Ga naar inhoud


Triplesat, geen ontvangst op Astra 28 in Hongarije


Arnax

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

sinds 2 maanden heb ik een Canal Digitaal Entertainment HD pakket inclusief het Britse pakket. Derhalve heb ik een 60cm schotel met Triple LNB via Canal Digitaal gekregen.

Met de zenders op Astra 19 en 23 heb ik geen problemen (perfect beeld), maar de zenders op Astra 28 kan ik niet zien, ondanks dat het signaal hiervan het beste is van alle drie.

 

De melding die ik op TV zie is 'lost signal', wat ik niet begrijp vanwege de kwaliteit van het signaal, wat slechts 1 blokje mist.

De instellingen op de receiver zijn de standaard instellingen van Canal digitaal en de locatie is Boedapest, Hongarije.

 

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe en waarom ik deze zenders niet kan zien?

 

Bij voorbaat dank,

 

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Boedapest ligt te ver buiten het dekkingsgebied van de Astra 2 satelliet.

Zelfs in Duitsland heeft men al problemen met het ontvangen van de Engelse zenders.

 

Zie de link voor de footprint.

 

http://www.lyngsat-maps.com/maps/images/astra2d.gif

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie. Weet je toevallig waarom ik wel vol bereik heb?

Met mijn beperkte noob kennis, snap ik dit namelijk niet, wanneer de Astra 2 buiten bereik zou liggen...

 

Op de site van SES zie ik dat in het najaar de 2E wordt gelanceerd en volgend jaar de 2G. Gezien het aantal Britse zenders die hierop uit gaan zenden en de coverage die de rest van Europa dan heeft, zou ik na lancering van deze satellieten wel *iets* moeten kunnen zien?

 

EDIT: Na enig zoekwerk, zie ik dat de BBC uitzendt op Astra 1N, die wel genoeg bereik zou moeten hebben in Centraal Europa?

https://sat.ses.com/webservice/images/7405039

 

Copy-paste van de BBC site:

Astra 2D was also retired in February 2012 and the BBC services moved to a new temporary home on Astra 1N. Astra 1N is due to take up its permanent position in 2013 (19°East), so the BBC’s services will move to their new permanent home on Astra 2E (28.2°East) when that becomes operational. It is expected that Astra 2E will launch around the middle of 2013.

aangepast door Arnax
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...