Ga naar inhoud


Badr 5 in belgie?


Satelsport
Ga naar oplossing Opgelost door Jean-Claude,

Aanbevolen berichten


  • Oplossing

hangt er van af op welke beam uw zender zit - kijk eens hier : http://www.lyngsat.com/Badr-5.html

het detail van de beams vind je hier : http://www.arabsat.com/pages/Satellite.aspx?sid=17&pid=80

 

op het eerste zicht maak je weinig kans ....

ik ontvang met een 90-cm schotel wel een 100-tal zenders op 26E, geen idee of die van BADR5 komen of één van de andere BADR's op die positie. Over welke zender gaat het ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst bedankt voor je reactie.
Ik heb nu gekeken en mijn beam is :Central Asia

0
9.4

 

Ik begrijp niet echt wat dit wil zeggen ( sorry) 

Het gaat namelijk om IRIB 3 zender ( één van de nationale Iraanse zenders die voetbal uitzendt van Iran ).

 

Ik heb een schotel van 85 cm en over mijn LNB kan ik voorlopig enkel zeggen dat het meer dan 10 jaar oud is maar hij doet het nog goed. Ondertussen weet ik dat 85cm veel te klein is. Maar maak  ik kans met een gortere of is dat totaal onmogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Te oordelen aan de footprint maak je geen kans.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ontvanger is een Sab titan I HD 3606.

 

Bij specificatie lees ik, Video Decoding MPEG-2, MP@ML, MPEG-4 part 10/H264 . 

 

Is dat goed?

 

Wat is het verschil tussen een C band en KU ?

 

Bedankt voor je de moeite en dat je het opgezocht hebt voor mij en het zou vriendelijk zijn als mij nog verder helpt :)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je beschikt over een MPEG4 toestel,  dan is deze IRIB3 zender ook te ontvangen in de c-wide band van Arabsat 5c op 20E.

Maar Belgie en Nederland zitten wel aan de rand van deze beam, dus weet ik niet met welke schoteldiameter je moet werken.

Naast dat MPEG4 toestel moet je dan ook wel een schotel met C-band lnb hebben .

Mijn 120 cm schotel heeft op 20 º oost alleen op 3934 L , 3885 R en 4054 L signaal .

 

IRIB 3 zit daar op 3964 R

 

Op Badr5 geen spoor van signaal op 11881 H met diezelfde schotel 

 

C-band werkt met veel lagere frequenties en grotere schotels en LNB's 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee , geen spoor van signaal op die freq. 

Op een duits board melding van iemand in Bonn met een 230 cm schotel en in Frankrijk met een 310 cm schotel die op die 3964 freq. beeld hebben .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...