Ga naar inhoud


Geen signaal meer op VIER, VIJF, 2be


SuperStes

Aanbevolen berichten

coax: ik gebruik op oa de Pace de originele coax van TVV en met deze combinatie en met mijn Venton + eveneens coax van Tvv heb ik geen problemen. Het is pas naar mijn bureau met een lange en oude minder goede coax dat ik op mijn computers sommige kanalen moet missen.

Tvv heeft natuurlijk een punt, als men hun richtlijnen stipt volgt met hun apparatuur zijn er weinig problemen.

Computer: deze kaarten blijken toch minder gevoelig dan nieuwere satellietdecoders, maar bijvoorbeeld Einsfestival HD heb ik er wel en voor de recente omschakeling van TVV alle TVV (+canaaldigitaal) kanalen. Das Erste HD heb ik er nooit gehad; ik gebruik hier trouwens ook een kleinere schotel. Progdvb en dvbdream, ben er nog niet in gelukt Mediaportal (acamd) compleet goed te installeren.

Dit is echter zuiver voor de lol, dus geen probleem.

Astra 2: hier heb ik met een kleine campingschotel en kortere coax wel zeer goed resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi allemaal,

Ik ben nogal verbaasd wat ik hier allemaal lees ivm de ontvangst van TVV na de recente transponderwijzigingen. Ik heb zelf twee dual 4 sat Multytenne's staan, een 90cm met dual Quad LNB en een draaibare 1.20 m. Ontvangst wisselend via 2x Samsung Sat tv's, Topfield TF7710HDPVR, Vantage VT1-S, VU+Duo en VU+Ultimo. Alles over tijd zelf geïnstalleerd, niks van zenderlijsten ooit gedownload. Alle instellingen steeds manueel ingevoerd. Ik heb echt, behoudens de gekende zwakkere signalen van de Astra3 en de gevolgen bij zware regen, nooit ontvangstproblemen gehad. Mijn schotels staan 100% juist gericht, prof kabels( max 25m) en connectors. Ik veronderstel dus, dat gezien de  klachten in deze thread, het veelal ligt aan slecht uitgerichtte schotels, minderwaardige kabels en minder gevoelige tuners in goedkope ontvangers. Dit rekening houdend met het feit dat TVV/CD steeds de goedkoopste, dwz zwakkere transponders afhuurt.Terzijde hiervan valt het iemand op dat TVV de zenders EEN HD en CANVAS slechts met een datarate van max 3 Mbps? Ik noem dit zoals bij de meeste commerciële pakketten digitale "rot" kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had, heb een azbox premiumHD, en had problemen, reeds begin dit jaar, heb toen mij box naar openpli 2.1 omgezet ipv de orginele firmware, maar nu 3 weken terug, kon ik niks meer ontvangen, zelf met EEN HD 65% signaal sterkte en 0 BER; 

Heb toen besloten om mijn box nogmaals te upgraden,.. maar teveel is niet goed he,.. de firmware upgrade verliep fout, blijft in boot mode, heb vervolgens trachten te herstellen via yamon kabel, maar het mocht niet zijn,.. 3weken prutsen, en nu stuk,.. ik heb mijn abonnement met TV stopgezet en gaan over gaan naar snow van Base, keek toch maar enkel naar 2BE, dus is voor me voldoende, toch zal mijn zoontje niet tevreden zijn,.. daar ik Goldorak op mijn box had staan waar hij zot van is.

Ga mijn box verder wel laten herstellen voor mijn filmpjes, maar zal enkel de vrije zenders nemen,.. heb verder een schotel van 90cm met motor en op 31,5 zijn veel leuke gratis zenders in het engels ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bijna gans de dag aan het klussen geweest.

Schotel om te beginnen lager gehangen, zodat fijnstellen niet meer zo'n halsbrekende toer is.

Via Dishpointer zag ik al dat het geen probleem was de schotel op zo'n 3 m hoogte te hangen.

Nieuwe kabels getrokken en dan het opnieuw africhten edm.

Een hele boel werk, dat wel, maar; het werkt. Ik heb wel mijn 'oude' lnb (duo) teruggehangen.

Weer perfect beeld op één canvas edm.

Mijn vrouw happy.

Foutje gemaakt door geen markering te maken op de paal, dus africhten moest weer van scratch beginnen !

