Ga naar inhoud


Geen signaal meer op VIER, VIJF, 2be


SuperStes

Aanbevolen berichten

Beste Herbie1


Wat jij gedaan hebt kan normaal gesproken niet, een lnb samenvoegen met een duo-lnb. In een duo-lnb zit al een diseqc-switch. Dan ga je er nog een diseqc-switch bijzetten om die losse lnb er aan te kunnen koppelen. Dat kan normaal alleen maar als het een

uncommitted switch is. Meerdere switches achter elkaar geeft extra verliezen.
Je kunt beter de CanalDigitaal triple-lnb op je schotel zetten. Dan zal het het een stuk beter gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi bedankt voor je input.  Ik wil het best geloven maar hoe verklaar je dan dat ik toch op de één of andere manier toch de meeste zenders op Astra 1, 2 en 3 ontvang? Of denk je dat ik beter 2 kabels naar mijn ontvanger stuur, 1 voor de  duo LNB naar ontvanger 1 en 1 voor Astra naar ontvanger 2 van mijn ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hier idem vt4, 2be en vijf kon ik nog via kanaal 404 tot 406 ontvangen maar sinds de update zijn die weg.

 

Eigenlijk is het begonnen in april bij een grote update die totaal fout is gelopen en deze zenders er ook uit lagen, maar toen hebben ze die voorlopig dus effe met oude instellingen ergens anders gezet.

 

Nu met weer een update liggen die eruit en blijkbaar ben ik niet de enige die deze zender niet meer kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de boel al heringeladen, de fabrieksinstellingen terug gedaan, ik heb de kop al wat gedraaid.

IK heb al gemaild en getelefoneerd naar tvv, trouwens een betalend nummer pff,

Het zou hem zitten in de finessen van de afstelling van de schotel, mijn vriend heeft de posten wel dus die staat goed.

Maar het is onmogenlijk om te weten hoe je de schotel moet draaien, op de klantendienst spreken ze van een halve centimeter..

Het enige wat de beste oplossing lijkt is beroep te doen op een installateur die over het materiaal beschikt om die schotel juist te zetten, het gaat hier echt over milimeterwerk.

Maar ik ben alleen hier, hoe moet ik een schotel op het dak gaan bijstellen terwijl de tv een half verdiep lager staat langs de ander kant van het huis ?

Ik overweeg trouwens om als ik nog meer geld moet besteden aan die installatie naar de ombudsdienst te stappen met mijn grieven wat mijn haren rijzen stijl omhoog dat ik als gebruiker, lees betaler; de rekening moet betalen van tvv en niet eens in staat ben om alle posten te ontvangen omdat zij besloten hebben de frequentie of van sateliet te veranderen of wat de reden dan ook is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mamamia, heb je "Ketnet op 12" op A1 19,2? Heb je BVN op A1? Heb je NED 1 HD op A3 23,5?

Als je alleen BVN hebt heb je geen HD ontvanger, als je zowel BVN als NED 1 HD hebt zou je wel eens het probleem kunnen hebben dat ik enkele maanden terug ook had: te veel verzwakking op de transponder op 12722 MHz - hoge tussenfrekwentie- door een lange oude coax.

Als je wel Ketnet hebt en geen VIER, 2 BE of vijf moet je toch proberen uw signaalkwaliteit wat omhoog te krijgen met Ketnet als referentie. Kijk naar minimum foutrate of minimum BER als je die aanduiding hebt. Schotel nog eens goed uitrichten en als dat niet helpt en als je de duo LNB van TVV gebruikt eventueel terug A1 eens centraal zetten en opnieuw uitrichten.

Webcam, beveiligingscam vóór TV en met portable op ladder? alhoewel hulp van een vriendelijke buur met walkie talkie wel handig is.

Of eens proberen met een andere ontvanger die gevoeliger is, kan wel wat schelen. Een Venton bijvoorbeeld is iets moeilijker dan de PACE (tvv) 7141. Als het met een TVV ontvanger niet lukt heb je geen goed signaal, je moet daarbij niet twijfelen aan de instellingen na het inladen van de zenderlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag wat geploeterd met de Funke schotel(83 X 89 cm) en de tvv quad lnb..Ik heb ook geen signaal bij Vier,2BE enz.Die Pace heeft veel signaal nodig anders doet hij geen fabrieksinstellingen.Hij wacht gewoon tot het ok is,zelfs na aan/uit/aan.

Fouten heb ik genoeg:

32 m coax ,Skew >11° rechts,A3 in houder,Maar zoals vermeld in dit topic zitten die hd zenders op A1.Geen sd zenders meer.

Ik hoop dat het beter gaat in .es.Coax is daar ca 9 m ;Triax td78 en lnb AMBQ24.Anders doe ik aan balconing of ga een pint drinken.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

@de mon : zo te zien is uw schotel wel groot genoeg. Maar een coax kabel van 32m is wel heel erg veel. Kan je die echt niet inkorten ? Een schotel mag wel op de grond staan hé, zodat je er gemakkelijk bij kan. Ondanks dat A3 in je houder zit, en ondanks dat sommigen het tegendeel beweren, is het geen goed idee, om eerst op deze LNB uit te richten. Zenders Vier, Vijf en 2BE, net zoals Een, Canvas en VTM , zitten wel op A1 en allemaal op 12722 en in SD. Dus richt eerst uit met de A1 LNB, op b.v. BVN op 12515. Pas als dat lukt, en je hebt goed beeld op BVN, kan je naar de Vlaamse zenders op 12722 in SD gaan zoeken. Waarom ? TVV geeft zelf toe in een email dat het signaal op 12722 een stuk zwakker is,en je beter zult moeten uitlijnen op deze. MAAR ze zeggen ook dat je van de ideale positie op BVN iets moet afwijken, om voldoende signaal te krijgen op de vlaamse zenders. Niet logisch nietwaar ? Maar ik vermoed dat de antenne van de transponder op 12722 iets iets afwijkt van zijn normale positie. Dit zal dan wel een goedkopere transponder zijn voor hen. Dat verklaard ook dat er geen ideale positie is voor alle zenders tegelijk op de A1. Ik heb het ook zo gedaan, en dat is uiteindelijk gelukt. En ik moet dus ook een beetje afwijken van de ideale positie van BVN, en NED-1-2-3. En @de mon : die HD zenders (vlaamse) zitten NIET op A1. Het zijn SD zenders, maar je hebt een HD ontvanger nodig om ze nog te kunnen ontvangen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Indien je een goede kwaliteit coax kabel gebruikt mag 32 meter kabel geen enkel bezwaar zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mamamia

 

Wat zijn dat nu voor argumenten.

Jij schrijft:

“Ik overweeg trouwens om als ik nog meer geld moet besteden aan die installatie naar de ombudsdienst te stappen met mijn grieven wat mijn haren rijzen stijl omhoog dat ik als gebruiker, lees betaler; de rekening moet betalen van tvv en niet eens in staat ben om alle posten te ontvangen omdat zij besloten hebben de frequentie of van sateliet te veranderen of wat de reden dan ook is.”

 

De één maakt zich kwaad als er zenders van de Astra 19,2 naar de Astra 23,5 verhuizen en jij maakt je kwaad als er zenders van de Astra 23,5 naar de Astra 19,2 verhuizen.

Zorg er nu eens voor dat je schotelinstallatie en de ontvanger in orde zijn, dan is er geen enkel probleem.


En 32 meter een probleem? Echt niet, met goede coaxkabel kun je met gemak tot 80-100 meter gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...