Jump to content
Sign in to follow this  
radio man

DM8000HD Kan ik internet tv kijken via de Dreambox?

Recommended Posts

Heb een LAN aansluiting.

Is het heel erg moeilijk (overal vrachten software opscharrelen, dikke Linuxboeken lezen) ?

En kan ik url's ingeven met een gewoon draadloos toetsenbord (de 8000HD heeft immers WLAN) ?

Bedankt!

Wil je een paar URL's? Installeer enigma2-plugin-et-livestream_1.0-r0_mipsel zit in de pluginfeet van OpenPli. En nee gewoon url ingeven gaat niet dat werkt niet. ik geef je een voorbeeld hoe een url van TV Flevoland eruit ziet.

#SERVICE 4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:rtmp%3a//edge03.streamgate.nl/live/omroepflevoland/mp4%3alivestream1.mp4:Omroep Flevoland

#DESCRIPTION Omroep Flevoland

userbouquet.favourites.rar pak deze uit en zet de file in etc\enigma2 en overschrijf hem daarna kun je in de zenderlijst onder de blauwe knop onderaan de lijst deze Favorieten vinden klik erop en bekijk live webcams.

Hier nog meer info hierover http://www.sat4all.com/forums/topic/328936-streamen-van-pc-naar-dreambox-ook-mogelijk/

Edited by Loui (K)

Waarom" Installeer enigma2-plugin-et-livestream_1.0-r0_mipsel zit in de pluginfeet van OpenPli."

zonder werkt toch ook ...wat biedt die plugin dan aan extra ?

Waarom" Installeer enigma2-plugin-et-livestream_1.0-r0_mipsel zit in de pluginfeet van OpenPli."

zonder werkt toch ook ...wat biedt die plugin dan aan extra ?

Gewoon omdat vandaar uit al heel wat livestreams kunt kiezen zonder zelf te liggen frutselen aan een link.En vooral als iemand geen idee heeft hoe het werkt een inzicht te geven hoe het werkt.

Edited by Loui (K)

Ik dacht zal het zelf eens proberen en installeer de et-livestream op de 8000

Maar vind hem nergens terug onder Menu of Applicaties....

waar zit ie ??

anders dan bij De-installeren ;-(

kheb hem gewoon onder PLI-menu applicaties gedownload.... die moet het dan toch ook doen ?

Yep gewoon aanklikken kiezen wat je wil zien en dan vinkje ervoor en downloaden daarna zie je in je zenderlijst de bij behorende zenders. Enkelen zullen niet werken omdat deze embedded zijn en deze kan de box niet aan.

Onder welke naam .. want om een vage reden krijg ik hem niet te zien ?????

Onder welke naam .. want om een vage reden krijg ik hem niet te zien ?????

ET-Livestream

Ik heb inmiddels begrepen dat zenders als Cultura24 en Politiek24 niet via de Dreambox kunnen wegens rechten (?).

Waarom dat dan wel kan op een laptop is mij niet duidelijk...

Op een vracht lawaaizenders-met-vrachten-reclame zit ik niet te wachten!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By pinolief
      Ik heb een DM8000 met 3 dvb-s2 tuners actief die werken. Hierop werkt pli4 image van december 2018
      Een VuDuo 4K met 1 dvb-s2 tuner werkend aangezien er 1 kabel vanaf de lnb is aangesloten. Hierop werkt pli7.2 van afgelopen week.

Als ik de fallback receiver op de Vu instel naar de DM8000 en een opname start kan ik nog steeds kijken naar alle zenders buiten deze transponder.
      De functie werkt dus. Op de DM8000 wordt dan ook een tuner bij geschakeld.

Als ik de fallback receiver functie op de DM8000 instel naar de VU en 3 opnames start van uiteraard 3 verschillende transponders zoals RTL7, Vitaya en SBS6(waardoor op de DM alleen dan de zenders zichtbaar zijn die in de 3 transponders vallen) dan zijn alle zenders beschikbaar in de zenderlijst maar die buiten de transponders zijn worden NIET weergegeven.
      De stream wordt niet actief.

De functie werkt dus wel als de VU erom vraagt maar niet als de DM8000 erom vraagt.
      Op beide het juiste IP adres van de aanbiedende receiver ingesteld. De software maakt er zelf van http://x.x.x.x:8001 van op beide.

Vragen:
      Werkt het alleen als de biedende receiver minimaal een twin tuner is dus minimaal twee aansluitingen vanaf de lnb heeft?
      Als de Vu (de aanbiedende) in de standby stand staat werkt het helaas ook niet.
      Moet de image van PLI een minimale versie hebben zodat het werkt?

Het zou mooi zijn als de DM8000 het kan gebruiken en een "vierde" tuner heeft
    • By thea
      hallo, een vraag ik kan geen pliimages er af halen., ook andere  pli mages gaat niet
      , misschien dat ik iets over het
      hoofd zie?? sorry voor de vraag.
        m.v.g. thea
    • By pirrewit
      Ik heb dus reeds zeer lang een dreambox 8000 en na aankoop van een LG Oled tv loop ik tegen de beperkingen aan zoals UHD ,4K en H265. Daarom ga ik een vervanger aanschaffen.
      Ofwel een DB 920 ofwel een VUplus Ultimo. Wie raad wat aan? Belangrijk Oscam en een klein stukje IPTV. Ik heb reeds een mediaplayer voor grote m3u bestanden.
      Probleem is ook nog waar het apparaat aan te schaffen in Antwerpen en omgeving? Ik wil wel de plaatsing van een image en harde schijf meemaken maar verkopers vind ik hier nergens.
      Aalst en Harelbeke zijn de enige die ik ken.
      grts
    • By Bambike
      op mijn dreambox8000 werkt enkel nog het blauwe lichtje rond de toets aan de rechterzijde van het toestel
      nu heb ik een nieuwe voeding online aangekocht maar deze lijkt niet op de originele
      op die nieuwe voeding staat de schakelaar op de print maar om mijn dreambox 8000 is die schakelaar op het achterpaneel van de box

nieuwe voeding:

voeding in dreambox8000

zijn deze voedingen op uitzondering van de schakelaar uitwisselbaar ??
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy