Ga naar inhoud


Geen beeld op TV Vlaanderen?


illusion1234

Aanbevolen berichten


hmm, wat je kan proberen cccam herstarten en/of heractivatie kaart aanvragen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart heeft inderdaad een update gemist.

Na heractivatiesignaal terug beeld, maar enkel via de originele CI-module.

 

Noch Cccam, noch Oscam willen de kaart nog decoderen.

 

Is er iets veranderd aan de id's ofzo?

Daar ken ik niet zoveel vanaf, ik heb oscam ingesteld via de mini how-to zoals beschreven in de desbetreffende thread.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

met oscam kan ik je spijtig genoeg niet verder helpen, heb er totaal geen verstand van. :D

oscam gebruiken blijkt wel voor gevorderden weggelegd te zijn.

 

grtz philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plots geen beeld meer op TV Vlaanderen. (alle andere kanalen probleemloos te ontvangen)

Box reeds herstart enzo, signaal is normaal.  Kortom, alles kwa hardware gechecked.

 

Zijn er nog mensen?

zet effe cccam 2.3.0 op jou ontvanger 

en laad hem daar dan opstaan op tvv zender en herstart cccaom

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je toch maar op 2 ontvangers kijkt is cccam voldoede

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk momenteel zelfs maar op 1 ontvanger, wel met dubbele tuner.

Waarom cccam en oscam niet meer werkten is me niet duidelijk.

Plots had ik ook weer beeld via de softcams.

 

En opeens zijn ook mijn andere problemen i.v.m. de zwakkere signalen door de nieuwe uitzendnorm (blokjes en haperingen) ook weg. (zie andere topic)

Ik krijg er noch kop noch staart aan.

Hardwarematig is alles hetzelfde.

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wij kunnen sinds enkele dagen ook geen TV-Vlaanderen ontvangen. Heb de kaart al geheractiveerd maar dit blijkt niet het probleem te zijn.

Ik vermoed dat het de CI-module is. Deze is van TV-Vlaanderen en werd ca. 1,5 jaar geleden al eens vervangen (onder garantie).

Kan het een probleem zijn dat ik eventueel zelf kan oplossen of is die CI echt 'stuk' (lijkt me vreemd, met onze CD-module tot op heden nooit een probleem gehad).

Wanneer iemand raad voor me heeft, hoor ik het graag en liefst in 'lekentaal'. Onze ontvanger is een Homecast 8500 PVR (HD-twin).

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft deze Homecast ontvanger in het menu geen optie CI Slot, common interface o.i.d.

Daarin kan je wellicht zien of de ontvanger het CI module herkent en de kaart kan lezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, 2 kansen, de kaart is defect of het CI module.

 

Misschien de kaart even testen in een andere ontvanger of anders het CI module vervangen.

Je zou kunnen kijken of je als alternatief een Aston 1.07 module op de kop kunt tikken, met software versie 2.26.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...