Ga naar inhoud


nieuwe image plaatsen op dreambox 8000 met bootloader 84 mislukt steeds


tipje

Aanbevolen berichten

Probeer al diverse malen om open pli op mijn 8000 te krijgen via netwerk.

wanneer ik heb gereboot blijft de 8000 zwart.

heb het ook geprobeerd met dreamup 1.3.3.8 ook dan geen succes.

heeft iemand een tip??

krijg steeds in beeld de logo WELCOME DREAMBOX DISCOVER MORE met een wereldbol

en dan gaat hij uit en doet niets meer??

aangepast door tipje
Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je enkel al serieel geprobeerd?dus geen netwerk gebruiken.

uit ondervinding weet ik,dat je het programma het best rechtstreeks download via de site van dmm.op andere plaatsen durft hij wel eens dom doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bootloader zat er al in

geeft hij ook aan als ik hem opstart boot 84

vind het een beetje vreemd dat ik dit steeds zie WELCOME DREAMBOX DISCOVER MORE met een wereldbol

heb hem net serieel gedaan, duurde 79 minuten maar nu ook start hij op met WELCOME DREAMBOX DISCOVER MORE met een wereldbol, zou toch pli moeten zijn.

als ik een andere image gebruik werkt hij wel en start ook op, maar daar zit geen cccam ingebakken en geen cds scan.

of hebben jullie een andere mooi image??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip, heb je toevallig een hdd of een USB stick met daarop een backup map? Zoja verwijder de map backup daarna zou het gewoon moeten lukken.En als je bij het opstarten WELCOME DREAMBOX DISCOVER MORE (wereldbol) ziet dat is nu normaal bij pli image.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik die image van 1 november vinden.

En ja waarschijnlijk heb ik een backup op mijn HDD staan, moet ik eerst met een andere image de backup verwijderen.

Ik hoop dat hier de goede tip bij zit.

Als je een Back-up hebt kan je evengoed een image erop zetten, maar dat duurt dan heel lang (10min) voor hij dan opstart de eerste keer. Dus dan moet je geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even melden dat ik sinds enige maanden ook problemen ondervind met de DM 8000 bij het booten.

Die zijn ontstaan, nadat de bootloader 84 erop ging.

Soms wil de box helemaal niet doorbooten, en als hij het dan doet merkt ik dat de display vaak zwart blijft,

maar ondertussen toch verder doorgaat met opstarten.

Pas als de box klaar is met opstarten veranderd de display van zwart naar tekst en werkt alles zoals het hoort.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week wat aan het testen geweest met diverse images i.v.m. HBB. Na enkele minuten al groen scherm, dus maar snel terug naar OpenPli 3. Dat ging goed zo lang de box niet opnieuw werd opgestart. Na elke opstart uit "deep standby" kwam de boot niet verder dan het OpenPLi bootscherm. Eerst nog uitgezocht of het iets met autobackup en/of terugplaatsen van gegevens kon te maken hebben. Maar dit bleek niet het geval. Ben nu terug naar OpenPli 2.1 en de problemen zijn opgelost.

 

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar bij het instellen van de DVB-C/T tuner bleek de territoriale kanaal-instelling (Australie/Europa) niet aanwezig te zijn. Driver probleem? Ik geef het maar even mee.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van alle images die ik heb getest is NEWNIGMA inderdaad nog het meest te overwegen. Alleen krijg ik die niet opgestart zonder telkens eerst de smartcards uit de ontvanger te nemen. Redelijk vervelend dus.

aangepast door TVguy

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...