Ga naar inhoud


Dreambox HD-SE R01:NO CA Found


sjony

Aanbevolen berichten

ik heb geprobeerd de dreambox via internet update te updaten maar toen bleef de dreambox maar door installeren ik heb later de dreambox via de stop menu via de ip nummer een verkeerde firmware er proberen te zetten waar door ik deze melding nu heb en de dreambox het niets meer doet. ik weet niet wat ik veder moet doen en welke bestanden en hoe ik ze er in moet zetten. ik heb een originele Dreambox HD SE ik heb het gevraagt op een ander forum ik heb deze bootloader in mijn dreambox

 

 

DM800SE clones dont have bootloader 79 20101015, thats for orginals..

Oke en hoe nu veder ? weet niet wat ik moet doen om de dreambox weer werkent te krijgen dik heb ook deze handlijding gevolgt ***ongewenste_link***.co.uk/forums/f34/fix-no-ca-error deze link werkt niet weet niet of ik wel een link mag plaatsen hier naar een andre forum daar om doet de link het ook niet !!

 

ik heb van alles al geprobeerd DreamBox-OptiFlasher-Pro-E2-v1.0.8 Repair NO CA Found (dit werkte niet) DreamUP_1_3_3_9 en 2nd_stage_pack en SUNRAY-FlashUP

 

Alleen via SUNRAY-FlashUP combinatie met DM800_repair of Enforcer werkt het en kan ik een image via dreambox pagina de irmware er inladen

 

 

 

wat moet ik pressies doen ?.

In that case you have to flash orginal images and a orginal second stage loader first by dreamup or whatever.

 

infomd.jpg

 

 

dreambox4.jpg

 

 

 

dreambox4.th.jpg

 

 

dreambox8.jpg

 

De Flasch opzie werkt niet!

 

76894492.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik krijg deze melding

 

notbootlinux.jpg

 

Als ik SUNRAY-FlashUP gebruik en mijn dreambox aan zet upload hij en komt er te staan : Upoad completed,waiting for acknowledge.. en er gebeurt veder niets. Pas als ik de Bestand Enforce = om Flasch knop te vozeren zo dat deze werkt

 

je kunt dan wel flaschen maar de melding Upoad completed,waiting for acknowledge.. blijft staan. Als ik nu op de knop Flasch druk kan ik de firmware kiezen en zie ik de ip nummer van mijn dreambox in de display van mijn dreambox verschijnen en er staat bij ***SERIAL SETUP ik heb niet eens een serial poort in mijn dreambox zitten alleen een servisch poor (mini usb) ik heb deze verbonden met mijn pc via usb

naar mini usb.

 

ik kan nu ook via de webpagina de firmware er in zetten alleen de firmware word dan niet upgeload?

 

Als ik op Flasch druk in Dream up dan komt er steeds dit te staan

 

18:43:19 box type: DM800SE

18:44:06 Calculating checksum...

18:44:10 Calculating checksum...

18:44:20 Calculating checksum...

18:44:23 Calculating checksum...

18:44:28 Calculating checksum...

18:44:32 Calculating checksum...

18:44:38 Calculating checksum..

 

En opent steeds de bestand verkenner voor het zoeken naar de firmware.

 

Er zit geen null modem kabel ingang in de dreambox, hoe nu veder?

aangepast door sjony
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als jij clone software blijft gebruiken, kan ik geen andere conclusie trekken dat je een clone hebt.

 

Ga naar de site van de fabrikant en gebruik alleen de originele software om het ding weer aan de gang te krijgen.

 

www.dmmtv.de

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kunt proberen is een oudere versie van Dream up...ook wel eens gehad dat mijn box maar niet wilde flashen met 1.3.3.8, bleef net als bij jou hangen op "Upload completed,waiting for acknowledge..". Met 1.3.3.4 (of 1.3.3.2) toen meer geluk geloof ik.

 

Maar inderdaad...gooi eerst eens al die clone software weg, en begin opnieuw vanaf de DMM site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben een leek op het gebiet of ik een opgelicht ben met een clone weet ik niet meschien is het een clone meschien ook niet. ik kan alleen een paar fotos laten zien aan jullie en julie kunnen dan zegen of het een clone is of niet. hier zijn de foto,s

 

dsc0084kq.jpg

 

dsc0082of.jpg

 

dsc0081um.jpg

 

dsc0079dh.jpg

 

dsc0077bs.jpg

 

dsc0078xsi.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan foto's heb ik niks.

 

Doe jezelf een plezier, flash even met originele Dream Multimedia firmware. (dus geen ihad cvs) VOLG AANWIJZING OVER NIEUWE BOOTLOADER!

Je huidige bootloader is 79, en dat moet versie 84 worden, anders werken recente images die bootloader 84 nodig hebben niet.

Eventueel met DreamUp alleen bootloader uploaden(dus geen heel image van tientallen MB's), bij windhoos wel de firewall instellen dat het de upload van dreamup doorlaat. -andere os-sen handelen dit wel correct af-. Hier is secondstage bootloader 84 voor dm800se.

Als dat draait, dan de plugin "Genuine Dreambox" plugin starten vanuit pluginmenu van origineel DM800 HD se image. (Menu > Plugins > Genuine Dreambox > test again (zonodig)

 

Neem anders contact op met verkoper :grin:

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe toch niet zo moeilijk,, dit is een Clone !!

 

Geen kit om de sim vast te houden, je ziet ook duidelijk nog een S staan (sim 2.01) een ventlator op de processor ( de rode en zwarte draadjes)

 

een gladde boven kap ipv een met puntjes !!

aangepast door DeBeek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Negeer mijn vorige posting...(zo vermoeiend iemand met clonebox helpen als je ervan uit gaat dat het originele box is).

 

Oplossing; in de prullenbak met close box, en indien het winkel betreft die het verkocht, deze dan aangeven bij Dream Multimedia als clone verkoper. Da's lachen :D

 

Hee, ik zie in de verte een clone-topic-slotje aankomen.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...