Ga naar inhoud


Geen signaal meer op VIER, VIJF, 2be


SuperStes

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik denk dat de skew van je LNB een grote rol speelt.

DIe kan je niet goed instellen met de signaal sterkte van je satelliet meter, maar moet je draaien terwijl je naar de kwaliteit (BER) van het desbetreffende kanaal kijkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bij sommige ontvangers is de aanduiding van de sterkte maar een lachertje, 100 of niets, maar op mijn Samsung zie ik een aanduiding van het aantal bitfouten, de sterkte en de kwaliteit van het signaal. Bij de "grotere 64" schotel is er geen verschil in bitfouten omdat dit nul is, bij de "kleinere 60? " wel.

Maar het signaal is hier, in Gent, wel degelijk een stuk verzwakt, misschien is dit geografisch en heeft Oost- Nederland er geen last van. Dit zou verklaren waarom sommige schrijven dat er bij hen geen verschil is. En het is duidelijk veel zwakker dan van veel andere transponders; Eins Hd, ZDF Hd enz komen " twee keer " zo sterk binnen, gemeten op de "kleine" schotel.

Groetjes,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Belgische vriendin van mij hier in Spanje heeft hetzelfde probleem, dat ze de belgische zenders niet meer kan zien.

Haar tuner is een tvv goedgekeurde M7 met een 60 cm schotel.

Het bericht wat ze krijgt als ze op de belgische kanalen kijkt is slecht of geen signaal terwijll ze b.v. wel alle duitse zenders kan kijken.

Het kan toch niet zomaar zijn dat ze de signaal sterkte van de zenders aanpassen zonder hun klanten te informeren? Zal toch een ander probleem zijn?

Iemand nog meer suggesties?

Vriendelijk dank,

Chez

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangen ondertussen alle vlaamse posten terug. Als ik zou weten hoe dat nu plots komt zou ik het jullie zeggen! Werkelijk geen flauw idee, heb van alles gedaan ;) , op bepaald ogenblik zat alles vast, kon alleen stekker uit trekken. Nadat ik alles terug opzet heb ik ontvangst!!!

Iedereen die hielp heel erg bedankt 

grtn diederik

 

We lachen soms met de raad die TVV soms geeft.  "Resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw de zenderlijst in laden"

Of ook "De stroom er afhalen en de boel resetten"

 

Maar soms is dit het enige dat nog werkt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon zever wat TV Vlaanderen doet.

Ik had een tijd geleden de schotel perfect afgeregeld op 23,5 en iets minder op 19,2

en kon toen met hun box (philips) de zenders vier,2be,vijf perfect ontvangen

Nu na de update lukt dit niet meer en zou ik die schotel terug moeten uitrichten. iets meer op 19,2

Ja dan zal ik weer minder signaal krijgen op 23,5

 

En waarom eigenlijk ?  Met mijn dreambox pak ik de zenders vier,2be,vijf lekker op 23,5

weet er iemand een mogelijkheid om in die philips box van tv vlaanderen , die klote zenderelijst van tv vlaanderen te verplichten om die zenders via 23,5 te nemen.

 

die box staat in mijn vakantie verblijfplaats en is redelijk ver weg.

Dreambox 500s-7025-8000hd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met TVV kan ik alleen maar groen lachen!

Alleen via de website vind je wat "raad" echter zodanig summier dat je er niets mee bent.

Via mail wacht ik al 4 dagen op antwoord, tegen 11/4 mag ik dat naar het schijnt verwachten, ik ben vooral benieuwd naar de inhoud.

Via telefoon was het afgelopen dagen vrijwel onmogelijk iemand te bereiken, na 20 minuten gaf ik het op, er zijn grenzen aan mijn geduld, kwam bij dat Coldplay op hun playlist staat en daar ben allergisch voor :)

Als iemand een alternatief heeft voor een in het buitenland verblijvende Belg hoor ik het graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het is gewoon zever wat TV Vlaanderen doet.

