Ga naar inhoud


inventum zwakstroomdeken HNL4111XL trafo defect


marco24

Aanbevolen berichten

in 2007 een inventum zwakstroomdeken gekocht en vervolgens in 2009 nog 1 voor de andere helft van het bed, dus in het bezit van 2 dezelfde dekens.

 

in 2010 gaat er 1 deken stuk , door het wisselen van de trafo met de 2e deken kom ik er al snel achter dat de deken defect is en de trafo niet 

naar de winkel terug geweest en die maakten een nieuwe aankoopbon bon voor me zodat ik weer garantie had , ze vonden het zelf ook wel erg snel dat defect!!

 

nu ging er vorige week weer een deken stuk, door dat we 2 keer verhuisd zijn weet ik niet of dit de nieuwe of de oude deken is, maar de garantie zal wel over zijn.

 

trafo wisselen met de andere deken  en tot de conclusie gekomen dat de trafo  defect was.

 

trafo opengemaakt en zekering gecontroleerd (was heel)

 

nu vind ik het een dure hobby om elke paar jaar een deken van ruim € 80,00 te kopen

 

heeft er iemand (reparatie) tips 

 

en als ik dan wat nieuws moet kopen , dan misschien een losse trafo???!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bedenk dat er een veiligheid aspect speelt bij reparaties aan elektrische dekens.

 

Oververhitting kan brand veroorzaken, elektrische veiligheid is ook niet te veronachtzamen.

 

Ik zou voor Euro 80,- geen risico nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ steve

 

type THS 50 230v 50 hz   3,15 A 50W

 

en na het bericht van ceesv heb ik me eens achter de oren gekrabt m.b.t de veiligheid

 

terug naar de winkel

de lokale winkel  bezocht (waar de dekens gekocht zijn) en uitgelegd dat de trafo defect was van een deken die ik bij hun gekocht had.

 

min of meer een beetje afgewimpeld door de winkel dat reparatie niet mogelijk was en een nieuwe trafo wellicht wel bijna net zo duur zou wezen als een nieuwe deken.

en al zou ik een nieuwe trafo willen kopen , dan was dat bij hun niet mogelijk. 

 

toen inventum gebeld

Vriendelijke mevrouw aan de telefoon verteld dat ik bij de plaatselijke winkel geen nieuwe trafo kon bestellen , en ze vertelde dat het dan bij hun wel mogelijk was.

 

prijs voor  een nieuwe zwakstroomdeken tussen de  € 80,00 - € 115,00

prijs voor een nieuwe trafo bij inventum  € 42,00 + € 6,00 verzenddkosten

 

ik ga denk ik voor een nieuwe trafo te bestellen bij inventum

 

wel jammer dat de plaatselijke electronicazaak zich niet onderscheid met de service van de internetwinkel.

via internet kopen bied veelal meer service!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vroeger kon je die alleen bij de detaillist bestellen en verwees de fabrikant/importeur/groothandel je door.

 

De tijden zijn veranderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...
  • 2 weken later...

dat is een poos terug

 

zo uit mijn hoofd moet je het kapje aan de bovenkant met een schroevendraaier voorzichtig open wrikken

 

officieel kan die niet meer open d.m.v. schroeven, maar zo dus wel

 

ik had zo iets van , weggooien kan altijd nog

 

let op dat er geen breuk zit in de deken, dat gebeurt ook erg vaak en dan is de nieuwe trafo zinloos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...