Ga naar inhoud


Bitfoutfrequentie heel erg hoog!!


sero23

Aanbevolen berichten

Beste leden, ik ben hier op dit forum nog nieuw en ik ben de noob die alleen wet hoe je zenders via de afstandbediening toevoegd en snapt dat een lnb en schotel samenwerken om via een ontvanger beeld op de buis te brengen. Ik heb nu het volgende probleem al sinds aanschaf nieuwe samsung led tv UE40D6200TSXXN die ik in december 2011 heb gekocht. Het is nu zo dat wij alleen Turksat 42E kijken, en we hadden voor onze oude tv een ontvanger, maar ik zag dat de tv zelf een satelliet ingang had en ik vond dat een leuke optie om daar gebruik van te maken, omdat twee afstandbedieningen nogal irritant zijn en waarom zou ik er geen gebruik van maken als ik er toch al geld voor neergelegd heb. Nou het probleem is dus dat ik op de schotel blokkerig beeld ontvang eerst was dit op een paar kanalen die ik toch niet keek maar dat is overgesprongen naar de kanalen die ik juist bekijk en die geven of blokkerig beeld of helemaal geen signaal aan. Ik heb hiervoor 2 maal in vier maanden tijd een monteur geroepen, die ik op dak geweest heeft alles bekeken lnb, kabels, schotel, en heeft niks kunnen vinden of zien. Lnb is vervangen de tweede keer voor de zekerheid en dat maakte het niet beter op. Toen heeft de monteur een ontvanger aangesloten op de tv en hier was het signaal prachtig en het beeld ook en er zaten voor zover ik mij kan herinneren geen fouten in het signaal, maar wanneer we de ontvanger weghaalden kreeg ik weer constant een hele hoge bitfoutfrequentie. Hij heeft toen de kabel getest met een apparaatje met eens scherm erin en deze gaf een prima signaal en prima beeld ook, dus wij dachten het licht aan de tv ontvanger , hij zei koop een ontvanger of bel samsung. Dus ik samsung gebeld monteur kwam langs en heeft niks gedaan alleen met de afstandbediening gekeken naar de bitfoutfrequentie en verteld mij een mooi verhaal over windvlagen die de schotel gebogen heeft waarschijnlijk en dat dat het probleem is. Hij mocht het dak niet op van de firma dus geen bewijs voor mij, hij mij vertellen dat ik een nieuwe schotel moet kopen en dat als hij de tv zou laten repareren dit niks zou uitmaken. Ik nog een keer bij monteur langsgaan ik het verhaal vertellen, hij tegen mij zeggen dat als er zoiets was hij dat wel gezien zou hebben, want hij is ook niet dom hij zou er zo 100 euro extra eruit geslagen kunnen hebben als het zo was.

 

Dus mensen om een lang verhaal kort te maken ik weet niet waar ik heen moet of wat ik moet doen. En ik hoop dat hier slimmere mensen tussen zitten die meer begrijpen als de 2 monteurs die mij geprobeerd hebben te helpen. Want de bitfoutfrequentie is zelfs heel erg hoog op kanalen waar gewoon mooi beeld op is. Ik heb trouwens mijn oude ontvanger weggelegd omdat deze niet meer wou opstarten.

 

MVG Serhat

aangepast door sero23
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste sero23

Het is jammer dat toen de Samsung monteur langs kwam je ook niet de oude sattellietontvanger had aangesloten. Dan had je hem kunnen laten zien dat er niets aan de schotel mankeert en dat het een probleem was van je TV.

Waarschijnlijk is de ingebouwde satellietontvanger minder gevoelig dan de losse satellietontvanger.

Ik denk dat het probleem opgelost kan worden door de lnb te vervangen door een Inverto Black Ultra-lnb. Dan weet je voor ongeveer 12 euro of het probleem is opgelost.

Hoe groot is je schotel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa ontvanger kan ik regelen dat is geen probleem maar hij bleef aanhoudrn dat het aan de schotel lag. Hij zei dat de ontvanger iets krachtiger is dan die van de tv en dat het verschil is. En dat dat voor betere beeld zorgt, maar ik heb een 90cm schotel vlgns mij hy zit op het dak van de portiek dus kom er niet een twee bij, hij zei zelfs dat hy het in rekening kon brengen omsat hij langsgekomen is voor niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sero23

In principe heeft @Ventura natuurlijk gelijk. De monteur maakt zich er wel erg gemakkelijk van af door te zeggen dat de ontvanger in de TV minder gevoelig is, hetgeen ik al eerder geschreven heb dat dat waarschijnlijk de oorzaak is.

Om geld in rekening brengen is natuurlijk absurd want het is natuurlijk niet jou schuld dat er een ongevoelige ontvanger in de TV zit.

Ik ben alleen bang dat Samsung het probleem niet op kan lossen. Daarom schreef ik al dat het 't verstandigste is een Inverto Black Ultra-lnb te (laten) monteren. Misschien dat je dit op kosten van Samsung kunt laten doen om het probleem op te lossen want jij kan het niet helpen dat je nu geen goed beeld hebt en met een losse ontvanger wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sero23 , misschien is de samsung tv gevoeliger voor andere signalen dan van de schotel , staat er misschien een dect telefoon in de buurt van het toestel ? Die willen op bepaalde frequenties nog wel eens storen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste mensen ik heb gewoon een aparte ontvanger gekocht met hd ondersteuning van het merk sab, want ik heb er al een andere sterkere nieuwere lnb erop gezrt maar dit haalde niks uit. Heb geen zin in de onzin van samsung en hele drama gedoe, het is een top merk in het algemeen masr de service is dat dus niet wat me wel irriteerd, omdat al mijn elektronica bijna van samsung is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...