Ga naar inhoud


Philips 37PFL9604H/12 verticale strepen


Fredsworld

Aanbevolen berichten

Goededag,

Ik heb een Philips LCD tv type 37PFL/9604/12 deze heeft bij het aanzetten verticale strepen. Na een 20 a 30 minuten is het beeld weer goed en kun je ernaar kijken. Heeft iemand enig idee wat er stuk is(component(en)) of een defecte print die ik zou moeten vervangen. Ik zie de reacties graag verschijnen.

 

Groetjes Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kleine aanvulling aan me bovenstaande tekst, deze was ik vergeten en helpt het vermoedelijk om een betere oplossing.

 

Als je de tv aanzet krijg je het Philips logo meerdere malen onder elkaar. Hierdoorheen lopen dan dus de verticale strepen.

Zou dit aan de print kunnen liggen van het scherm(displayprint). Elko's van voeding zijn al vervangen.

 

Groetjes Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-40587-0-76788700-1364401309_thumb.jpgwaarschijnlijk Tcon print ,zit boven onder een metalen plaat,probeer eerst eens bij die flatcabels eens de contacten te reinigen.,Wees wel zeer voorzichtig,deze zijn erg kwetsbaar,dus eerst het klemmetje terug schuiven,alvorens de kabel los te nemen.

Dit model heb ik nog liggen.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Columbo,

 

Heb je raad opgevolgd met helaas geen resultaat tot de oplossing.

Heb T-Con board eruit gehad schoongemaakt met alcohol netjes in elkaar gezet en helaas.

Heb foto van mijn T-Con board erbij gedaan alsmede een foto van de fout.

 

Ik hoor het graag weer en ja als dit aan het T-Con board ligt hoor ik graag van je hoe we dit kunnen regelen.

 

Mvgr,

Freddy

post-36476-0-05925600-1364811773_thumb.jpg

post-36476-0-50483500-1364811793_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philips heeft bij dit model 2 verschillende panels toegepast, V9 en V2. T-cons zijn niet uitwisselbaar. bij de V9 panels zijn vaak de t-cons defect, bij de V2 panels is hetl lcd paneel zelf kapot.

Fredsworld, jij hebt een v2 panel, is niet uitwisselbaar met een v9 panel, als je de foto vergelijkt zie je verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstand tussen de

2 flat foils naar het lcd paneel toe is bij deze pannels verschillen.

Philips heeft bij dit model 2 verschillende panels toegepast, V9 en V2. T-cons zijn niet uitwisselbaar. bij de V9 panels zijn vaak de t-cons defect, bij de V2 panels is hetl lcd paneel zelf kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd weer een gok bij philips, ik zou er niet teveel in investeren.

was zeker een van Let (THINK)we make things better.eerder slechter zullen ze bedoelen.

Veel consumenten elektronica word bewust zo gemaakt dat het na een aantal jaren kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Columbo,

 

Kan reeds aan t-con print komen versie v2 voor een 80 euro.

De vraag is eigenlijk hoe groot is de kans dat het hier aan ligt?

Percies zegt dat het scherm defect is, maar het rare blijf ik vinden dat het scherm na 20 a 30 minuten gewoon perfect speelt.

Wat is wijs?

 

Je zegt niet te veel investeren, maar ja het is een vrij duur toestel geweest destijds.

 

Mvr

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Tcon verwarmt met een fohn,en het beeld word dan wel goed dat licht het aan de Tcon ,zo niet dan is naar alle waarschijnlijk heid je scherm defekt.

Wat de prijs van het toestel betreft,er zijn div fabrikanten tot een boete veroordeeld voor onderlinge prijs afspraken om zo de prijs kunstmatig hoog te houden,Philips heeft daar ook aan mee gedaan ,dus heb je waarschijnlijk te veel betaald voor je tv.

Bij een Discounter !@#$ in duitsland heben ze regelmatig LCD tv´s van rond 200euro,met 3jaar garantie.

aangepast door Matchless
Link naar reactie
Delen op andere sites

2e handsje met alles erop en aan?van philips....he ben je niet goed of zo ,philips maakt zelf allang geen tv's en consumenten elektronica meer ,is allemaal Fuai geworden ed,made in China ?

overigens Bij @#$%, heb je al een 3d  voor € 500-

En die van ^@#$% hadden zelfs een DVB-S2 -C/T tuner,en een ingebowde DVD speler.

 

Philips is lang niet zo goed al menig een denkt,ze hebben vaak matige produkten,ik heb een DVD recorder gehad vanPH,niks als ellende 3x ter rep.aanbieden kreeg ik het geld terug bij !@#$  ,moet je hier eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...