Ga naar inhoud


Openpli 3.0 EPG niet compleet


seninha

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk nu alles lopen.VU+ staat nu naast mijn server, en alles wordt bedient vanuit een HTPC waar XBMC op draait.

 

Nu is het zo dat EPG niet compleet is. Van veel zender heb ik geen info.

Nou heb ik geen idee waar en door wie de EPG info binnen gehaald wordt.

Het enige wat ik zie is dat ik Cross EPG downloader geïnstalleerd heb.

 

Weet iemand een manier om alleen van de Astra2 zenders (FTA en gedecodeerde) de EPG binnen te halen?

 

Als ik een andere programma nodig heb hoor ik het graag.

Ben de lijst af gegaan waar ik kan downloaden en daar kwam ik volgende 4 tegen:

 

-EPG currentnextfix

-EPGrefresh

-EPGsearch (3.2)

-EPGsearch (Git......)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Precies, daar is al vaker over gecommuniceerd, ik heb nooit een gestructureerd antwoord kunnen vinden.

Heb met EPGimport soortgelijke problemen gehad, na volledige herinstallatie is de status nu zo dat manuele import prima werkt en 99000 gegevens binnenhaalt, maar automatisch doet- ie niks hoewel dat wel ingesteld is.

Ik heb EPGimport na positieve commentaren op dit forum geinstalleerd maar kennelijk ben ik de enige die er problemen mee heeft want op mijn posting zijn 0 (zegge nul)  antwoorden gekomen, dus het speelt blijkbaar niet.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

epgimport staat voor de vu+duo in de downloadfeed onder het kopje extensions.

na installatie staat ie als blokje in menu/plugins

je kunt daar instellen op welk tijdstip er wordt  gedownload en vanaf welke bronnen.

bij mij werkt dat dus maar uiterst matig, namelijk na manuel te hebben ingedrukt.

Van enige automatische actie is geen sprake.

 

Heb crossepg ook maar eens geinstalleerd, eens kijken of dat beter gaat.

Vraag is natuurlijk of epgimport en crossepg elkaar in de weg zitten...

aangepast door stefan.wolfrum

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

1)

Als je EPGimport installeert en per menu de instellingen ervan aanpast, druk ik altijd even op groen = oké

dan gebruik ik per menu de herstart van de receiver (opdat de instellingen ook opgeslagen worden bij bij booten en doorstarten ook geimplementeerd wordt.

2)

(onder 1 ingesteld) de sources in het menu van EPGimport kun je naar believen aanvinken, maar neem in hemelsnaam niet teveel

a ) duurt het importeren lang en b ) dat resulteert in de solo (oud) en duo in onnodig geheugen verbruik alsook het afsluiten en opstarten wordt langzamer

 

ik kijk nagenoeg enkel NL-BE-DE en sky germany, dus die vink ik aan

3)

als je manueel inleest kan het wel tot een kwartier duren voor alle sources opgehaald zijn, dat proces zul je moeten afwachten

OF

je timered de import om 11:00 uur (nagenoeg niemand wijzigt die tijd hetgeen een belasting is voor de server waar opgehaald wordt,)

Pas na de eerste Dag, heb ik meerdere keren geschreven en ervaren, is de EPG prima in orde.

 

Want zodra je de box officieel afsluit per menu schrijft het image de EPG.dat op de gekozen plaats of default op hdd

dat kun je ook zien op de hdd

zodra de box opstart wordt die EPG.dat weer ingelezen en ben je courant betreffende de informatie

 

sluit je de box af middels de stroomknop, wordt geen EPG.dat weggeschreven en dus bij opstarten een onvolledige EPG of zelfs oude EPG ingelezen !!!!!!!!!! (dat moet men weten en daar gaat het ook vaker mis)

 

nu is het zo dat als de getimerde ophaaltijd voor EPGimport samenvalt met het stroomloos zijn van de receiver je HELEMAAL NIETS aan EPGimport hebt.

dat begrijpen we hopelijk.

