Ga naar inhoud


Hoe dream 8000 verbinden met PC filmbestand?


pirrewit

Aanbevolen berichten


  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mja mis ik in die laatste bijlage nog het rechter gedeelte...

Nu let op, erg belangrijk geen fouten te maken.

 

In je /etc/fstab heb ik 2 regels toegevoegd

 

# deze regel toegevoegd for mounten naar laptop na een reboot:
//192.168.1.101/Film /laptopfilm cifs username=wim,password=xxxxx 0 0

 

Ik raad je NIET aan dit zelf erin te zetten via DCC, ik heb dat al voor je gedaan voor de veiligheid. De regel met een # ervoor is slechts commentaar die niet meedoet in het mounten.

Bijgevoegde zip uitpakken naar een map op je laptop, met een beetje makkelijk terug te vinden pad.

Het bestand ga je nu ook in DCC, FTP Commander openen (rechter venster), nu rechtsklik Edit doen.

Verander xxxxx in de onderste regel naar je wachtwoord. Daarna linksboven met de knop opslaan.

Nu ga je in het linker venster weer naar de map etc van je dreambox. In het rechter venster staat je net aangepaste fstab.

Selecteer in het rechter venster fstab en druk middenin op de knop met blauw pijltje naar links. Nu wordt fstab op je dreambox overschreven.

Check daarna in het linker venster of je fstab hetzelfde is geworden als je rechts had aangepast. Met rechtsklik View.

 

Doe nu een reboot van je dreambox en je zult zien dat altijd de map /laptopfilm op je dreambox zal verwijzen naar D:\Film op je laptop (als deze aanstaat natuurlijk!).

fstab.zip

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NB meelezers: dit is een customized fstab voor pirrewit alleen, niet gebruiken!!!!

Het kan ook allemaal wel op een openpli manier, maar dit werkt op elke image, wat ik al eerder zei.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dagg

na nog wat zoeken heb ik in openpli onder de blauwe knop een schermpje invoer gevonden .

Voorheen stond hier onder lijn 5 de Map "film"

Maar wanneer ik hier nu onder lijn4 "Internal flash" open dan zie ik hier ook onder andere de map laptopfilm staan en als ik deze open kan ik mijn films die op D/Film staan. Die zou ik zomaar kunnen starten.

 

Ik zag nog juist je berichtje verschijnen.

Dit bewaar ik voor morgen vroeg met een frisse knop :grin: Nu zie ik stilaan de lettertjes dansen.

Maar uitgeslapen zou dit toch moeten lukken denk ik.

Nochmaals hartelijk dank voor het getoonde geduld.

Eens te meer zal de aanhouder hopelijk winnen.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja slaap er maar rustig over, van belang is geen fouten te maken!

Ik weet niet wat je bedoelt met 'schermpje invoer', pli-ding, weet ik niet (en wil ik ook niet weten...).

 

ik aan het bier :grin:

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dagg

Schermpje invoer en dergelijke zijn volgens mij eigen aan pli image en kun je dus rustig vergeten.

 

Maar groot respect. Het werkt nu . Ik heb reeds een eerste testfilmpje bekeken.

 

dagg is er toch maar in geslaagd na 14 dagen en 111 berichten en zeer veel geduld een oplossing te bieden.

 

Met DHCP en de Firewall ingeschakeld en de AVG antivirus ingeschakeld . Geen veranderingen in Hosts en Samba.

 

Bericht 14 vat het eigenlijk allemaal goed samen maar in de cifs lijn had ik een spatie vergeten na het wachtwoord.

Vermits ik die lijn had opgeslagen in een word doc. werd de fout telkens herhaald door kopieren en plakken.

Maar ik heb nog leren schrijven op een lei met een griffel. Dus wat maakt mij nu een spatie uit. Veel dus :grin:

Deze spatie was goed voor 14 dagen kopzorgen.

 

Maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Alle helpers bedankt. :D :D

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dagg

ik heb nog geen reboot gedaan van de dream vermits het nu allemaal loopt.

Ik neem aan dat dit later nog kan en heb er alle vertrouwen in dat het dan ook terug goed komt.

Hopelijk heeft het biertje gesmaakt dat had je wel verdiend. :D

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, ja biertje was lekker ;)

Als je nog niet /etc/fstab hebt aangepast, dan zal als je reboot de verbinding van de dreambox naar de laptop er niet meer zijn. Geen ramp, dan doe je weer via telnet die mountregel die je nu goed hebt staan. Je hoeft alleen maar het verhaal met fstab te doen als je het definitief wilt hebben.

Maaaaarrrr, als je een keer gaat updaten naar een nieuwere versie van pli, én je zou fstab hebben aangepast op de dreambox, dan móet je absoluut de nieuwe/andere fstab zónder jouw mountregel van de dreambox afhalen, dan onderaan die ene regel toevoegen en dan weer terugzetten (de regel met # ervoor is commentaar heh, die is niet van belang). Gebruik dan dus NIET de fstab die je nu hebt! Maar zoals gewaarschuwd, pas daar mee op! 1 fout en je dreambox zal mogelijk niet meer doorstarten en moet je alles opnieuw installeren.

 

Have fun! (enne je zult merken dat de dreambox niet alles zal kúnnen afspelen wat je op de laptop hebt staan, maar dat merk je vanzelf)

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He dagg

Misverstand hoor.Alles is aangepast en de nieuwe fstab staat er in. Ik had enkel nog geen reboot gedaan. Maar nu toch maar wel intussen.

Dus fstab heeft momenteel 2 regels meer. Dus ook klaar voor een eventuele update naar een nieuwe PLi versie zou ik zeggen.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay prima. En dus nu is zónder het telnet gebeuren met de mountregel de verbinding er als het goed is!

Bij een update van pli dus opletten zoals vermeld in mijn vorige bericht...

 

ciaooo.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay prima. En dus nu is zónder het telnet gebeuren met de mountregel de verbinding er als het goed is!

Bij een update van pli dus opletten zoals vermeld in mijn vorige bericht...

 

ciaooo.

 

1)Ja.

2)Enkel is de kans zeer groot dat ik bij een update van pli dat al lang vergeten ben. Maar dat zien we dan wel weer . :grin: :grin:

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja. Die telnet mountregel zal echter altijd exact zo geldig blijven wat voor image(/versie) je ook kiest/krijgt. En die heb je nu opgeslagen. Als tussenoplossing ;)

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom via via via nu toch mijn favoriet werd gebruikt voor mounten (per fstab-modificatie) is me toch een beetje onduidelijk als het in eerste instantie om een PC gaat.

 

Ik advieseer dat enkel voor een server / NAS die 24 :7 loopt

 

Maar dat merken we dan gauw genoeg.

 

Als je een server / NAS hebt en deze fstab-mod toepast is het extreem handig en heel snel inzetbaar, ook na nieuwe flash en of update knal je gewoon de bestanden op je receiver (die enkel noodzakelijk zijn) <zie bijlage in combo met de softcam

 

Voor de SITUATIE dat je PC ook wel eens uitgezet en/of nog niet aan is voordat de receiver opgestart wordt adviseer ik eerder de automount.xml effe aanpassen.

Simpel voorbeeld : programmeer je des nachts per EPG-timer een opname en de PC staat Uit heb je geen opname.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet waar hoor Tonskidutch, een cifsmount reconnect weer met de pc nadat deze uit is geweest. Geen probleem dus.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...