Ga naar inhoud


Geen zenders vindbaar op Astra1 12722 H 22000


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,


 

Situatie schets:

Tot voor kort had ik een Technisat Multytenne 45. Wegens te zwak signaal bij slechte weersomstandigheden heb ik deze vervangen door een opstelling met een T90 wavefrontier met 4 Quattro lnb’s (Inverto Black Premium Quattro, IDLB-QUTL40-PREMU-OPP) aangesloten op een multiswitch (EMP-Centauri MS17/ 8PIU-6 V10).

Als decoder gebruik ik de Dreambox DM7020 HDTV met de standaard firmware enigma2. De schotel en lnb’s zijn uitgericht naar hotbird (13°), astra 1 (19,2°), astra 3 (23,5°) en astra 2 (28,2°).

 

Probleemstelling:

Het zoeken naar zenders lukt probleemloos maar ik merk echter dat er enkele zenders van astra 1 ontbreken namelijk de standaard definitie kanalen van tv-Vlaanderen: één, canvas, vtm, national geographics,… Wanneer ik een manuele scan uitvoer op Astra 1 op de frequentie 12722, horizontaal, 22000 kunnen er geen kanalen gevonden worden. De gevonden zenders geven echter perfect beeld.
Ik heb het programma Diseqc tester laten lopen op mijn dreambox en ik krijg 4 keer (L/V, H/V, L/H en H/H) succesvol voor Astra 1.
Ik heb ook nog een andere decoder namelijk de Clark tech HD5000c. Deze bevat reeds de zenders van tv-vlaanderen en speelt probleemloos al alle kanalen af die door de dreambox niet worden gevonden.

Bij wijze van extra test heb ik de dreambox aangesloten op een andere schotel: triax schotel 60cm met een duo lnb (astra 1 en astra 3). Ook hier heb ik hetzelfde probleem. De clark tech speelt de zender af zonder moeite en de dreambox kan ze niet eens vinden.


 

Weet iemand raad met dit probleem? Ik heb al enig zoekwerk verricht op google en ik kom zeer veel uiteenlopende oplossingen tegen gaande van toch een verkeerde afstelling van de schotel, defecte lnb, defecte multiswitch, te zwak signaal, het installeren van andere firmware op de dreambox,…

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geachte lievenborms,

Ik heb het vermoeden dat jij bij het zoeken op je Dreambox de transponderinstellingen niet op DVBS-2 hebt ingesteld.

Onlangs zijn de parameters van deze frequentie namelijk veranderd naar MPEG4.

 

Je  moet handmatig instellen op 12722 / H / DVBS-2 / 8PSK / 22000 / 3/4       

Zie ook:

 

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

 

En nu moet het lukken!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07,

 

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Het handmatig zoeken met DVBS-2 had ik ook al eens geprobeerd, zonder resultaat.
Gelukkig heb ik zopas het probleem kunnen oplossen met een blindscan. Ik had ergens op het forum iets gelezen dat de dreambox bij het automatisch en manueel zoeken “onzichtbare” kanalen overslaat. Een blindscan doet dit blijkbaar niet waardoor “alle” kanalen gevonden worden en dus ook de standaard definitie kanalen van tv-vlaanderen. De Clark tech decoder ziet blijkbaar alles met een standaard scan.


Een extra blindscan is dus de oplossing voor dreambox gebruikers, een handig weetje dus voor de andere forumleden.

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zet je in de DM 7020 HD geen kant en klare zenderlijst, daar worden ze tenslotte voor samen gesteld

Die zijn ook niet altijd probleemloos, dus ook geen garantie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het nog anders, met dreamset een nieuwe lijst via internet inladen.

Daaruit knip ik de lamedb en satellites.xml en die plaats ik in mijn settingslijst en 1 keer opslaan met dreamset.

Er is wel een nadeel aan, het duurt soms een paar dagen eer kingofsat de wijziging doorvoert.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieven

 

Als dat een foto is van jouw schotel; MOOI!

 

(en een beetje beschut voor de sneeuw?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Multytenne 45 is inderdaad een leuke schotel die heel zorgvuldig dient afgesteld te worden. Helaas is de skew per lnb niet afstelbaar waardoor sommige zenders minder kwaliteitsvol signaal leveren. Dit is geen probleem bij helder weer maar bij serieuze regenvlagen en sneeuw heb ik wel enkele problemen ondervonden.
Aangezien ik intussen meerdere toestellen wou aansluiten heb ik een serieuze verandering gedaan en een WaveFrontier T90 geplaatst op aanraden van enkele andere forumleden. Het resultaat mag zeker gezien worden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...