 

ik hoop daarmee enkele vragen te hebben beantwoord en foutief gebruik ermee kan worden voorkomen.

ciao

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor deze gedetailleerde uitleg.

gelukkig heb ik de juiste handelswijze gevolgd.

Ik heb wel een vraag over de eerste alinea:

je schrijft:

Als je EPGimport installeert en per menu de instellingen ervan aanpast

dat lijkt op vele menupagina's.

die heb ik niet.

ik heb onder parameters een optie epgimport waar ik 5 regels op 1 schem heb waarmee diverse imports te activeren of desactiveren zijn,

verder heb ik onder menu/ plugins de knop EPGimpoirt en daarmee open ik een pagina met 6 opties

en de blauwe knop die een pagina opent met souces.

das al.

Klopt dat?

 

Ik heb 2 sources: Ryteck NL en Rytech France, lijkt me toch niet te gortig.

Tijd is ingesteld op 10:30 en de box gaat alleen maar aan of in stand-by, nooit uit en zeker niet met de stroomknop,

behalve bij noodsituaties als ie hangt.

 

Ik zie dus geen reden waarom er niets automatisch gebeurt.

 

CrossEPG staat er sinds vancohten,d op en is geconfigureerd, eens zien of dat nu beter gaat.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

Crossepg startte om 6:45 uur zoals geprogrammeerd (dus dat is een verbetering tov EPG import die niks doet)

en om 6:58 sloeg de vuduo vast.

niet echt een verbetering dus.

Zal de crossepg tijd later zetten om zeker te weten dat de tijd niet de oorzaak is.

Ik probeer het nog één dagje en daarna geef ik het op, de software is niet stabiel, dat moge duidelijk zijn.

aangepast door stefan.wolfrum

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

stefan.wofrum,

het moge duidelijk zijn dat ik de epg import favoriseer (want die loopt hier prima onder het VTI image)

en de crossepg absoluut niet

welke er op Openpli lekker loopt kan ik zelf niet beoordelen

maar de meeste draadjes daarover gaan richting xmltv van rytec

en is eigenlijk gelijk aan epgimport echter enkel een andere naam.

ciao

 

zou het kunnen zijn dat je teveel hebt geinstalleeerd of zelfs een EPG plugin voor een ander imgae gefinetuned?

ciao

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat laatste vraag ik me ook af.

situatie 1:

verse openpli3 met qua epg alleen epgimport.

deze geactiveerd door de tijd op 9:00 te zetten.

werkt prima met manual, maar de automatische start gebeurt gewoon niet.

 

situatie 2:

epgimport gedesactiveerd via de daarvoor beschikbare optie.

crossepg geinstalleerd uit de feed en geactiveerd, alleen de tijd op 6:45 laten staan

werkt ook prima via manual.

start wel om 6:45 maar loopt helaas vast om 6:58.

 

voordeel: start in elk geval wel.

nadeel: loopt vast

 

situatie 3 staat nu klaar voor morgen: start om 9:00 uur.

 

werkt dat niet naar behoren, flikkeren we het hele zooitje weer weg.

das het voordeel van software, het maakt geen herrie als je het laat vallen en neemt geen fysieke ruimte in beslag.

erg ecologies allemaal, lol

 

opm: beide downloads komen uit de online feed en zijn 'dus' geschikt voor de geinstalleerde openpli versie, ik ga ervan uit dat de jongens bij de server daar wel oog op houden.

opm2: of een epgimport, zelfs gedesactiveerd, crossepg dwars zit blijft natuurlijk de vraag.

opm3: vanweg de eenvoud van het geheel zou ik ook epgimport prefereren, maar schijnbaar is er niemand die weet waarom het ding zich niet auto-activeert, op die vraag is geen reactie gekomen.

aangepast door stefan.wolfrum

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

XMLTV is ontwikkeld door het Pli team, cross epg is een ontwikkeling van een ander team, ik zou gewoon eens opnieuw flaschen en dan met standaard skin en XMLTV opnieuw proberen, heb nooit problemen gehad met xmltv en vuduo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...