je moet wel even nadenken welke "dubbels" je kiest. Als je op 1 kaart maar, bijv EredivisieliveHD hebt, hoef je daarover niet verder na te denken, je moet alleen reguleren voor die belangrijkste kanalen die specifiek gevraagd moeten worden vanaf 1 kaart !!! (dus uitsluiten op de andere !)

 

Uitsluiten had ik in eerste instantie al gedaan, maar dan had ik de .services hier gedownload en onderscheid gemaakt dmv basis/familie/etc etc.... Scheelde een hoop copy/paste werk :)

 

Volgens mij heb ik het nu werkend zoals ik wilde:

-De kaart die primair is (bij mij de Entertainment) heb ik onder READERS een LB-WEIGHT van 1000 gegeven

-De kaart die secundair is (bij mij Top) heb ik een LB-WEIGHT van 500 gegeven

-Zorg dat in CONFIG>LOADBALANCER je optie 1-FASTEST READER FIRST hebt staan

 

Aangezien de reader met de hoogste lb-weight word gezien als de snelste kaart, word deze eerder aangesproken dan die met lagere lb-weight

aangepast door Royco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...