Ga naar inhoud


Dom konijn


gerrit B

Aanbevolen berichten

en ieder kent de uitdrukking toch wel van "dom konijn"

 

Als je dit ziet vraag ik me toch af of die uitdrukking wel klopt of dat wij toevallig super intelligente konijnen hebben gefokt

 

 

Ze zijn hier dus net 7 weken oud.

 

suc6

 

Gerrit

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geweldig :)

 

Ik kan mij blijven verbazen over hoe dieren die eigenlijk geen verbanden zouden mogen kunnen leggen het toch constant doen.

 

Zo hebben wij ooit geleerd wat intelligentie was, verbanden leggen, en daarom kan een dier niet 'denken' zoals jij en ik.

 

Maar als je dan weer zo een filmpje ziet... leg deze maar een uit Meneer Peters van mijn Biologie lessen!

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn ze niet een beetje groot voor 7 weken?

 

Weet je zeker dat het konijnen zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zijn ze niet een beetje groot voor 7 weken?

 

Weet je zeker dat het konijnen zijn?

Ja. Volgens mij een beetje veel antibiotica gegeven en zie daar de plofkonijn is geboren. aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, deze worden nog 3 a 4 keer zo groot en groeien nu dan ook als kool.

Uiteindelijk zullen ze tussen de 6 en 7 Kg wegen waarbij 6,5Kg het ideale gewicht is voor een tentoonstelling en dan zijn ze ongeveer 3/4 tot 1 jaar oud.

De rammetjes krijgen tussen de 1 en 1,5 jaar pas hun dikke kop en komen er dan ongeveer zo uit te zien.

bono%20op%20de%20bank.jpg

 

Dit is onze Bono en als hij languit gaat liggen dan heb je dus 1 meter konijn.

Ze zijn dus ook groter dan veel katten of zelfs een kleine hond en ze gedragen zich ook bijna als een hond.

Apporteren lukt maar zelden, maar luisteren naar hun naam, netjes gaan zitten, pootje geven ed. dat is niet zo moeilijk om hun aan te leren.

Enige nadeel is dat bestraffen niet helpt, daar snappen ze niets van.

Goed gedrag belonen werkt echter des te beter, dus doen ze iets goed dan krijgen ze wat lekkers,( rozijntje, stukje appel, partje mandarijn enz.) en dan hebben ze soms bijzonder snel iets aangeleerd.

Hebben ze dan ook eenmaal door dat een deurtje dus zo open kan dan zullen ze in elke kooi proberen of dat daar ook lukt en zo niet dan zoeken ze wel en andere oplossing.

Bono van hierboven krijgt het zelfs voor elkaar om een sleutelhanger open te krijgen waar je zelf 2 handen voor nodig hebt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wordt Orwells Animal Farm toch nog werkelijkheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, deze worden nog 3 a 4 keer zo groot en groeien nu dan ook als kool.

Uiteindelijk zullen ze tussen de 6 en 7 Kg wegen waarbij 6,5Kg het ideale gewicht is voor een tentoonstelling en dan zijn ze ongeveer 3/4 tot 1 jaar oud.

De rammetjes krijgen tussen de 1 en 1,5 jaar pas hun dikke kop en komen er dan ongeveer zo uit te zien.

bono%20op%20de%20bank.jpg

 

Dit is onze Bono en als hij languit gaat liggen dan heb je dus 1 meter konijn.

Ze zijn dus ook groter dan veel katten of zelfs een kleine hond en ze gedragen zich ook bijna als een hond.

Apporteren lukt maar zelden, maar luisteren naar hun naam, netjes gaan zitten, pootje geven ed. dat is niet zo moeilijk om hun aan te leren.

Enige nadeel is dat bestraffen niet helpt, daar snappen ze niets van.

Goed gedrag belonen werkt echter des te beter, dus doen ze iets goed dan krijgen ze wat lekkers,( rozijntje, stukje appel, partje mandarijn enz.) en dan hebben ze soms bijzonder snel iets aangeleerd.

Hebben ze dan ook eenmaal door dat een deurtje dus zo open kan dan zullen ze in elke kooi proberen of dat daar ook lukt en zo niet dan zoeken ze wel en andere oplossing.

 

 

Bono van hierboven krijgt het zelfs voor elkaar om een sleutelhanger open te krijgen waar je zelf 2 handen voor nodig hebt.

 

suc6

 

Gerrit

Nee hoor, deze worden nog 3 a 4 keer zo groot en groeien nu dan ook als kool.

Uiteindelijk zullen ze tussen de 6 en 7 Kg wegen waarbij 6,5Kg het ideale gewicht is voor een tentoonstelling en dan zijn ze ongeveer 3/4 tot 1 jaar oud.

De rammetjes krijgen tussen de 1 en 1,5 jaar pas hun dikke kop en komen er dan ongeveer zo uit te zien.

bono%20op%20de%20bank.jpg

 

Dit is onze Bono en als hij languit gaat liggen dan heb je dus 1 meter konijn.

Ze zijn dus ook groter dan veel katten of zelfs een kleine hond en ze gedragen zich ook bijna als een hond.

Apporteren lukt maar zelden, maar luisteren naar hun naam, netjes gaan zitten, pootje geven ed. dat is niet zo moeilijk om hun aan te leren.

Enige nadeel is dat bestraffen niet helpt, daar snappen ze niets van.

Goed gedrag belonen werkt echter des te beter, dus doen ze iets goed dan krijgen ze wat lekkers,( rozijntje, stukje appel, partje mandarijn enz.) en dan hebben ze soms bijzonder snel iets aangeleerd.

Hebben ze dan ook eenmaal door dat een deurtje dus zo open kan dan zullen ze in elke kooi proberen of dat daar ook lukt en zo niet dan zoeken ze wel en andere oplossing.

Bono van hierboven krijgt het zelfs voor elkaar om een sleutelhanger open te krijgen waar je zelf 2 handen voor nodig hebt.

 

suc6

 

Gerrit

Mooi dier!

Die van ons (ras: klein zilver (midden geel)) loop altijd vrij rond. Gaat voor de tuin deur zitten als hij naar de tuin wil. En buiten voor de deur als hij weer naar binnen wil. Erg handig om van je onkruid af te komen. Poept en plast in z'n hok. Ik pleit voor een konijnen sub forum ;-)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

 en als hij languit gaat liggen dan heb je dus 1 meter konijn.

 

Hmmm..lekker, past net op de barbecue en de zon laat zich deze week ook zien.  ;)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...