Ga naar inhoud


Geen signaal meer op VIER, VIJF, 2be


SuperStes

Aanbevolen berichten

Ik heb dus hulp moeten inschakelen om mijn schotel bij te stellen, maar ik vindt het niet normaal vinden dat ik telkens ZIJ de beslissing nemen iets te veranderen ik de klos ben en moet gaan hulp roepen van een techneut om dat ding weer goed te zetten.

sry gors maar jij praat volgens mij chinees, ik ben maar een vrouw :)

Lijkt wel het lot van een alleenstaande vrouw die enkel de afstandbediening de baas kan.

 

Nu werkt alles weer tot ze weer gaan verhuizen zeker, en dan begint het weer van voorafaan ...

 

Ps, hier is het is 27 meter maar wel de andere kant van het huis en tot nader bericht kan ik niet door muren zien ....

 

En wat die argumenten betreft vindt ik die absoluut niet zo zo, het is niet normaal dat zij dingen zitten te verhuizen en wij met de shit zitten.

Wat vooral stoort is dat er geen waarschuwing voorafgaat, ineens een update en bam daar zit je dan zonder je favorite zenders, niet echt leuk en als je naar klantendienst belt is er ook niets voorzien om dergelijke technische problemen aan te pakken.

Je belt naar een gewoon telnummer die heel lang duurt en dus aantikt en de technische dienst kost dubbel zoveer als een gewone satelietinstallateur, niet normaal.

Bekijk het maar vanuit mijn positie ik woon alleen en ben geen techneut dus komt erop neer dat elke keer er een update is het zweet mij uitbreekt veroorzaakt van .... oke wat gaan we nu weer krijgen.... het is geen fijne ervaring en telkens een hele opgave uit te gaan vissen wat er scheelt.

Een voordeel wel ik weet wat meer over satelieten weet, nu nog een les over transponders en MHz en .... ????

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Mamamia, het gros van de kijkers heeft niet eens gemerkt dat er wat veranderd is, omdat hun installatie conform de aanbevelingen is.

 

Wanneer je de juiste voorlichting bij de installatie had gehad, zou je nu niet een ervaring rijker en een illusie armer zijn geweest. :)

 

Mocht je in de toekomst weer problemen krijgen of je installatie willen uitbreiden kan je altijd hier weer terecht voor tips en goede raad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho, ho, @grondstof, natuurlijk komt alles niet terug op de Astra 1, het gaat nu over een paar zenders. Op termijn komt toch alles op de Astra 23,5. Een groot deel zit daar nu al en met alleen ontvangst van de Astra 19,2, mis je toch al heel veel zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho, ho, @grondstof, natuurlijk komt alles niet terug op de Astra 1, het gaat nu over een paar zenders. Op termijn komt toch alles op de Astra 23,5. Een groot deel zit daar nu al en met alleen ontvangst van de Astra 19,2, mis je toch al heel veel zenders.

Wat is de reden dat ze op termijn alles naar Astra 23,5 willen migreren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

23,5 oost heeft lagere huurprijzen voor de transponders.

 

Dit betekent dat de kosten per abonnee voor de huur van de transponder ook lager zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mamamia, het gros van de kijkers heeft niet eens gemerkt dat er wat veranderd is, omdat hun installatie conform de aanbevelingen is.

 

Wanneer je de juiste voorlichting bij de installatie had gehad, zou je nu niet een ervaring rijker en een illusie armer zijn geweest. :)

 

Mocht je in de toekomst weer problemen krijgen of je installatie willen uitbreiden kan je altijd hier weer terecht voor tips en goede raad.

er staat daarom ook op hun site dat je best met een duo lnb werkt wil je niets missen.

als je werkt met een enkele zorg je zelf voor problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Geen beeld op 2BE VIER en VIJF  ???    Hier is de verklaring:

 

Toevallig de Philips HD DSR7141 decoder...  (kleine zwarte TVV doos met blauwe feestverlichting)???

 

Dan heb ik slecht nieuws...

 

Ik heb zelf twee dagen gezocht met bruut geweld. 

 

Schotels (ik heb twee duo's en één dedicated 23,5°) heruitgericht, skew aangepast (na tip van Redneck) met behulp van spectrum analyser.  Zonder resultaat...

