Ga naar inhoud


slechte ontvangst duo LNB


vossie

Aanbevolen berichten

Ik woon in Spanje en sinds de invoering van de duo LNB heb ik al problemen, eerst een grotere schotel, waarna het een tijdje goed ging, de laatste tijd valt iedere keer de ontvangst weg, geen signaal waardoor er ook niet geupdate en/of geprogrammeerd opgenomen kan worden, neemt de recorder maar enkele minuten op ipv de hele programering, bevriest het beeld terwijl er wel geluid is.......en als het al een keer goed gaat zie je constant blokjes met kijken onder begeleiding van het irritante geluid....... :mad:

Weet iemand wat er aan de hand is??

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoeveel signaal  heb je 

heb je hem al eens terug uitgericht je schotel?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het rare is dat er soms wel, soms geen signaal , als ik dan speel met de 2 kabels (wisselen) en disq ingangen (wisselen) is er ineens wel signaal is....gaat ff goed en daarna valt alles weer weg!

de schotel is 80 cm en alles is officieel van canal digitaal de duo LNB en de philips ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CanalDigitaal duo LNB is geschikt voor een Triax 60 cm schotel.

Een grotere schotel maakt de ontvangst eerder slechter dan beter.

Maar of dit de oorzaak van het totaal uitvallen van signaal weet ik niet.

 

Het rommelen aan je bedrading met gevolg weer beeld kan er op duiden dat je bedrading of de F connectors een los contact hebben of niet goed vast zitten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vossie

 

Hier klopt iets niet.

Je schrijft dat alles officieel CanalDigitaal is. Dan heb je een schotel van 64cm. Maar je schrijft dat je een schotel hebt van 80cm. Hoe zit het nu?

Hoe breed en hoe hoog is je schotel?

Is het een Triax of een SAB?

Waar zit je ongeveer in Spanje anders is er geen zinnig woord over te vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit aan de cost brava en heb de oficiele schotel moeten vervangen voor een grotere, omdat ik na een verhuizing niets meer ontving, nu heb ik dus een schotel van 80 cm, in het begin ging alles prima......nu echter steeds uitval en als ik beeld heb goed geluid, maar beeld in stukjes, als ik ontvangst heb (die dus op onverklaarbare reden steeds wegvalt is het signaal goed (6/7 blokjes groen van de 10) de schotel staat bovenop een gebouw recht voor zee, ontvangst zou ideaal moeten zijn.....kan het niet aan de philips ontvanger liggen?

 

bedankt voor jullie reakties trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.K. vossie

 

De costa Brava, ik ga er maar even van uit dat het in de omgeving van Lloret de Mar is.

Daar past natuurlijk een CanalDigitaal duo-lnb helemaal niet op een 80cm-schotel.

Zou je me de afstand eens op willen geven van de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...