Ga naar inhoud


Beveiligingscamera opname opslaan op hardeschijf in netwerk


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik google mij suf maar kan geen aanknopingspunten vinden om verder te komen in mijn zoektocht. Wellicht dat één van jullie mij op weg kan helpen.

  • Het doel wat ik wil bereiken: De opnamen van beveiligingscamera's in mijn netwerk opslaan op een netwerk harde schijf(nas of et8000/10000).

 

Hardware

  • Diverse Camera's D-Link 932lb 
  • NAS: Conceptronic CH3MNAS met SSD's 
  • ET8000 & ET10000

 

Het lijkt mij dat ik (server? )software op het opslagmedium moet draaien om camerabeelden te kunnen opslaan op het opslagmedium. Welke opties heb ik met mijn  hardware? 

 

In je reactie graag rekeninghouden met de geringe IT kennis van ondergetekende 😬

Gr

Maurice

 

Knipsel.JPG

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat die NAS niet zoveel kan.

Misschien is een kleine PC met iSpy iets voor je?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je input Pionewbie, de software die je voorstelt komt aardig overeen met Ispy wat ik wilde gebruiken. 
Als ik deze software installeer op een pc werkt de opname functie alleen als de pc aan staat. Helaas is het niet mogelijk altijd de pc aan te houden.

Dien ik de door jou voorgestelde software te installeren op een netwerkschijf, om te kunnen opnemen?

49 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ik denk dat die NAS niet zoveel kan.

Misschien is een kleine PC met iSpy iets voor je?

 

Hmm ok, het is dus afhankelijk welke NAS er in het netwerk hangt...
Synology heeft een applicatie die doet wat ik wil. Maarja, een nieuwe NAS kopen terwijl ik er één heb ik niet mijn doel uiteraard.....
 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mauspartyhouse zei:

Helaas is het niet mogelijk altijd de pc aan te houden.

 

Waarom niet? Dan koop je een mini PC waarop je de opname software zet.

 

2 uren geleden, mauspartyhouse zei:

Maarja, een nieuwe NAS kopen terwijl ik er één heb ik niet mijn doel uiteraard.....

 

Tja, je hebt een NAS gekocht met weinig / geen mogelijkheden. Misschien zijn er gebruikersgroepen van deze NAS en kan je daar je vraag stellen.

Een Synology heeft wel een andere prijsklasse maar daar krijg je dan ook heel veel uitstekende software voor.

 

Maar hoe oud is die Conceptronic eigenlijk? Volgens mij zijn die dingen van 2009-2013 verkocht. Hij lijkt me wel een beetje afgeschreven.

Oriënteer je eens op een Synology. Lijkt het je wat, koop dan zeker niet de goedkoopste.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Waarom niet? Dan koop je een mini PC waarop je de opname software zet.

 

 

Tja, je hebt een NAS gekocht met weinig / geen mogelijkheden. Misschien zijn er gebruikersgroepen van deze NAS en kan je daar je vraag stellen.

Een Synology heeft wel een andere prijsklasse maar daar krijg je dan ook heel veel uitstekende software voor.

 

Maar hoe oud is die Conceptronic eigenlijk? Volgens mij zijn die dingen van 2009-2013 verkocht. Hij lijkt me wel een beetje afgeschreven.

Oriënteer je eens op een Synology. Lijkt het je wat, koop dan zeker niet de goedkoopste.

 


Ok, helder verhaal. Ik moet mij wellicht oriënteren op een aanschaf. Liever had ik het gedaan met de huidige hardware. 

Een netwerkschijf kan dus niet functioneren zonder aansturing van een pc. Of anders gezegd, de functie die een pc in deze uitvoert, kan niet worden overgenomen door een Enigma box of NAS. 
Klopt deze stelling? Mocht iemand een list weten, ik hou mij aanbevolen. 🙂 
Zou jammer zijn gezien deze apparaten 24/7 op spanning staan.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Of anders gezegd, de functie die een pc in deze uitvoert, kan niet worden overgenomen door een Enigma box of NAS. 

 

Dit begrijp ik niet. Je hebt een PC of NAS met een schijf nodig om beelden op te nemen. En ja, die staat dan dus altijd aan. Waarom is dat zonde? Daar krijg je toch wat voor terug? Bovendien is het stroomverbruik van een mini PC of NAS heel beperkt. Gaat dus nergens over.

 

Een andere optie is een soort van videorecorder waarop je de camera's kunt aansluiten. Op internet vind je heel veel Chinese meuk. Niet doen!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...