Ga naar inhoud


Wijziging land Nederland naar België/Nederlands


Eticos
Ga naar oplossing Opgelost door Psychosammie,

Aanbevolen berichten


Naar rechtsboven bewegen met je muis.

 

Dan in het pull out menu kies je voor Settings (Instellingen)

 

In het volgende menu klik je nu op Configuratiescherm

 

En hier zoek je naar 'Regio' (denk ik, het is Region in het Engels), maar het zou ook Locatie of iets in die geest kunnen zijn.

 

Als je de juiste hebt gevonden (aanklikken) en dan opent hij een nieuw venster met daarin 3 tabbladen (Formats, Location, Administrative) en daar bij Locatie (2e tab) kun je je land wijzigen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was schrikken. Toen ik de titel las dacht ik even dat Belgie Nederland de oorlog had verklaard :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het land aanpassen kan ik nog wel volgen. Ik heb hier echter een Belgische computer met een Belgisch toetsenbord.

 

Het is mij nog steeds niet gelukt het Belgische toetsenbord goed werkend te krijgen.

 

Kan natuurlijk ook wel een US toetsenbord eraan hangen. Echter een toetsenbord met de diverse leestekens er standaard op, lijkt mij wel handig.

 

In Linux (dual boot) werkt het prima en is dit eenvoudig instelbaar. In Windows kan ik echter de juiste configuratie van de toetsen niet vinden.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah...

 

Dan ga je wederom naar het configuratiescherm en kies je Taal ipv Regio.

 

Dan krijg je een nieuw scherm met je toetsenbord taal keuze. Hier Belgie aan toevoegen en US verwijderen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste S,

 

vriendelijk dank, het leek mij een eenvoudige oplossing. Maar helaas Azerty toetsenbord geeft nog steeds A = Q en Z = W. 

 

Waarom staat er niet gewoon onder het item toetstenbord welke keuze je wilt maken. Zie verder geen keuze mogelijkheid.

 

De logica is ver te zoeken. Maar ja, ik gebruik nog een Windows toepassing en zit dan continue te klungelen onder welke toetsen de diverse tekens staan.

 

Is mogelijk erg eenvoudig, maar ik kan het niet vinden.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet jij niet gewoon een Frans toetsenbord kiezen? Je hebt zo te zien een Azerty toetsenbord?

 

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/change-the-keyboard-layout-to-azerty

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het is een Azerty toetsenbord.

 

Inmiddels als Regional optie Frankrijk aangezet en dan werkt het toetsenbord zoals het hoort.

 

Vriendelijk dank voor de aanwijzigen. Het blijkt toch vreemd dat je het soort toetsenbord niet even kunt aangeven. 

 

Belgisch werkte ook niet.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon keyboard instelling aanklikken en type keyboard kiezen. Dat lijkt mij logisch en gebruiksvriendelijk.

 

Tja, de startknop om het systeem te stoppen is min of meer van dezelfde ¨logica¨. Regio op mijn systeem is nu Frankrijk (France).

 

Maar het werkt nu en daar gaat het om.

 

Bonjour á tous,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Je hoort het ook te doen via toetsenbord kiezen. Ik weet dus niet wat jij fout doet.

 

Rechts onder op de taakbalk staat een toetsenbordje (Windows-7). Daar met de rechtermuis op klikken. Kies Instellingen...

 

Hier kan je een toetsenbord toevoegen. Ik kies Nederlands (Belgie). Ik klik de boomstructuur open en kies Toetsenbord, Belgisch (punt). Nu kan ik op de knop Voorbeeld klikken. En ik krijg een voorbeeld van een Azerty toetsenbord te zien. Dus als ik dat toetsenbord zou installeren en vervolgens als actief toetsenbord kies, dan krijg ik een Azerty toetsenbord.

 

Ik ga er van uit dat dit ook onder Windows-8 zo werkt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • Moderator

Je hoort het ook te doen via toetsenbord kiezen. Ik weet dus niet wat jij fout doet.

 

Rechts onder op de taakbalk staat een toetsenbordje (Windows-7). Daar met de rechtermuis op klikken. Kies Instellingen...

 

Hier kan je een toetsenbord toevoegen. Ik kies Nederlands (Belgie). Ik klik de boomstructuur open en kies Toetsenbord, Belgisch (punt). Nu kan ik op de knop Voorbeeld klikken. En ik krijg een voorbeeld van een Azerty toetsenbord te zien. Dus als ik dat toetsenbord zou installeren en vervolgens als actief toetsenbord kies, dan krijg ik een Azerty toetsenbord.

 

Ik ga er van uit dat dit ook onder Windows-8 zo werkt.

 

Je kan er er vanuit gaan dat in elke nieuwe windows versie dingen allemaal op dezelfde plek zitten en hetzelfde geregeld zijn als in de voorgaande versie. De ervaring leert echter dat dat niet zo is.

 

Toetsenbord instellen zit inderdaad behoorlijk weggestopt, op een niet logische plek, zoals Bram ook aangaf.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er er vanuit gaan dat in elke nieuwe windows versie dingen allemaal op dezelfde plek zitten en hetzelfde geregeld zijn als in de voorgaande versie. De ervaring leert echter dat dat niet zo is.

 

Toetsenbord instellen zit inderdaad behoorlijk weggestopt, op een niet logische plek, zoals Bram ook aangaf.

 

Dat zijn van die discussie punten. Want hoe vaak stel je nou je toetsenbord in? Dus waarom zouden ze deze niet wat wegstoppen en plaats maken voor iets wat je misschien vaker gebruikt?

 

Het is maar hopen dat vanaf Windows X alles met spraak zal kunnen. Windows = Toetsenbord = Instellingen = Regio :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...