Ik had een tijd geleden de schotel perfect afgeregeld op 23,5 en iets minder op 19,2

en kon toen met hun box (philips) de zenders vier,2be,vijf perfect ontvangen

Nu na de update lukt dit niet meer en zou ik die schotel terug moeten uitrichten. iets meer op 19,2

Ja dan zal ik weer minder signaal krijgen op 23,5

 

En waarom eigenlijk ? Met mijn dreambox pak ik de zenders vier,2be,vijf lekker op 23,5

@ stefmac - Hier was het exact hetzelfde: heb het gemiddelde van de LNB op 19.2 en 23.5 moeten nemen. En ik krijg de vlaanse SD zenders op 19.2 nu heel zwak, of helemaal niet.

@ allen : als het niet lukt om goed af te stemmen met de signaal-meter op de ontvanger, zul je een signaalmeterje in de leiding AAN je schotel moeten aansluiten en zet je ontvanger dan wel eerst manueel op 12721 H 22000 3/4 en 8psk (of auto). Dan pas je schotel afregelen op maximum signaal. Maar ik verzeker dat het milimeter-werk is.

En niet vergeten dat de zenders inderdaad als backup ook nog op 23.5 te vinden zijn, met een iets betere signaalkwaliteit.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ on1bes

Tuurlijk op 23,5 zitten ze ook maar hoe kan je die kiezen met een officiele box van TV V.

 

Hun zenderlijst laat het niet toe. (of ik heb het niet gevonden hoe dit te doen)

Wat willen ze nu juist. (tvv)

Eerst alles naar 23,5 verplaatsen ( dat hebben zij vermeld en ook gedaan ) en dan die zenders op hun lijst op 19,2 laten staan?

 

Iedereen nu zorgen dat je die zenders weer kunt ontvangen op 19,2 en dan zullen ze daarna weer eens alles verwijderen en die 23,5 zenders gebruiken. (raar maar waar)

 

En zo blijven wij maar bezig.

 

Ha ja die calls zullen goed opbrengen zeker.

aangepast door stefmac

Dreambox 500s-7025-8000hd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikheb ondertussen terug beeld.

Ik heb de schotel van de de installatie vervangen (er zat een kleine blutsje in).

Doordat de schotel nu terug perfect heb ik iets meer signaal, en heb ik terug beeld.

Terug africhten van de schotel is inderdaad millimeter werk.

signaal via TvVlaanderen blijft wel zwak vergelijken met en vergelijking met de vrije tv zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ on1bes

Tuurlijk op 23,5 zitten ze ook maar hoe kan je die kiezen met een officiele box van TV V.

 

Hun zenderlijst laat het niet toe. (of ik heb het niet gevonden hoe dit te doen)

Wat willen ze nu juist. (tvv)

Eerst alles naar 23,5 verplaatsen ( dat hebben zij vermeld en ook gedaan ) en dan die zenders op hun lijst op 19,2 laten staan?

 

Iedereen nu zorgen dat je die zenders weer kunt ontvangen op 19,2 en dan zullen ze daarna weer eens alles verwijderen en die 23,5 zenders gebruiken. (raar maar waar)

 

En zo blijven wij maar bezig.

 

Ha ja die calls zullen goed opbrengen zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ontvang de vlaamse sd zenders ( en ook radi 1 etc....) niet meer.

bij het opladen van de hd lijst heb ik 72 % ontvangst en kwaliteit, moet de schotel dan uitgericht ?

Overigens als ik de sd lijst oplaadt heb ik geen hd zenders meer en omgekerd met de hd lijst dus bovenstaand probleem.

 

opnieuw uitrichten dus ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat dat is met een duo-lnb , Maar wat bedoel je met "met"  : 11° op Astra 1 of op Astra 3 ?

Kent er iemand de andere skews voor b.v. een Visiosat met 4 LNB's (13.0-19.2-23.5-28.2) ?

Voor 8psk zou dat zeer belangrijk zijn.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De skew is afhankelijk van je locatie.

 

Even je gegevens in dishpointer stoppen en je weet het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...