Ga naar inhoud


Scooter kopen maar deze is geleased


Daan

Aanbevolen berichten

Je hebt meerdere vormen van leasing.

-operational lease

-financial lease

 

Bij operational lease huur je iets. Het wordt nooit jouw eigendom, na afloop van het leasecontract haalt de leasemaatschappij het gehuurde normaal gesproken terug.

 

Bij financial lease werkt het meer als een lening, alleen dan een lening voor een specifiek iets. Bijvoorbeeld een tv, smartfoon,  scooter, meubels, noem het maar.

Als bij financial lease het contract is beeindigd dan ben je normaal gesproken de eigenaar en kan je dus gewoon verkopen. Zolang het contract echter loopt ben je geen eigenaar en zal je dus zonder toestemming van de leasemaatschappij nooit en te nimmer mogen verkopen. Doe je dit wel dan pleeg je contracbreuk en kan de leasemaatschappij je beschuldigen van verduistering en dus de goederen als verduisterd opgeven bij de politie. Jij als koper bent dan de pisang als de goederen bij jou door de hermandad in beslag worden genomen.

 

Is de verkopende partij hier te kwader trouw dan kan hij dus aan de leasemaatschappij melden dat jij het contract hebt "overgenomen" en de goederen hebt meegenomen. Vervolgens klopt de leasemaatschappij bij jou aan de deur voor hun centjes. Betaal je niet dan neemt de leasemaatschappij, al dan niet met een deurwaarder en / of aanwezige politie de goederen in beslag en ben jij alles dus kwijt.

 

Is de verkopende partij te goeder trouw dan kan hij vaak in een keer het leasecontract afkopen. Met een boete meestal, maar het kan. Ik zou hier alleen nooit aan beginnen.

 

Alla, tot zover spreekt mijn boerenverstand,

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

OK ik koop een dreambox de verkoper zegt niet dat het geleased is.

Na een bepaalde tijd komt de leasmaatschap(bank) Ohh leuk maar

die dreambox is van mij.

Welke rechten heb ik dan ?

 

Zelfs al heb ik een verklaring van de verkoper dat de

dreambox vrij van alle lasten is zou ik een probleem hebben

 

Je kan zelfs spreken van heeling of ?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pukje: Natuurlijk is het dan (schuld)heling.

 

@Mojo: Lieslaarzen? Waar slaat dat op? Nergens, volgens mij.

             Ook wil ik opmerken dat eigenaar en bezitter hetzelfde betekent, alweer naar mijn mening.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff Pukje. Wat dacht je dan van lieslaarzen?

 

Dingetje !!!! :D :D

 

En ik zeg nog tegen die man: 'Heb u ook lieslaarzen?'

 

Nee zei die man: 'Ik verkoop alleen laarzen'

 

Ik begrijp er niets van

 

Maar ik zeg tegen 'm: 'Doe er een leuk zuidwestertje bij'

aangepast door DeBeek
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo: Lieslaarzen? Waar slaat dat op? Nergens, volgens mij.

             Ook wil ik opmerken dat eigenaar en bezitter hetzelfde betekent, alweer naar mijn mening.

 

Nee een lease dreambox dat slaat ergens op!

 

En jouw opmerking daarna slaat nergens op. Een bezitter is niet perse de eigenaar.

Je bezit een huis maar door de hypotheek is de bank de eigenaar. Zodra je de hypotheek volledig betaald hebt ben je in het bezit van een huis en ben je eigenaar.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee een lease dreambox dat slaat ergens op!

 

Nou ben ik niet zo zeker van

 

Was eens laatst bij de grote electro grutter bij de kassa

wat ziet mijn verbazing 50% van de klanten kochten op afbetaling via

pl of lease weet ik niet

 

Ik wilde alleen zeggen koop je iets en betaald eerlijk wil nog niet

zeggen dat later problemen kunnen komen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pukje: Dat is kopen op afbetaling.

 

Problemen na het kopen kunnen zich altijd voordoen. Je moet er dan ook altijd v oor zorgen dat je te goeder trouw bent. In geval van deze scooter weet je al dat er problemen gaan komen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een leuk ding koop laten we zeggen een gebruikte fiets voor 200 euro van een particulier en 14 dagen later komt de Wouken bij mij aan de deur me ff vertellen dat die fiets gegapt is dan hebben ze een probleem. Die fiets is nu van mij want ik heb er een normale prijs voor betaald. Tenminste als die fiets ook ongeveer 200 tot 400 euro waard is. Gaat niet op als dat ding fonkelnieuw is en winkelwaarde 3000 euro. Dan is het heling.

En zo gaat dat met die scooter ook, als ik alle papieren erbij krijg en een redelijke marktwaarde voor betaal heeft die leasemaatschappij een probleem en wel met dat sujet wat hem ff handig aan me verpatst heeft. Die gaat dus netjes zijn lease contract of afkoop of wat ze ook maar overeenkomen afhandelen. Ik heb daar als nieuwe eigenaar schijt aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat ik al schreef. Te goeder trouw. Maar hoe dan ook: er kunnen problemen komen. Dan kan je wel zeggen dat je kon aannemen dat het eerlijk was dan nog kan een rechter beslissen dat de gestolen/verduisterde waar terug moet naar de rechtmatige eigenaar.

 

In het geval van deze scooter vraag ik mij af hoe dat met de papieren zit. Zitten hier, zoals bij auto's, kentekenbewijzen bij die je over moet schrijven?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs die je betaald verlos je niet van heling

 

Als na de diefstal het product 2 keer verkocht is dan is het product vrij,

 

op deze site kan je kijken of het product als gestolen gemeld staat

http://www.stopheling.nl/

 

Het zou een mooie zaak zijn iemand steelt mijn schilderij van 10.000,00 en

verkoopt hem voor 8.000.00 dan kan ik mijn eigendom niet meer terug

verlangen omdat het voor 8.000,00 verkocht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...