Ga naar inhoud


Scooter kopen maar deze is geleased


Daan

Aanbevolen berichten

Ik ben vanmorgen bij iemand geweest die had een mooie (nieuwe) scooter te koop en de prijs was redelijk me zoon blij,maar de man zei er wel bij dat deze geleased is maar dat ik er geen problemen kan krijgen


 


Maar volgens mij blijf de scooter van het het lease bedrijf of heb ik dat verkeerd ?


ik heb zelf me twijfels, mocht ik hem kopen dan naderhand dat ze de scooter komen halen terwijl ik hem gekocht van de vorige eigenaar.


 


ik moet hier echt overnadenken heb geen zin in problemen heb de man ook even gezegd dat ik daar over navraag wilt doen.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik even google op "scooter lease" dan vind ik een paar winkels die scooters ook in de lease aanbieden. Het lijkt daarbij echter meer op een soort van lening. De scooter wordt daarbij jouw eigendom. Je zou dus zeggen dat verkopen wel een optie is.

 

Ik zou eens contact opnemen met die lease maatschappij om te horen wat de voorwaarden zijn. Je moet wel bedenken dat die scooter nog helemaal niet is afbetaald. Naar mijn idee zou je ook de lease gewoon kunnen overnemen. Maar ja, dan verdient de koper er niets aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Daan: Wat zou je doen als het om een lease auto ging? Let op: die man is de bezitter en niet de eigenaar!!

Nee zal ik zeker niet doen,ik heb ondertussen even informatie opgevraagd de man mag zijn scooter niet verkopen omdat hij deze heeft gehuurd en de scooter blijft eigendom van het lease bedrijf ze kunnen ook de scooter in beslag nemen als ik hem koop dus ik ga zo de verkoper even bellen dat ik er vanaf ziet helaas.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei, er zijn constructies waarbij je blijkbaar wel direct eigenaar bent. In dat geval is het dus een lening.

 

Maar als het in dit geval niet mag dan is die vent dus een oplichter. Of je neemt de lease over.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei, er zijn constructies waarbij je blijkbaar wel direct eigenaar bent. In dat geval is het dus een lening.

 

Maar als het in dit geval niet mag dan is die vent dus een oplichter. Of je neemt de lease over.

Bij lease of huurkoop ben je nooit direct eigenaar.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem overneemt, maar het contract niet, dan loop je het zeer grote risico dat de lease maatschappij hem terugneemt. Want de vorige eigenaar zal vrijwel zeker stoppen met betalen, en dan vordert de lease maatschappij hem gewoon terug.

Dus de enige manier is om het contract over te nemen en de huidige bezitter een vergoeding te geven voor de betalingen die hij reeds gemaakt heeft. Let wel, het is niet de eigenaar van de scooter, dus hij kan hem niet eens verkopen!!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Let wel, het is niet de eigenaar van de scooter, dus hij kan hem niet eens verkopen!!

 

Ik citeer vanaf de site van een willekeurige scooterboer:

 

 

 
 Hoe werkt scooter leasing?
Soms komt het gewoon niet uit om een grote aankoop direct te betalen. Daarom kun je er bij xxxx voor kiezen om je nieuwe scooter in termijnen te betalen door middel van xxx Lease. Je wordt direct eigenaar van de scooter en behoudt deze dus ook gewoon na afloop van de leasetermijn.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem overneemt, maar het contract niet, dan loop je het zeer grote risico dat de lease maatschappij hem terugneemt. Want de vorige eigenaar zal vrijwel zeker stoppen met betalen, en dan vordert de lease maatschappij hem gewoon terug.

Dus de enige manier is om het contract over te nemen en de huidige bezitter een vergoeding te geven voor de betalingen die hij reeds gemaakt heeft. Let wel, het is niet de eigenaar van de scooter, dus hij kan hem niet eens verkopen!!

Nee dat was de bedoeling niet ga geen lease contract aan of overnemen, me zoon had een xtal bedrag gespaard en kon hem nu kopen wij kijken gewoon verder.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...