Ga naar inhoud


Muziek afspelen van externe dreambox


B17

Aanbevolen berichten

Gaarne hulp met het volgende:

Ik heb op mijn NAS muziek staan (mp3's) deze speel ik keurig af op m'n Dreambox met Merlin Music Player.

Dit alles gebeurd dus via het interne netwerk met een aangepaste Fstab regel. dus de map met muziek gemount via Fstab.

Nu heeft mijn broer onlangs ook een Dreambox aangeschaft. Kan ik het zo configureren dat hij op zijn Dreambox

de muziek van mijn NAS af kan spelen (dus een externe klant). Als dit mogelijk is, kan iemand mij op weg helpen hoe

dit te configureren, moet ik bij hem ook een fstab regel maken....

 

B17 :confused:

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


qua principe is het gelijk

qua verbinding maken ook inzake het ip-adres van de host

 

(maar dan)

 

qua beveiliging niet gelijk (je moet door de router)

qua snelheid OOK niet want upload download via WAN is heel anders dan in je thuisnetwerkje < dus sowieso geen fstab als er geen backbone tussen jouw NAS en zijn dream ligt

 

ciao

PARDON, ik vergeet iets

je kunt ook de mediaserver op de NAS inschakelen en voor externe klanten bijvoorbeeld de twonky media server aanpassen

 

een en ander van het merk model en type NAS afhankelijk + natuurlijk de upload<>download snelheid van jullie beider internet verbinding

aangepast door Tonskidutch

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua verbinding maken ook inzake het ip-adres van de host

 

Het ip-adres van de Host, is dat dan mijn externe ip-adres (mijn isp ip-nummer) of dat van de NAS (Qnap-TS219P+)

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor als nog dat er genoeg WAN up<>down snelheid is

 

Dan via auto.network aanvulling

regel toevoegen en daarna hertarten

 

NAS-muziek -fstype=nfs ro,soft,tcp, 155.173.123.77:/muziekmapnaam_vrijgegeven ( aan die user dus in de security enkel dat extern IP-adres toevoegen opdat NFS delen werkt)

 

155.173.123.77 = fantasie IP-adres hetgeen je vervangt met jouw extern ip-adres

 

maar dan moet ook de poort voor alle communicatie van DIE klant op je dreambox geforward worden op de poort die de NFS server van de NAS gebruikt.

 

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor als nog dat er genoeg WAN up<>down snelheid is

 

Dan via auto.network aanvulling

regel toevoegen en daarna hertarten

 

NAS-muziek -fstype=nfs ro,soft,tcp, 155.173.123.77:/muziekmapnaam_vrijgegeven ( aan die user dus in de security enkel dat extern IP-adres toevoegen opdat NFS delen werkt)

 

155.173.123.77 = fantasie IP-adres hetgeen je vervangt met jouw extern ip-adres

 

maar dan moet ook de poort voor alle communicatie van DIE klant op je dreambox geforward worden op de poort die de NFS server van de NAS gebruikt.

 

ciao

 

Tot aan de laatste zin begrijp ik het Tonksi, zou je de laatste zin iets kunnen verduidelijken (maar dan moet ook de poort voor alle communicatie van DIE klant op je dreambox geforward worden op de poort die de NFS server van de NAS gebruikt.)?

 

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

excuus ik was even elders... en geen forum (ook lekker rustig overigens)

 

die poort, is intern niet relevant dat geld enkel bij externe WAN verbindingen. (nogmaals WAN = World Area Network dus via internet buitenshuis <> LAN is Local Area Network dus binnenshuis /// niet te verwisselen met wlan, wireless local area network)

 

je broer wilt van WAN-zijde uit een verbinding maken,

indien de router een dergelijke poort toestaat is het simpel, of we maken er een zelf aan.

die poort is dus bij NFS servers bekent mar welke heb je??????????????????????????????/

 

=>TCP 111(SUNRPC)

not necessary: UDP 111(SUNRPC)

=> TCP 41407 instead of 892

not necessary UDP 892

=> TCP 2049

not necessary UDP 2049

 

vindt jij sneller op de site van de NAS met de juiste zoek woorden als searchstring

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...