Ga naar inhoud


boot-beeld vervangen in OpenPli; hoe?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door Loui (K),

Aanbevolen berichten

  • Oplossing

Ga in Dcc naar telnet en zet deze regel erin:mount -t jffs2 /dev/mtdblock2 /boot daarna kun je in de map root komen waar de bootlogo. jpg staat en deze kan je dan veranderen in jou keuze wel opletten naar het formaat wat nodig is. 1280X720 is het formaat. kies voor bootlogo.mvi in usr\share de zelfde foto, deze kan je omzetten met Dream_Logo_Generator.rar

suc6

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites


Loui,

 

Toen ik vorige vrijdag de bootlogo.jpg vervangen heb is de box gaan hangen (kwam niet meer verder dan stopmode).

 

Maar nu ik een volledige backup heb zal ik een dezer nog eens proberen.

 

Dankjewel voor de info.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loui,

 

Toen ik vorige vrijdag de bootlogo.jpg vervangen heb is de box gaan hangen (kwam niet meer verder dan stopmode).

 

Maar nu ik een volledige backup heb zal ik een dezer nog eens proberen.

 

Dankjewel voor de info.

Als je een jpg afbeelding kiest die jij wil gebruiken hiervoor MOET het formaat 1280X720 hebben anders gaat het niet lukken.Dream_Logo_Generator zal dit ook aangeven als je een verkeerd formaat kiest. Verder zal het geen probleem hoeven te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gedaan had, was de jpg naar de pc gekopieerd; hem (als test) met een fotoprogramma blauw gekleurd en opnieuw vervangen. (heb net nog eens de jpg in kwestie gecontroleerd; het is het goede formaat.)

 

vreemd...

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gedaan had, was de jpg naar de pc gekopieerd; hem (als test) met een fotoprogramma blauw gekleurd en opnieuw vervangen. (heb net nog eens de jpg in kwestie gecontroleerd; het is het goede formaat.)

 

vreemd...

 

Je moet het dan wel omzetten met coverter die ik erbij gedaan heb. post-33346-0-07341700-1359401846_thumb.pngVerder moet je via telnet dat commando geven wat ik hierboven al beschreven heb dan vind je in de map root deze file bootlogo-dm8000.jpg (dm8000 staat bij mij maar bij jou is dat jou type box).b.v.b bootlogo-dm800se.jpg die moet je dan ook vervangen. en om zeker te zijn dat deze niet meer overschreven wordt zet je deze file ook in etc\enigma2.

post-33346-0-41757100-1359402302_thumb.jpg een mooie bootlogo om te testen.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

raar , ik krijg een wereldbol te zien en daarna dat winterlanschap

De wereldbol zit in de map root en die kun je benaderen door dit commando in telnet: mount -t jffs2 /dev/mtdblock2 /boot daarna even Dcc opnieuw verbinden en je kan dit zien:post-33346-0-75566000-1359445639_thumb.png

Deze foto kun je dan aanpassen naar jou smaak.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

raar , ik krijg een wereldbol te zien en daarna dat winterlanschap

 

dit is dé foto

 

 

maar ga hem nu dus vervangen door dat winterlandschap van Openpli zodat het één geheel lijkt.

 

(Hoe komt het eigenlijk dat de imagemakers dat niet mee vervangen?)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is dé foto

 

 

maar ga hem nu dus vervangen door dat winterlandschap van Openpli zodat het één geheel lijkt.

 

(Hoe komt het eigenlijk dat de imagemakers dat niet mee vervangen?)

Klopt dit is hem je kunt deze vervangen door die jij leuk vind. En zet die zelfde foto van jou ook in etc\enigma2 maar dan onder de naam "bootlogo.jpg.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, het is gelukt; de box start nu mooi op met enkel het OpenPli winterlandschap.

 

Loui, wederom bedankt.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...