Ga naar inhoud


extra geheugen voor de 8000


DIGIWIEW

Aanbevolen berichten

Gast Jeroensky

hoi duidelijk maar de flashextender werkt niet groen scherm de swapfile wel

 

welke raad jij aan?

gr

Ik gebruik geen flash extender, sorry geen ervaring mee. Ook gebruik ik geen pli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die epg xmltv import importeert toch naar epg.dat? Er is een manier om epg.dat op cf of usb te krijgen. Maar ja default staat deze in media/hdd. Dus zou het alleen data gebruiken als er geen hdd is. En zoveel byte is die epg.dat niet.

 

Zo werkt het niet!

De Rytec epg wordt bij het downloaden in het geheugen geladen en pas bij het uischakelen of na een reboot van de decoder opgeslagen in de file epg.dat op je HD, CF of USB-stick.

Bij het opstarten van je box wordt 1x de file epg.dat gelezen en wederom in het geheugen van je box geladen, standaard zet hij deze file op je HDD, geen enkel probleem omdat de decoder er verder niets mee doet.

 

Door een kleine aanpassing in de etc/enigma2/settings file kan je de epg.dat file opslaan op b.v. een usb-stick,

Type in Telnet de opdracht: init 4

Zet de volgende twee regels in de file: etc/enigma2/settings

config.misc.epgcache_filename=/media/usb/epg.dat

config.misc.epgcachepath=/media/usb/

Type vervolgens in Telnet de opdracht: init 3

De box reboot dan automatisch en de epg.dat file staat nu autmatisch op je usb-stick.

 

Op mijn DM8000 gebruik ik de OpenPLi 3.0 image met een swapfile van 64Mb volgens de omschrijving van "Jean-Claude"

Dat werkt perfect.

Geen enkel probleem meer met het downloaden van (iets te veel) epg XMLTV files.

 

Grts

aangepast door mobieltje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo werkt het niet!

De Rytec epg wordt bij het downloaden in het geheugen geladen en pas bij het uischakelen of na een reboot van de decoder opgeslagen in de file epg.dat op je HD, CF of USB-stick.

Bij het opstarten van je box wordt 1x de file epg.dat gelezen en wederom in het geheugen van je box geladen, standaard zet hij deze file op je HDD, geen enkel probleem omdat de decoder er verder niets mee doet.

 

Door een kleine aanpassing in de etc/enigma2/settings file kan je de epg.dat file opslaan op b.v. een usb-stick,

Type in Telnet de opdracht: init 4

Zet de volgende twee regels in de file: etc/enigma2/settings

config.misc.epgcache_filename=/media/usb/epg.dat

config.misc.epgcachepath=/media/usb/

Type vervolgens in Telnet de opdracht: init 3

De box reboot dan automatisch en de epg.dat file staat nu autmatisch op je usb-stick.

 

Op mijn DM8000 gebruik ik de OpenPLi 3.0 image met een swapfile van 64Mb volgens de omschrijving van "Jean-Claude"

Dat werkt perfect.

Geen enkel probleem meer met het downloaden van (iets te veel) epg XMLTV files.

 

Grts

 

Zet de volgende twee regels in de file: etc/enigma2/settings

config.misc.epgcache_filename=/media/cf/epg.dat

config.misc.epgcachepath=/media/cf/

 

Die houden weeven in gedachhte, 2e code regel heb ikzelf nooit toegevoegd, bedankt voor tip.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk is de harde schijf de beste locatie,

harde schijf start toch bij booten en shutdown

 

en soms kan het gebeuren dat een USB / CF niet tijdig beschikbaar is, dan kan de epg.dat niet ingelezen worden bij het booten

 

eigenlijk geen voordeel om dit te doen, tenzij je geen harde schijf ingebouwd hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk is de harde schijf de beste locatie,

harde schijf start toch bij booten en shutdown

 

en soms kan het gebeuren dat een USB / CF niet tijdig beschikbaar is, dan kan de epg.dat niet ingelezen worden bij het booten

 

eigenlijk geen voordeel om dit te doen, tenzij je geen harde schijf ingebouwd hebt

 

Ik heb mijn picons en epg.dat en swapfile op mijn Cf card staan,Ik heb totaal geen probleem met telaat opstarten. maar ik neem aan dat de CF card eerder aangesproken wordt met booten dan de epglijst en al het andere wat op de cf card staan. je moet het zo zien eerst het besturingssysteem incl hdd/cfcard en dan pas de programma's plugins.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk is de harde schijf de beste locatie,

harde schijf start toch bij booten en shutdown

 

en soms kan het gebeuren dat een USB / CF niet tijdig beschikbaar is, dan kan de epg.dat niet ingelezen worden bij het booten

 

eigenlijk geen voordeel om dit te doen, tenzij je geen harde schijf ingebouwd hebt

 

Als dat zo was dan was de HD de slechste optie omdat de HD een opstarttijd heeft. ;)

En je tweede opmerking, hummmm lijkt me niet en ik heb het dan ook nog nooit gezien.

 

hangt ook van het image af, en hoe/wanneer de devices gemount worden

 

ik heb ook picons en dergelijke op een SD-kaart

 

maar EPG ligt gewoon op de standaard locatie

 

De basis van alle nu beschikbare images bestaat uit de standaard Enigma2 software.

Bij gebruik van een swapfile is het zelfs mogelijk om de /etc of /usr directory te verplaatsen naar een swapfile op USB of CF, als er iets traag zou zijn bij het opstarten van een image zou dat zeker niet goed werken.

 

Alles op een USB of CF werkt gewoon perfect !!!!

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb niet geschreven "traag" ;)

 

"beschikbaar" was het woord, er zijn images die bepaalde devices later mounten (niet via fstab)

 

kan enkel een probleem zijn bij het booten om de epg.dat in te lezen (kan : niet altijd ;))

 

 

EDIT

we zijn nu wel OT

 

 

nog een on topic tip, ik gebruik media-boot om volledig image op stick te "flashen"

laatste flash in juni, tot nu toe alle updates geïnstalleerd zonder problem

en 4 GB "flash" is ruimschoots voldoende

media-boot: uitleg in ihad-wiki te vinden

aangepast door Bschaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die een link heeft naar de PLI systemtools ? De download onder de groene knop is niet OK.

Even melden op openpli forum, dan kunnen ze er wat mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...