Ga naar inhoud


Scooter kopen maar deze is geleased


Daan

Aanbevolen berichten

Helaas pukje, zo zit het dus wel in elkaar.

Als die 8000 een marktconforme prijs is en niets duidt er op dat het schilderij van diefstal oid. afkomstig is en ik koop dat schilderij dan heb ik die ter goeder trouw gekocht en kan de rechtmatige eigenaar deze niet terug vorderen.

 

Bij schilderijen ed. ligt dit zelfs nog ingewikkelder want wat is een marktconforme prijs?

Jij kunt iets heel mooi vinden en er wel 8000 euro voor over hebben, ik kan het zien als investering en 4000 euro ook heel redelijk vinden.

Is er een taxatie rapport bij, geeft de verkopende partij aan dat het een normale verkoop is en verstrekt er de nodige papieren ed. bij dan zal het heel moeilijk worden om als rechtmatige eigenaar je schilderij terug te krijgen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als het inderdaad een lease constructie is waarbij de leasemaatschappij de eigenaar van de scooter is, dan kun je de scooter volgens mij niet eens overschrijven/op naam zetten gezien het feit dat de overschrijving bewijs van de kenteken niet aanwezig is (in bezit van de leasemaatschappij).

 

Correct me if I'm wrong  :)

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad een lease constructie is waarbij de leasemaatschappij de eigenaar van de scooter is, dan kun je de scooter volgens mij niet eens overschrijven/op naam zetten gezien het feit dat de overschrijving bewijs van de kenteken niet aanwezig is (in bezit van de leasemaatschappij).

 

Correct me if I'm wrong  :)

Er zijn vele manieren om deze te omzeilen, de papieren zaten er allemaal bij , het kwam aan het licht toen ik de papieren zag en daar zat het leasecontract ook bij die was nog niet eens verlopen,maar terug te komen als het overschrijvings bewijs bij de leasbedrijf zit kan je toch een nieuwe aanvragen bij rwd,dat wordt vaak gedaan ,heb ik gehoord ze melden dat ze de papieren kwijt zijn en binnen paar dagen heb je nieuwe !

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe documenten kunnen alleen door de eigenaar aangevraagd worden.

Klopt,als je een scooter leas staat hij ook op de naam van degene die hem lease dus hij kan nieuwe aanvragen zonder dat het  leasebedrijf er achter komt.

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...