Ga naar inhoud


Geen signaal meer op VIER, VIJF, 2be


SuperStes

Aanbevolen berichten

Ontvangen ondertussen alle vlaamse posten terug. Als ik zou weten hoe dat nu plots komt zou ik het jullie zeggen! Werkelijk geen flauw idee, heb van alles gedaan ;) , op bepaald ogenblik zat alles vast, kon alleen stekker uit trekken. Nadat ik alles terug opzet heb ik ontvangst!!!

Iedereen die hielp heel erg bedankt 

grtn diederik

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

In principe niet, de opnamen staan op de harde schijf en die wordt normaal gesproken niet opnieuw geformatteerd.

 

Maar garanderen kan ik het niet, het is en blijft een DSR8141.

 

Heb je de netstekker al eens uit het stopcontact getrokken, een soort van reset voor de ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks de TV Vlaanderen kaart terug laten activeren. Had de hele receiver gereset (Homecast 8100 PVR), kanalen terug ingeladen en dan zit ik met het volgende probleem :( :

Wanneer ik de CD kanalen inlaad via de fastscan, heb ik geen TVV kanalen (heb hiervoor een kaart). Vervolgens laad ik de TVV kanalen in via de fastscan maar dan ben ik de CD kanalen weer kwijt. Kan iemand helpen (in het verleden lukte het wel, maar vaak was het toch een gesukkel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, heeft allebei geen resultaat opgeleverd. Eerst teruggezet naar fabrieksinstellingen en gekozen voor HD-lijst, nog steeds geen beeld, daarna stekker uitgetrokken, nog steeds geen beeld...

 

Nu laat ik moeder de vrouw nog even tv kijken ipv haar te blijven storen en dan probeer ik straks nog wel wat als ze slapen is.

 

Merci voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

* * * GOT A BREAKTHROUGH * * * 

Na 3 dagen afzien toch enige vordering gemaakt, tenminste toch al op de DM800 . Ik hoop dat de anderen hier ook wat aan hebben. Je moet wel cronologisch te werk gaan, want zowat hier en daar liggen klooien helpt blijkbaar niet. Dit is wat ik heb gedaan :

1) De VisioSat schotel met 4 LNB's was gisteren al opnieuw uitgeregeld, maar deze keer volledig, en hier is echt niet MEER signaal uit te krijgen. Hoogte en elevatie uitregelen op max. met LED signaal zoekertje in de leiding aan de schotel achter de Diseqc switch.

2) Vermits er geen resultaat was (= geen signaal) op de DM800 (met Newnigma2 image en CCcam2.0) op de 12722 transponder heb ik besloten om OpenPli eens een kans te geven. Dus nieuwe image in de Dreambox geflasht, en heel de configuratie TV instellen opnieuw gedaan. Dit was wel de gemakkelijkste image die ik ooit heb geprobeerd, en alles ging verbazend goed zonder zoeken. Een standaard zenderlijst werd ingeladen, maar toch heb ik de satelieten opnieuw handmatig laten scannen, omdat sommige zender geen beeld gaven. Een z.g. "blind scan" voor de DM800 kon niet, omdat de tuner in de DM800 dat niet ondersteunde. De CCcam installeren was ook heel makkelijk, omdat dat in de installatie-wizard in zit.

3) Na veel gezoek en gezap, was er nog altijd geen beeld op de 6 vlaamse SD zenders. Dan maar gaan kijken wat de Satfinder-functie in de DM800 aangaf. Deze geeft zeer duidelijke info, en kan van daaruit ook een transponder scannen. Ahha ! Ik ging dus de info bekijken van 1 transponder VOOR de 12722 en 1 achter de 12722 . Dit is het resultaat :

Transponder op 19.2E op 12699 V 22000 FEC Auto geeft: SNR: 86% - 14.0dB ; AGC: 99% en BER: 0

Transponder op 19.2E op 12722 H 22000 FEC Auto geeft: SNR: 0 % - 0 dB ; AGC: 0 % en BER: 0  --> GEEN SIGNAAL !

Transponder op 19.2E op 12728 V 22000 FEC Auto geeft: SNR: 90% - 14.5dB ; AGC: 99% en BER: 0

Dit kan dus niet , en bewijst dat er iets niet klopt met de afstemming.

4) Dan viel mijn oog op iets. Na terug wat gezap, zag ik dat er op de 6 zenders WEL een tijdbalk te zien was (hoelang een programma nog duurt), maar ze gaven geen beeld. Tot ik per ongelukt op het "INFO Kanaal " kwam te staan, dat daar ook al tussen de zender te zien was. En grote verbazing : die gaf WEL beeld !. Welliswaar wat bibberend, en met een belabberde 11.0dB !

Dan moet je wat gaan nadenken, en feit is dat het Info-Kanaal het enige is, die geen CAM nodig heeft ! Dus mijn conclusie was, dat de andere zenders er wel zijn, maar dat hun CAM niet werkt. Kan dat effect hebben op de Sat-finder in de DM800, die dan op die ene transponder geen signaal heeft ? Proberen waard, dus ik heb mijn CCcam in de instellingen gereset, en na terug starten :

Waarempel : de 6 zenders geven nu BEELD ! Welliswaar ook met een belabberde 11.0dB. Als dit nu zo blijft, ben ik al een gelukkig man.

5) Bijkomstig heb ik ontdekt, dat er in de providers-lijst een pakket BASIC LIGHT, BASIC en BASIC+ is toegevoed. Het is hierin dat je moet gaan kijken naar de (oude) SD zenders.

Dit wil dus zeggen dat men de signaal-sterkte erg heeft teruggeschroefd voor de SD zenders, en het ons erg moeilijk maakt, en dat men ons wil ontraden om hier nog verder mee te gaan.

Bij de eerste wind, storm of sneeuw kan heel de miserie opnieuw beginnen. Dank TVV. ;)

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft alleen de vraag waarom bij ons de sterkte van deze transponder in Oost-Nederland niet afwijkt van de andere transponders, en dus even sterk is.

Verder heeft Astra het laatste woord met welke sterkte wordt uitgezonden, niet TVV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf de M7 decoder van Philips ( sat 801) en kamp met hezelfde probleem iemand een oplossing voor deze decoder, ik heb al van alles geprobeerd ! Ik heb ook op infokanaal geen beeld ( wel de balk met wat ik zou moeten te zien krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

bij de meeste gaat er toch een probleem zijn met de schotel/LNB uitrichting.

Hier ook geen verschil in ontvangst sterkte op de verschillende frequenties.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...