Ga naar inhoud


Al kennis gemaakt met Bhaalu - het nieuwe TV kijken


HugoW

Aanbevolen berichten

In België zijn de eerste public beta's begonnen met Bhaalu.

Het is TV kijken in de cloud. Het volledige aanbod aan Vlaamse publieke en commerciële zenders, plus Nederland 1,2 en 3, BBC 1 en 2, ARD en ZDF en nog een paar anderen wordt aangeboden.

Maar het is veel meer dan het traditionele live kijken via adsl zoals Belgacom TV. Met Bhaalu mis je niets meer. Ieder willekeurig programma kun je namelijk - als het uitgezonden is - op ieder willekeurig moment bekijken. Het is Uitzending Gemist of Ooit Gemist maar dan op een veel intuïtievere manier. Bhaalu - de vriendelijke beer die jouw kijk-voorkeuren en gewoontes kan leren kennen - kan je namelijk tips geven en jouw favoriete programma's als het ware al voor je klaarzetten.... Achter het project zit de Leuvense investeerder en IT pionier Bart Van Coppenolle. Bhaalu vraagt wel om een redelijk snelle internet aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker interessant, maar ik ben benieuwd naar de kwaliteit. Daar heb ik nog niets over gevonden. En erg jammer dat je er (weer) een extra kastje voor nodig hebt. Zou mooi zijn als er een plug-in voor XBMC komt.

Hier een wat ouder artikel:

 

http://www.bits-chips.eu/nieuws/bekijk/artikel/intuitieve-videorecorder-ex-metris-baas-eind-april-in-de-winkel.html

aangepast door SubSense

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal eerder "Balen" worden. :grin:

Daar ben ik nog niet zo zeker van Sjaak(k) en al helemaal niet nu bepaalde commerciële omroepen hier in België het onmogelijk willen maken om de hinderlijke maar voor hun broodnodige reclame door te spoelen. Mensen staan meer en meer open voor alternatieven. Geef toe, je kijkt heus niet naar alle zenders die je kan ontvangen en voor moet betalen, bij mij beperkt het kijken zich tot een stuk of tien. Zodra er eentje verschijnt die je zelf een zenderpakket laat samenstellen én daar een redelijke prijs tegenover zet zullen vele kijkers hun huidige provider de rug toekeren. Ik ga deze ontwikkeling zeker volgen want ik ben het stilaan spuugzat om als citroen te moeten dienen om voor enkele complete nietsnutten op ceo-niveau hun jaarlijkse niet verdiende bonus op te hoesten. En dat gaat verder dan enkel het televisie landschap. ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In België zijn de eerste public beta's begonnen met Bhaalu.

Het is TV kijken in de cloud. Het volledige aanbod aan Vlaamse publieke en commerciële zenders, plus Nederland 1,2 en 3, BBC 1 en 2, ARD en ZDF en nog een paar anderen wordt aangeboden.

Maar het is veel meer dan het traditionele live kijken via adsl zoals Belgacom TV. Met Bhaalu mis je niets meer. Ieder willekeurig programma kun je namelijk - als het uitgezonden is - op ieder willekeurig moment bekijken. Het is Uitzending Gemist of Ooit Gemist maar dan op een veel intuïtievere manier. Bhaalu - de vriendelijke beer die jouw kijk-voorkeuren en gewoontes kan leren kennen - kan je namelijk tips geven en jouw favoriete programma's als het ware al voor je klaarzetten.... Achter het project zit de Leuvense investeerder en IT pionier Bart Van Coppenolle. Bhaalu vraagt wel om een redelijk snelle internet aansluiting.

 

Als ik dit lees moet ik echt vreselijk lachen. Je hebt een betrouwbare snelle internetverbinding nodig en daar je beeld download ook een behoorlijk download quota, of liever geen quota. Beide zijn in België een utopie, behalve in sommige gebieden waar betrouwbaar én snel VDSL of Glas beschikbaar is bij een héél klein aantal providers die echt geen download limiet hebben.

 

Ik woon nu al 5 jaar in België en ben al wat provider 'gehopt' maar het is overal huilen. Met name bij Telenet die voor jou wel even bepalen wat jij wel en niet snel mag downloaden en hoeveel je mag downloaden zogenaamd omdat ze hun netwerk altijd willen optimaliseren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel jou mening niet ik woon ook al wat jaartjes in belgië

10 jaar geleden was het slecht en duur met een download limiet om te huilen

De laatste 2 jaar is veel veranderd 100gig download is standaard

vdsl is overal beschikbaar .

