Ga naar inhoud


Opnemen op USB stick


giantdlu
Ga naar oplossing Opgelost door gratje65,

Aanbevolen berichten

Goedendag allen,

 

Ik zit met een vraag over het opnemen op een USB stick. Ik heb al wat rondgekeken maar kom er niet uit. Ik gebruik OpenPli 3.0. Ik heb de stick Fat32 geformateerd, ik kan hem ook zien in het menu onder harddisk. Ook  heb ik hem geïnitialiseerd. Maar kan hem niet selecteren als opname plek. Hij blijft op /HDD/MOVIE staan.

 

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe.

 

Groet,

Dennis 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een poging daartoe.

 

Ga naar: menu >instellingen > systeem >opnamelocaties >standaard opnamelocatie en druk op oke-knop

 

Menu-knop op de AB > ga naar bestandenlijst > bovengelegenmap oke

 

Blader naar "overzicht" kies overzicht van opslagmedia dan moet je de stick zien staan als external storage sda.

 

Druk groene knop. Is bevestigen.

 

Nu zou je moeten kunnen opnemen via de stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De usb stick moet wel EXT3 of EXT4 geformatteerd worden aangezien fat32 bestanden groter dan 4 gb niet gaat accepteren,op dit forum zijn daar al genoeg draadjes over te vinden

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stevie V,

 

Misschien vindt je dit zelf, maar ik kreeg niet de juiste antwoorden uit de zoekfunctie. Mijn excuses dat ik dan deze vraag dan toch hier neerleg.

 

@Gratje65 dank je voor je duidelijke uitleg. Ik ga ermee aan de slag en zal het resultaat laten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gratje65,

Helaas is het niet gelukt. Ik heb de USB stick voor de zekerheid nogmaals omgezet naar ext3. Ik zie in het menu mijn usb stick onder harddisk staan. Bij opname locaties blijft hij /hdd/media/ aanhouden en zodra de markeerpunt verwijder kan ik aan de bovenzijde een wijziging aanbrengen. Ik krijg dan alleen /hdd/media/ en op het moment van wisselen krijg ik ongeldige locatie.

 

Moet ik de stick al een naam meegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ben je er bijna. Je moet alleen nog "mounten" ofwel markeerpunt toevoegen. Heb ikzelf ook even niet aangedacht.

 

Het aloude gezegde is: een beeld zegt meer dan 1000 woorden dus heb ik het maar op foto gezet.

 

post-61349-0-54267900-1364492403_thumb.jpgpost-61349-0-54267900-1364492403_thumb.jpg

 

Geef de stick een naam dan kun je hem eenvoudiger vinden.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gratje65,

 

Je bent een TOPPER.

 

Het was nog wek even zwoegen maar het is gelukt. Ik ben er ook achter waar ik telkens in de fout ging.

 

ik wist niet dat ik terug kon de bovenliggende mappen. Toen vond ik ook mijn usb stick. Opname is ook gelukt.

 

Nogmaals mijn dank voor je hulp.

 

Groet,

Dennis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...