 

Signaal is er wel degelijk en komt in mijn geval met weinig verlies tot bij de receiver.  (doordat dit de hoogste transponder is heeft deze ook de meeste kabelverliezen op IF, 2155 MHz doorheen een wit TV touwtje...) 

 

De Philips DSR8121 doet het perfect (op alle schotels) na 15 meter kabel, de DSR7141 geeft geen beeld (op geen enkele schotel) ondanks meer dan -60 dBm op zijn input.

 

Conclusie: de standaard TVV Phlips DSR7141 is niet in staat de hoogste transponder van TVV te decoderen wegens potdoof. 

 

Enige oplossing is een IN-Line versterker van enkele euros kopen om het signaal 20 dB op te krikken...   Ik ga dit vanavond zelf testen.  Maar ik heb alvast een Rebox RE4210 besteld met ingebouwd TVV kaartlezer die ook in staat is ongecodeerd op te nemen itt tot de nieuwe M7 doosjes (die een signatuur plaatsen bij de opnames), zodat je de filmen ook kan afspelen op je PC.  (tot overmaat van ramp is daarnet mijn Philips DSR8121 dood gegaan na enkele keren aan/uit zetten in dit test proces, voeding de geest gegeven, mogelijk gecombineerd met het warme weer...terug naar ***Geen-reclame***, nog in garantie, 18 maanden oud)

 

Ik ga die klojo DSR7141 eens op de Rohde en Schwarz SFU hangen om te zien hoe doof dat ding nu eigenlijk is...

 

 

P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Pace (Philips DSR8121) hier in België.6 Groene blokjes/10 heb ik als je signaalsterkte opvraagt.Bij minder blokjes doet de reciever niks meer( slecht ).

Heb je toevallig op fabrieksinstelling gedrukt dan wacht hij tot er signaal is.Stokdood blijft hij,uren,dagen,weken,....

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Geen beeld op Vier - 2BE - Vijf Ketnet - Nat.Geo(SD) ....

Deze staan allen op Astra1 19.2, en Horizontaal gepolariseerd.

Signaalkwaliteit Astra 1 = 82% , lijkt me toch wel goed..

Wie helpt ?

 

Ontvanger M7 - 810

 

Separate LNB's voor A1-2-3 en HB

aangepast door aoor0708
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen beeld op 2BE VIER en VIJF  ???    Hier is de verklaring:

 

Toevallig de Philips HD DSR7141 decoder...  (kleine zwarte TVV doos met blauwe feestverlichting)???

 

Dan heb ik slecht nieuws...

 

Ik heb zelf twee dagen gezocht met bruut geweld. 

 

Schotels (ik heb twee duo's en één dedicated 23,5°) heruitgericht, skew aangepast (na tip van Redneck) met behulp van spectrum analyser.  Zonder resultaat...

 

Signaal is er wel degelijk en komt in mijn geval met weinig verlies tot bij de receiver.  (doordat dit de hoogste transponder is heeft deze ook de meeste kabelverliezen op IF, 2155 MHz doorheen een wit TV touwtje...) 

 

De Philips DSR8121 doet het perfect (op alle schotels) na 15 meter kabel, de DSR7141 geeft geen beeld (op geen enkele schotel) ondanks meer dan -60 dBm op zijn input.

 

Conclusie: de standaard TVV Phlips DSR7141 is niet in staat de hoogste transponder van TVV te decoderen wegens potdoof.

 

Enige oplossing is een IN-Line versterker van enkele euros kopen om het signaal 20 dB op te krikken...   Ik ga dit vanavond zelf testen.  Maar ik heb alvast een Rebox RE4210 besteld met ingebouwd TVV kaartlezer die ook in staat is ongecodeerd op te nemen itt tot de nieuwe M7 doosjes (die een signatuur plaatsen bij de opnames), zodat je de filmen ook kan afspelen op je PC.  (tot overmaat van ramp is daarnet mijn Philips DSR8121 dood gegaan na enkele keren aan/uit zetten in dit test proces, voeding de geest gegeven, mogelijk gecombineerd met het warme weer...terug naar ***Geen-reclame***, nog in garantie, 18 maanden oud)

 

Ik ga die klojo DSR7141 eens op de Rohde en Schwarz SFU hangen om te zien hoe doof dat ding nu eigenlijk is...

 

 

P.

Hier bij mij toch geen problemen en ik gebruik 15 meter kabel van deorder tot schotel .dunne witte kabel en deze ligt er al 10 jaar .

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...