De grootste aanbieder bied vdsl 100 gig 25mb down tegen een prijs

die je in nederland niet kan vinden

 

Ik woon nu al 5 jaar in België en ben al wat provider 'gehopt' maar het is overal huilen. Met name bij Telenet die voor jou wel even bepalen wat jij wel en niet snel mag downloaden en hoeveel je mag downloaden zogenaamd omdat ze hun netwerk altijd willen optimaliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

VDSL is lang niet overal beschikbaar.. Bij mij bijvoorbeeld wel VDSL, maar maximaal 16Mbit en ik woon echt niet in een buitengebied.

 

Ik daag je uit diverse willekeruge adressen maar eens te proberen op http://www.lijntest.be/.

Ik haal daar theoretisch 20mbit down/2mbit up, maar in de praktijk via 'unlimited' VDSL aanbieder Scarlet was het maar maximaal 16Mbit down en 1,2mbit up. Dat is echt niet snel genoeg voor betrouwbaar TV kijken via het internet. Zeker niet met meerdere familieleden in huis die hun iPad/laptop ook nog gewoon willen blijven gebruiken.

 

De meeste providers hanteren gewoon nog download limieten en voor TV via internet heb je een grote download quota en een stabiele snelle internetverbinding nodig.

Die is in België lang niet overal verkrijgbaar.

 

VDSL is in de praktijk lang niet altijd (meestal niet) snel genoeg om te kunnen streamen en tegelijk nog enigszins normaal te kunnen internetten, of je moet natuurlijk net bovenop de wijkcentrale wonen en een heel dik abonnement hebben. ;)

 

België loopt echt nog vreselijk achter op Nederland als het op de internet infrastructuur aankomt en dit zou zelfs in Nederland nog lang niet overal werken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de lijntest voor mijn adres gedaan en krijg als antwoord 16mb

 

in werkelijkheid heb ik 25 mb en in praktijk met speedtest getest en

krijg tussen 22 en 24 mb binnen.

 

Heb natuurlijk wel de bbox in de container gegooid en gebruik

een fritz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe dan ook, Bhaalu (alsook Stievie) zijn nieuwkomers die ik graag zal opvolgen. Hoe meer concurrentie, hoe beter! In elk geval voor de betaalzenders dan, want mijn FTA satelliet-ontvangst blijft nr one...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk is de container nog niet opgehaald.

Heb hier een sms gekregen van Belgacom, met de boodschap er een probleem was met mijn modem.

Zo konden hem namelijk niet updaten via vlan20.

Hadden zij mijn modem niet kunnen updaten kwam ik op een herstel profiel terecht met lagere snelheid. 

 

Edwin

 

heb de lijntest voor mijn adres gedaan en krijg als antwoord 16mb

 

in werkelijkheid heb ik 25 mb en in praktijk met speedtest getest en

krijg tussen 22 en 24 mb binnen.

 

Heb natuurlijk wel de bbox in de container gegooid en gebruik

een fritz

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit lees moet ik echt vreselijk lachen.

 

Terwijl jij zit te lachen door je persoonlijke ervaring, kunnen we ons misschien beter wat baseren op een officiëel onderzoek van de Europese Commisie.

 

Zie deze link van november vorig jaar: "België is Europese topper in snelle breedbandconnecties":

 

België is qua dekking, zowel voor standaard breedband als NGA-breedband, één van de Europese koplopers. Standaardbreedband is, dankzij zowel de dsl- als de standaard kabeldekking, zowat overal beschikbaar in ons land, ook in rurale gebieden. Het Belgische kabelnetwerk is één van de meest dekkende van Europa. Bovendien is het grotendeels geüpgradet naar Docsis 3.0, behalve in de meest rurale delen van Wallonië. Vdsl-dekking bedraagt hier 78,9 procent, de tweede hoogste penetratiegraad van Europa. Zwakke plekken zijn momenteel nog de fttp-dekking, die nauwelijks iets voorstelt. En ook LTE, mobiel breedband van de vierde generatie, begint nu maar pas door te breken.

 

Alle Belgische VDSL2 providers (Belgacom, Scarlet, EDPnet) hebben momenteel een echt onbeperkte forumule in hun aanbod.  Telenet via de kabel heeft inderdaad een grijze FUP.

 

Trouwens, zelfs al haal je maar 12 Mbps via "long range" (>1km) VDSL2, dat is dan nog voldoende voor een goed HD beeld.  De meeste Over The Top TV aanbieders gebruiken zelfs (helaas) een veel lagere bandbreedte.  Zelfs TV Vlaanderen gebruikt een veel langere bandbreedte voor hun voornaamste zenders...

 

Ik zie dus niet wat het probleem is.

aangepast door Menneke

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik zit ook al een tijdje bij Scarlet.

 

Ondertussen zit ik op een 50 Mbps profiel.

Via Speedtest haal ik een kleine 35Mbps.

 

De 50 Mbps zou voorbehouden zijn in geval je er Belgacom tv bijneemt.

 

Afstand tot de kast een 400 a 500 meter.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...