Ga naar inhoud


Duo Inverto Black twin 80 cm dish,hartafstand ?


de mon

Aanbevolen berichten


Ik had een chat met beslist.be = weer een klantendienst.Ergens in Nederland ,men heeft daar soms een afhaalloket.

Hier in Belgie ben ik al 2 uur aan 't Googlen.Mss de winkels wat opbellen .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de mon


Het Inverto Black Pro Twin Monoblock waar jij het over hebt, is gemaakt voor een 80cm schotel staat op de site van Inverto. Met deze 80cm wordt 80cm breed bedoeld omdat de schotelmaat altijd in de breedte genomen moet worden. Verder staat er op hun site, dat het monoblock ook te gebruiken is voor schotels van 75 tot 85cm (breed).
 

De hartafstand van de pijpjes staat niet in de tekening van de specificaties van Inverto aangegeven maar met de PDF-file die beschikbaar is, kan het monoblock gedraaid worden en dan is de hart op hartafstand van de pijpjes op te meten. Deze is 53mm zoals ook al eerder werd aangegeven.


Info kun je vinden op de site van Inverto, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36

Bij een monoblock of duo-lnb is het gebruikelijk dat je deze vastklemt op één van de pijpjes. Eén kop komt dus precies in het midden van de schotel te staan, de andere er iets naast. Omdat je voor de Astra 23,5 maximaal signaal nodig hebt, is het verstandig de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten.
Wil je nu dat de vrijhangende kop zo weinig mogelijk verlies heeft t.o.v. de kop die in de klem zit, dan kun je de speciale houder nemen die jij in de bijlage hebt meegestuurd. Beide koppen komen dan even ver uit het midden te staan. Ik zou daar zeker niet voor kiezen.
 

Zo’n houder kan wel handig zijn als je een duo-lnb hebt voor een 60cm-schotel anders dan een Triax of SAB.
Veelal kan die zonder die speciale houder niet gemonteerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.wawitotaal.nl/nl/lnb-s-duo-single/81422145-inverto-duo-lnb-twin-monoblock-02db-80schotels.html .

Die speciale houder voor monoblok/duo lnb geeft toch meer stabiliteit denk ik. De overgangsringen naar 40 heb ik nog wel liggen.

Maar met de adapterring van 28 naar 40 en de vaste lnb houder heb je niet zoveel afstellingen,tenzij wat geprul met de schotel.

Dus met de speciale houder kun je meer denk ik, finetunen

Je weet dat de schotel voor de Costa Brava ginds is.Ik had even nog wat gezocht ivm met mijn SMART twin lnb's.Te zwak en occasie.Nieuw is veiliger peins ik.

Schotel tda78 is ginds.

De zoektocht naar de Luxemburgse Inverto's is verwarrend;ultra black,black pro,black ultra ,enz .

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de mon


Het is nog maar de vraag of die zogenaamde universele houder voor een duo-lnb wel zo geweldig is.
 

Een vraag aan jou:

- Kijkt de duo-lnb wel naar de juiste hoogte van de schotel als je die monteert?

- Staat het hart van de golfpijp wel op dezelfde hoogte als dat je hem in de originele houder zet?

 

Hoezo de zoektocht naar de Luxemburgse Inverto's is verwarrend? Het monoblock is geen ultra black,black pro,black ultra ,enz .

 

De site van Inverto die ik gegeven heb, laat niets te wensen over aan informatie.

Het is de Twin Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-TWNM22-MNO43-8PP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd 't is maar een universele houder.

En weer ben ik aan 't googlen naar een monoblok lnb.Die data zijn nooit volledig.Een echt rommeltje.

1 'tje vind ik nog, maar van hartafstand of van schotelgrootte geen data.

LNB Twin Monoblock Smart Titanium, TMT 43 .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de mon

 

Als er nu één fabrikant is die slechte voorlichting geeft is het wel Smart.


In hun catalogus staat monoblocks maar er staat niet bij of het een 3 graden, een 4 graden, een 4,3 graden of een 6 graden monoblock is en al helemaal niet of het voor een 60- of 80cm-schotel is.

Verder geven ze ook niet aan of nu de Astra 19,2 diseqcpositie 1 heeft of de Hotbird, zie bijlage. Met Smart is het wel heel erg triest gesteld wat betreft de informatie.


Je kunt misschien klagen over Inverto omdat jij er geen wegwijs in weet maar dat is een uitstekende lnb-fabrikant die uitstekende informatie verschaft.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Smart is een Duitse fabrikant en in de slechts korte tijd dat ik me heb verdiept in schotels kwam ik er al snel achter dat 85 cm in Duitsland de norm is.

Wellicht geeft het typenr van het monoblock enige uitsluitsel over de vraag voor welke posities deze gemaakt is?

In Duitsland is Astra 1 de norm, en het is dus veilig te veronderstellen dat alle Smart monoblocks Astra 1 op DisEqC positie A zullen doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smart is een Duitse fabrikant en in de slechts korte tijd dat ik me heb verdiept in schotels kwam ik er al snel achter dat 85 cm in Duitsland de norm is.

 

Wellicht geeft het typenr van het monoblock enige uitsluitsel over de vraag voor welke posities deze gemaakt is?

 

In Duitsland is Astra 1 de norm, en het is dus veilig te veronderstellen dat alle Smart monoblocks Astra 1 op DisEqC positie A zullen doorgeven.

Bij de aanbieding van een Smart TMT 43 Monobloc van een duitse shop , staat in een algemene  aanbouw handleiding  voor dat Astra 1 (19.2º) diseqc 1

en voor 23.5 º diseqc 2 gekozen moet worden .

Er staat niet specifiek bij welke merken / types .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Old Satterhand


Laten we voorop stellen dat ik uitstekend weet welk monoblock op de site van Smart waar voor is, het is alleen niet vernoemd en dat is een grote tekortkoming in de informatie.

Bij alle monoblocks voor de Astra 19,2 en de Astra 23,5 is de diseqc-instelling als volgt zoals ook op de site van Inverto wordt aangegeven:
DiSEqC 1.0 (Sat A* = ASTRA 19.2° East, Sat B = ASTRA 23.5° East)

Bij een monoblock Astra 19,2 en Hotbird is het standaard zo dat de Hotbird Sat A is en niet de Astra 19,2 zoals ook op de site van Inverto wordt aangegeven:
DiSEqC 1.0 (Sat A* = Hotbird 13° East, Sat B = ASTRA 19.2° East)

Maar monoblocks Astra 19,2 / Hotbird worden door andere leverancies soms juist andersom geschakeld, dus Sat A = Astra 19,2.
Hoe het dus bij Smart zit is onduidelijk maar er zijn meerdere merken die onduidelijk zijn met hun informatie over monoblocks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...