Ga naar inhoud


Welke LNB op bestaande Schotel en bevestiging


Trickkit

Aanbevolen berichten

Hallo Forum Leden,

 

Ik kwam er laatst achter dat er al tijden een aantal kanalen niet meer
werden ontvangen. Dus na wat research blijk dat ik de LNB zou moeten
vervangen voor een met dubbele kop om weer alles van Canal digital te kunnen ontvangen.

 

Nu was ik benieuwd welke kop ik het best kan aanschaffen en kan monteren zonder aanpassingen te hoeven verrichten.

Zie afbeeldingen hieronder.

 

Graag jullie Reactie

 

post-67650-0-76601300-1369392622_thumb.jpgpost-67650-0-43035200-1369392620_thumb.jpgpost-67650-0-12385600-1369392621_thumb.jpgpost-67650-0-53139200-1369392619_thumb.jpgpost-67650-0-94936600-1369392621_thumb.jpg

aangepast door Trickkit
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Trickkit

 

Welkom op dit forum.


De lnb die er nu op zit een een quattro-lnb. De coaxaansluitingen van deze lnb gaan niet rechtstreeks naar je satellietontvanger maar gaan naar een multiswitch. Een multiswitch wordt gebruikt om meerdere satellietontvangers aan te sluiten, meestal meer dan vier.
Je kunt deze lnb dan ook niet vervangen door een duo-lnb. Als de schotelmaat het toelaat, dan zou je er wel een lnb bij kunnen plaatsen.

Daarom zou ik graag een aantal zaken van je willen weten.
Om welke Visiosat-schotel gaat het? Meet even de breedte en de hoogte van de schotel.
Wat voor multiswitch (merk en type) zit er tussen de lnb en je satellietontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, het betreft dan een Visiosat SMC 100.

Je hebt een Twin reception 4,3 graden nodig.
Een Twin receprion 6 graden bestaat wel (zie bijlage) maar of een 4,3 graden uitvoering bestaat weet ik niet. Ik denk het niet.
Zonder deze houder wordt het vrij moeilijk een tweede lnb er naast te hangen omdat er bijna geen ruimte op de hals is.

Wat ik me trouwens ook afvraag is wat er met die houder aan de hand is die je op de foto ziet die jij

gemaakt hebt. Volgens mij klopt er van de stand helemaal geen fluit.


Tsja, en met die Spaun SMS 51602 NF, daar kun je geen tweede quattro-lnb op aansluiten. Dan kun je bijv. een Spaun SMS 91409 NF nemen. Daar kun je twee quattro-lnb’s op aansluiten en die heeft 14 uitgangen, zie: http://www.spaun.de/pdf/flash/15/de/#/30

post-60869-0-47940800-1369404730_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste Trickkit


Wat betreft de plaatsing van een tweede quattro-lnb, heb ik wel een oplossing.

Een Alps-quattro-lnb heeft maar een neklengte van 30mm. Daar kan geen houder bijgeplaatst worden voor een tweede lnb.

Je vervangt de Alps-quattro-lnb door twee Inverto Quattro Long Neck 40mm lnb’s zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=85

Hiervan is de nek lang genoeg om een Wentronic 2-fach multifeedhalter fuur 23-40-lnb bij te plaatsen,
zie bijlage. Deze multihouder wordt ook wel Multi 2 lnb houder genoemd en is in een grote satellietzaak in Groningen ook in een aluminium uitvoering verkrijgbaar. Deze uitvoering is een stuk stabieler dan de standaard kunststof uitvoering.


Ik heb uitgerekend dat de hart op hart afstand tussen de lnb van de 19,2 en 23,5 graden oost voor deze Visiosat SMC 100 schotel 65mm moet zijn.

Het beste is zelfs nog om de schotel iets te verdraaien en hem uit te richten op de Astra 23,5 i.p.v. op de 19,2. Je ontvangt dan maximaal signaal voor de zwakkere Astra 23,5 satelliet.


Wat betreft de multiswitch, daar zit helaas niets ander op om hem te vervangen door het type wat ik je in bericht 4 heb aangegeven.

 

post-60869-0-28981200-1369646815_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...