 

Nu is het genoeg voor vandaag, want er is nog ander werk te doen, maar de aanzet is er: ik kan nu

eenvoudig een gewone ladder op om aanpassingen te doen;

De triple lnb moet ik installeren , maar volgens diverse leden op dit en andere fora, is dit zeer eenvoudig.

 

ik heb nu veel meer signaal binnen (zal eens kijken met de VU+ solo2) nu hangt de M7 sat en nog wat aan de

kabel. (ik heb meteen twee kabels getrokken om meer te kunnen genieten van de vu+ (meerdere opnames en kijken naar wat

anders,...)

Ik kan dus niet anders dan besluiten dat als je ontvangstproblemen kent, dit aan de uitrichting van de schotel ligt, de aansluitingen van de kabels de afstand van de kabels, of een combinatie van dit alles samen (bij mij was de schotel niet optimaal gericht, en was de kabel zo'n 70m lang, met wel 4 koppelingen ! )

nu beter uitgericht met een sat finderertje, en slechts zo'n 5 m kabel meer (2x)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bij mij een gelijkaardig probleem, ik heb (soms) wel nog beeld en geluid maar de kwaliteit van het signaal is op onze Homecast 9000 van ronde 70% teruggevallen naar 25% en minder op de transponder van vier, 2be, op 12 e.d.

Op alle andere zenders is de kwaliteit van het signaal perfect, dus veel zin om aan de schotel te beginnen morrelen heb ik niet. Ik las hier ergens dat de zenders ook op de  Astra 3 zouden zitten, als dit klopt zou het me wel interesseren om wat uitleg te krijgen over hoe ik deze kan gebruiken.

 

Terloops, ik heb een Triax 78 schotel met de Duo LNB (denk er wel aan om de Triple LNB in huis te halen) die is uitgericht op de Astra 3. Ik heb deze morgen al geprobeerd om met de skew een beter resultaat te bekomen, maar zonder succes. Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bij mij een gelijkaardig probleem, ik heb (soms) wel nog beeld en geluid maar de kwaliteit van het signaal is op onze Homecast 9000 van ronde 70% teruggevallen naar 25% en minder op de transponder van vier, 2be, op 12 e.d.

Op alle andere zenders is de kwaliteit van het signaal perfect, dus veel zin om aan de schotel te beginnen morrelen heb ik niet. Ik las hier ergens dat de zenders ook op de  Astra 3 zouden zitten, als dit klopt zou het me wel interesseren om wat uitleg te krijgen over hoe ik deze kan gebruiken.

 

Terloops, ik heb een Triax 78 schotel met de Duo LNB (denk er wel aan om de Triple LNB in huis te halen) die is uitgericht op de Astra 3. Ik heb deze morgen al geprobeerd om met de skew een beter resultaat te bekomen, maar zonder succes. Alle tips zijn welkom.

 

Goede avond,

 

Vier, 2be en Vijf tv zitten inderdaad op Astra 3, raadpleeg de zenderlijst van TV Vlaanderen op zendernummer 404, 405 en 406.

 

Op Astra 1 had ik ook problemen met die zenders.

 

Succes, Antoine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

 

Vier, 2be en Vijf tv zitten inderdaad op Astra 3, raadpleeg de zenderlijst van TV Vlaanderen op zendernummer 404, 405 en 406.

 

Op Astra 1 had ik ook problemen met die zenders.

 

Succes, Antoine

Op mijn VU+Ultimo bleef alles goed werken zonder zenderlijsten te updaten.

Zat toch weeral met een lijst van begin van het jaar, dus eventjes van het forum hier eentje afgeplukt (met dank aan icesat, gebruik zijn lijsten al van zolang ik een VU+ heb). Nu bleek dat ik al van in januari 2be en co via 19.2 aan het kijken ben. Nu weer via 23.5.

Waar ik vroeger op die gevreesde zenders "maar" 90% signaalkwaliteit had, heb ik er nu 96à97 op die Astra 3, werkt ook prima.

(toegegeven: ik heb in het najaar mijn schotel eens tot in de puntjes uitgericht. Ik had toen vaak blokvorming bij VTM HD en dit was ook een combinatie van factoren: niet netjes uitgericht en een niet gebruikte kortgesloten kabel afgekoppeld heeft ook veel geholpen) Heb 4 losse LNB's, dus hier kan je wat meer mee.

