Ga naar inhoud

Schotel pas signaal bij opnieuw aansluiten coax

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bedankt voor de hulp/uitleg. Ik heb de Diseqc instelling wat veranderd maar ik krijg nog geen beeld. Kunnen deze instellingen dan zo uit zichzelf veranderden? Ook omdat een andere receiver exact hetzelfde probleem vertoond.

Met je laatste opmerking bedoel je dat ik de schotel verkeerd uitgericht heb staan? Normaal zet je Astra 1 op Diseqc A (in mijn menu zijn het getallen maar neem aan dat a met 1 overeenkomt)

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

't Is toch geen DVB-S2 signaal ? Dan heb je ook even signaal en valt dan weg.

Reciever herkent DVB-S2 ?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Geplaatst:

Bedankt voor de hulp/uitleg. Ik heb de Diseqc instelling wat veranderd maar ik krijg nog geen beeld. Kunnen deze instellingen dan zo uit zichzelf veranderden? Ook omdat een andere receiver exact hetzelfde probleem vertoond.

Met je laatste opmerking bedoel je dat ik de schotel verkeerd uitgericht heb staan? Normaal zet je Astra 1 op Diseqc A (in mijn menu zijn het getallen maar neem aan dat a met 1 overeenkomt)

Heb je de f-connectoren al eens herbevestigd aan de coax nadat je de oude uiteinden eraf hebt geknipt?

Een digitaal beeld dat langzaam minder wordt kan het resultaat zijn van een slechte coaxverbinding (corrosie, vocht).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik heb een aantal zenders geprobeerd; NED 1, SBS, Discovery HD, nat geo SD, BVN en nog een paar buitenlandse dus volgens mij maakt het kanaal/satelliet niet uit.

Geplaatst:

Dus ik resumeer:

Je hebt de receiver op Nederland 1 (SD) gezet. Je sluit de LNB opnieuw aan en je hebt beeld.

Nu zap je naar Nederland 2 en je hebt geen beeld meer?

Je hebt de LNB vervangen en een andere receiver heeft hetzelfde probleem. Ook je connectors zijn vervangen.

rest me nog maar 1 vraag: hoe lang is je kabel en wat voor type kabel gebruik je?

Geplaatst:

Dat klopt exact.

Morgen zal ik controleren wat voor kabel ik heb maar het is wederom de standaard kabel die canal digitaal gebruikt. Lengte schat ik op een meter of 15.

• Moderator
Geplaatst:

Dus ik resumeer:

Je hebt de receiver op Nederland 1 (SD) gezet. Je sluit de LNB opnieuw aan en je hebt beeld.

Nu zap je naar Nederland 2 en je hebt geen beeld meer?

Dat zou erop kunnen wijzen, dat wanneer je bij ingeschakelde ontvanger op Nederland 1, wanneer je de kabel aansluit geen diseqc stuursignaal naar de LNB stuurt en dan beeld hebt in de default stand. Wanneer je overschakelt naar Nederland 2 stuurt de ontvanger een (foutief) diseqc signaal naar de LNB en heb je geen ontvangst.

Ik denk dat je diseqc instellingen niet goed staan.

Verder schrijf je dat je de schotel geprobeerd hebt opnieuw uit te richten. Het zou kunnen zijn dat de verkeerde kop naar de Astra 1 satelliet kijkt, dan moet je dus een verkeerd diseqc bevel geven om beeld te krijgen op de Astra 1. In dat geval heb je geen ontvangst op de Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb op zowel NED1 HD (Astra 3?)  als BVN (Asrtra 1?) beeld, dat zou toch moeten beteken dat ik goede ontvangst van beide satelieten heb en hij dus niet verkeerd uitgericht staat? Of maak ik nu een denkfout?

Is het daarnaast niet vreemd dat ik precies hetzelfde probleem met een andere receiver heb? Dan zouden daar dus ook de diseqc instelling verkeerd staan? Ik heb nog een kort stukje coax kabel liggen waarmee ik het vanmiddag even ga proberen.

Geplaatst:

kan je op ned 1 zien hoeveel signaal je hebt ? of bvn ?

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb op zowel NED1 HD (Astra 3?)  als BVN (Asrtra 1?) beeld, dat zou toch moeten beteken dat ik goede ontvangst van beide satelieten heb en hij dus niet verkeerd uitgericht staat? Of maak ik nu een denkfout?

Is het daarnaast niet vreemd dat ik precies hetzelfde probleem met een andere receiver heb? Dan zouden daar dus ook de diseqc instelling verkeerd staan? Ik heb nog een kort stukje coax kabel liggen waarmee ik het vanmiddag even ga proberen.

NED1 HD is Astra 3 en Verticaal.

BVN is Astra 1 en Horizontaal.

En die omschakeling gaat steeds goed?

PS: Welke hals heb je op de schotelarm?  

Als je achter de schotel staat, moet de rechterhals (Astra 3) erin en de linkerhals (Astra 1) hangt vrij en schuin naar beneden.)

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Op beide satellieten zit het signaal rond de 85%.

De Astra 3 hals zit in de houder en de Astra 1 hangt naar bekenden. De kabel heb ik nog niet kunnen testen maar ga ik zo doen.

Geplaatst:

De Astra 3 hals zit in de houder en de Astra 1 hangt naar bekenden. De kabel heb ik nog niet kunnen testen maar ga ik zo doen.

Dan zou je normaal verwachten dat je de satellieten beurtelings probleemloos kunt inscannen, FTA of inclusief gecodeerde zenders. 

Geplaatst: (aangepast)

zet je astra 1 19.2° in de houder of je blijft problemen hebben 

en het is wel astra 3B! die wat naar boven hangt

http://www.sat4all.com/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=129495

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen