Ga naar inhoud


extra geheugen voor de 8000


DIGIWIEW

Aanbevolen berichten

Met FlashExpander kan je het geheugen uitbreiden

 

Wanneer je FlashExpander installeert wordt de map /usr

naar een usb, SD kaart, CF kaart of Harddisk overgezet.

 

De map /usr bevat onder meer: Systeem commands, programma's, libraries, Plugins, Skins, enz.

 

Na het activeren van FlashExpander zal je genoeg ruimte overhouden voor bijvoorbeeld Webbrowser, HbbTV, ...

zonder het flash gegheugen over te belasten.

 

wiki

Net geprobeerd met PlI green screen als gevolg?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroensky

Raar dat bij jullie (openpli gebruikers) het geheugen (256MB intern) vol loopt.

Ik heb extra plugins geinstalleerd, maar heb nergens last van (Opendreambox 2.0 + Geminiplugin3.2).

ik heb het niet over flash memory, maar de RAM memory:

146.1Mb totaal, 129,4 in gebruik, 16.7 vrij.

en bij swap (op compact flash)

128MB totaal, 10,2 in gebruik, 117,8 vrij.

Ik heb dus op compact flash: swapfile, oscam logs, picons, timeshift, backups, epg.dat, opnames van internet(youtube/shoutcast). Hdd is alleen voor DVB opnames en BluRay/DVD branden.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, bij mij zijn de problemen eigenlijk pas begonnen na de installatie van PLi 3, volgens hun forum zou dit aan de nieuwe drivers van Dream liggen .......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar dat bij jullie (openpli gebruikers) het geheugen (256MB intern) vol loopt.

Ik heb extra plugins geinstalleerd, maar heb nergens last van (Opendreambox 2.0 + Geminiplugin3.2).

ik heb het niet over flash memory, maar de RAM memory:

146.1Mb totaal, 129,4 in gebruik, 16.7 vrij.

en bij swap (op compact flash)

128MB totaal, 10,2 in gebruik, 117,8 vrij.

Ik heb dus op compact flash: swapfile, oscam logs, picons, timeshift, backups, epg.dat, opnames van internet(youtube/shoutcast). Hdd is alleen voor DVB opnames en BluRay/DVD branden.

 

wel als dat vollopen van geheugen komt door XMLTV epg, heb jij daar uiteraard geen last van, want dat kun je niet eens instaleren op opendreambox 2.0

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

wel als dat vollopen van geheugen komt door XMLTV epg, heb jij daar uiteraard geen last van, want dat kun je niet eens instaleren op opendreambox 2.0

Dat vind ik ook een groot minpunt van Opendreambox oe2.0. nog geen xmltv import mogelijk omdat dat in closed source deel zit.

Ik heb het opgelost om dmv webbrowser op computer epg binnen te halen (TV-Fox plugin voor firefox) en dmv copy/past in webinterface timer te plaatsen.

Hier is de box stabiel, en met de extra'sdie niet in openpli zitten.(maar da's offtopic)

 

Die epg xmltv import importeert toch naar epg.dat? Er is een manier om epg.dat op cf of usb te krijgen. Maar ja default staat deze in media/hdd. Dus zou het alleen data gebruiken als er geen hdd is. En zoveel byte is die epg.dat niet.

 

Ik dacht altijd (toen ik openpli tot versie 2.1 gebruikte) dat openpli zo mooi getrimt kon worden, geen toeters en bellen. Vanwaar dat het nu zoveel opslag inneemt? Of is het dat klassiekertje dat er gewoon teveel plugins toegevoegd worden door de end user. (het is geen personal computer he)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

check de duitse fora, epg-import via crossepg komt eraan

Ik verwacht er nog niet zoveel van. nadeel van crossepg is dat je moet rebooten.

En de crossepg die nu werkt, gaat dmv dualboot: oe2.0 en oe1.6 based. dan haal je epg bonnen met oe1.6 en crossepg, en na herstarten gebruik je oe2.0 based weer. pffff.

 

Overigens wel raardat het zo lang duurt bij DMM om xmltv import te implementeren, maar zal wel een rede voorzijn. (oe2.0 opendreambox is ook beta)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

hoi wat is dan het verschil tussen de swapfile en flashexpander

 

gr

gewoon, swapfile is tijdelijk werkgeheugen(veel schrijven en lezen), flashextender is ruimte wat eenmalig geschreven wordt voor image software(eenmalig schrijven, veel lezen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon, swapfile is tijdelijk werkgeheugen(veel schrijven en lezen), flashextender is ruimte wat eenmalig geschreven wordt voor image software(eenmalig schrijven, veel lezen).

 

hoi duidelijk maar de flashextender werkt niet groen scherm de swapfile wel

 

welke raad jij aan?

gr

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flashexpander is initieel niet voor pli gemaakt, ik vermoed dat de usb-devices daar anders behandeld worden

maar dit ist een speculatie - zonder crashlog kan niemand een zinnig antwoord geven - en dat is dan waarschijnlijk best aan de pli mensen gericht

 

 

en is niet eenmalig schrijven, elke bijkomende plugin wordt op het opslagmedium in /usr geschreven (uitgebreide uitleg in de wiki van ihad)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...