Weet iemand wat men nu bij TVV van plan is? Gaan die zenders op Astra 3, of op Astra 1 met de tijd verdwijnen? Want het is een ping-pong spelletje aan het worden heb ik de indruk.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De trend is dat de Nederlandse programma's naar Astra 3 verhuizen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel effe opletten de betrokken zenders zitten tijdelijk op Astra 3 , op Astra 1 zou de definitieve freq zitten , zie info zenderlijst tvv van 9/4

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

MAAR, kijk eerst de skew na voor je de schotel begint te verzetten. In de meeste gevallen is het voldoende om de 11° van de lnb correct te zetten om terug beeld te krijgen.

 

Gisteren met eigen ogen kunnen ondervinden.

 

Van die enkele TVVsetjes die de firma geplaatst heeft waar ik werkzaam ben kwam van de eerste gisteren een reparatie-opdracht binnen. Oud dametje welke net van een reis thuiskwam. Ze wou tv kijken en het klassieke probleem.

 

Blijkt nu dat die schotel verdraaid precies moet staan, amaai.

 

Begrijpelijk dat bij mij thuis alles feilloos blijft werken. Ooit mijn schotel tot op de millimeter juist gezet na mijn VTM HD blokjes issue.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de schotel uitgericht op A3 en de triple lnb gehangen.

dit ging eigenlijk heel goed met een eenvoudige satfinder (met metertje)

wel ongeveer een uurtje bezig geweest.

Ik uitgericht met de duo lnb en pas nadien de triple gehangen.

 

Heb blijkbaar een beetje minder ontvangst op A1 maar A3 komt quasi perfect door.

Ook A2 gaat prima (bepaalde kanalen een sn van 98% !!)

Ik wijt dit aan de betere uitrichting van de schotel.

 

alles werkt nu naar behoren, en iedereen gelukkig hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan mij helpen? Ik heb een Visio Sat schotel 76x65cm met een duo LNB voor Astra 1 en 3 en een aparte LNB voor Astra 2 via een Diseqc 1.0 switch aangesloten op een Topfield 7750. Tot op een maand geleden kon ik de TVV Vlaanderen zenders ontvangen op Astra 1, Astra 3 lukte niet op deze zenders ondanks dat ik de duo LNB al op 19,2 LNB had vastgemaakt vanwege mijn grotere schotel. Sinds de beruchte dag begin april ben ik alle Vlaamse zenders kwijtgeraakt. Vandaag ontvang ik enkel BVN, NL1-3, Nat GEO,Discovery en andere zenders op Astra 2 en 3.

Wat ik ook doe ik krijg de Vlaamse zenders niet meer via Astra 1 of 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Herbie , je zult toch dit topic wat moeten doorspitten. Alles komt er toch op neer dat je je schotel VEEL beter zult moeten uitrichten. Ik heb dezelfde Visiosat maar dan met 4 LNB's, en had dezelfde problemen (gehad) . Ik heb wel wat aanpassingen moeten doen en zie hier waarom :

- de schotel stond 1,5 meter van de grond, en heb deze verhoogd tot 1,8 meter van de grond, om zeker te zijn dat er niets in de weg stond (bomen, huis ).

- de bevestigings-buis van de schotel verdubbeld naar 5cm in diameter om verdraaing bij sterke wind te voorkomen.

- extra zij-armen gemonteerd van de LNB's naar de schotel, omdat anders de boom waar de LNB's opzitten toch een paar mm kan bewegen t.o.v. de schotel.

- de hoogte van de LNB voor Astra 3 een beetje verhogen.

Het heeft geen zin om je schotel af te regelen zonder dat je ter plaatse een beeld kan zien, OF dat je een GOEDE signaalmeter hebt.

De beam voor de TVV zenders vijf,vier en Acht is ZEER smal, en je zal enige moeite hebben om een ideale positie te vinden.

En nog dit: de Visosat schotels zijn niet glad , maar korrelig, en geven iets minder signaal af dan b.v. een stalen schotel.

Een betere (lees duurdere) kabel kan je ook al een beetje signaal winst geven. En GEEN doorverbindingen of koppelingen gebruiken.

Succes.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie, de schotel bevindt zich op een 6m hoog dak met geen opstakels, ik wel een satelietfinder maar hoe werkt dat als ik die aan de de duo lnb hang, op welke sat gaat hij zich dan uitrichten? Heb je nog een beetje meer tips voor mij, kan ik de schotel beter nog meer naar Astra 3 uitrichten of naar Astra 1? Op welke sat heb ik de grootste kans om de Vlaamse zenders te ontvangen?

 

Groetjes,

 

Herbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...