Ga naar inhoud


extra geheugen voor de 8000


DIGIWIEW

Aanbevolen berichten


Gast Jeroensky

Ik vermoed dat je interne geheugen verkeerd gebruikt. Want er is genoeg tbv enigma2.

 

Indien je naast je interne hdd extra opslagcapaciteit zoekt, raad ik je aan om gebruik te maken van de Compact Flash cardreader(achter de klep op de voorkant van dm8000). Daar plaats je een compact flash kaart in. Deze laat je eenmalig initialiseren in het disc menu van de dm8000. De Compact flash is dan gelocaliseerd in /media/cf/

Daar kan je dan picons / timeshift / logs / backups / epg backup plaatsen, zodat je harddisk niet voor elke bit opgestart hoeft te worden.

 

Ikzelf heb hier Compact Flash in gebruik voorsnelle toegang van oa bovengenoemde, en heb de sd kaartreader vrij, daar kan ik dan snel sd's in proppen (of dmv plastic sd adapter) an m'n smartphone, of welk ander device.

 

Compact Flash kaarten vind je bij de betere computerwinkel.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je interne geheugen verkeerd gebruikt. Want er is genoeg tbv enigma2.

 

Indien je naast je interne hdd extra opslagcapaciteit zoekt, raad ik je aan om gebruik te maken van de Compact Flash cardreader(achter de klep op de voorkant van dm8000). Daar plaats je een compact flash kaart in. Deze laat je eenmalig initialiseren in het disc menu van de dm8000. De Compact flash is dan gelocaliseerd in /media/cf/

Daar kan je dan picons / timeshift / logs / backups / epg backup plaatsen, zodat je harddisk niet voor elke bit opgestart hoeft te worden.

 

Ikzelf heb hier Compact Flash in gebruik voorsnelle toegang van oa bovengenoemde, en heb de sd kaartreader vrij, daar kan ik dan snel sd's in proppen (of dmv plastic sd adapter) an m'n smartphone, of welk ander device.

 

Compact Flash kaarten vind je bij de betere computerwinkel.

 

 

hoi ik draai de laaste pli via de webinterface geladen

 

wat doe ik niet goed dan?

 

en welke card is goed voor de 8000

en hoeveel gig raad je aan?

 

alvast bedankt

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat picons,foto's en wat dan ook is 2 Gb prima.

Je kunt die CF ook gebruiken voor timeshift.

Dan kun je direkt pauzeren zonder dat je harde schijf

steeds blijft draaien,of eerst moet opstarten voordat je beeld daadwerkelijk op pauze staat.

Gebruik dan liever iets van 8 Gb,da's genoeg voor af en toe es een tijdsje pauze houden.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk, ik dacht ook dat het "vlaggenschip'" van Dream meer dan voldoende geheugen had, maar sinds dat ik PLI 3 gebruik loop ik toch regelmatig in de problemen. Blijkbaar zijn de nieuwe drivers van Dream de oorzaak, want op het PLi forum raad men aan om een swapfile aan te maken :

Open a telnet session to your dreambox, and type in the code mentioned below.

 

Code:dd if=/dev/zero of=/media/cf/swapfile bs=1024 count=32768

 

This creates the swapfile itself. In this command, bs is the blocksize (1024 = 1Kb), and count indicates the number of blocks. 32768 x 1024 = a 32Mb swapfile.

 

Instead of /media/cf/swapfile, you can also use /media/usb/swapfile or /media/hdd/swapfile.

 

You mark this file as a swapfile, enter the command:

Code:mkswap /media/cf/swapfile

You only have to do this once.

 

You can activate the swap with the following command, without restarting your dreambox:

Code:swapon /media/cf/swapfile

 

To check if everything is working, type this command:

Code:Free

 

If you want your swapfile activated automatically when you power on your dreambox, do the following:

 

Open the file /etc/fstab with your favorite editor, and add this line:

Code:/media/cf/swapfile swap swap defaults 0 0

heb dat nu bij mij uitgevoerd (heb een CF van 8 giga erin zitten), we zullen nu zien of dit een aantal problemen oplost.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt ruim zit de dm8000 niet in z'n geheugen nee.

Sinds openpli 3 al paar keer gehad dat enigma2 gekilled werd ivm out of memory (in dmesg) terug te vinden.

Binnenkort dus maar even graven waar ik m'n cf kaartjes heb gelaten.

aangepast door DDX
Link naar reactie
Delen op andere sites

DIGIWIEW, je krijgt echt geen extra geheugen of meer geheugen

je krijgt enkel meer virtueel geheugen dat kortstondig bij "heel specifieke processen" aangeroepen en gebruikt wordt

je /var kun je ondanks de swap optie toch volledig dichtplempen en je box gebruiksonklaar maken

door teveel te hebben geinstalleerd

aangepast door Tonskidutch

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DIGIWIEW, je krijgt echt geen extra geheugen of meer geheugen

je krijgt enkel meer virtueel geheugen dat kortstondig bij "heel specifieke processen" aangeroepen en gebruikt wordt

je /var kun je ondanks de swap optie toch volledig dichtplempen en je box gebruiksonklaar maken

door teveel te hebben geinstalleerd

 

Idd als je geen Hdd of Cfcard hebt zou ik heel voorzichtig zijn met zwapfile aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met FlashExpander kan je het geheugen uitbreiden

 

Wanneer je FlashExpander installeert wordt de map /usr

naar een usb, SD kaart, CF kaart of Harddisk overgezet.

 

De map /usr bevat onder meer: Systeem commands, programma's, libraries, Plugins, Skins, enz.

 

Na het activeren van FlashExpander zal je genoeg ruimte overhouden voor bijvoorbeeld Webbrowser, HbbTV, ...

zonder het flash gegheugen over te belasten.

 

wiki

aangepast door profil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...