Ga naar inhoud


Krijg WiFi niet op het netwerk


buckfastbeekeeper
Ga naar oplossing Opgelost door buckfastbeekeeper,

Aanbevolen berichten

Al een hele morgen probeer ik de WiFi module op het netwerk te krijgen.

 

SSID is correct ingesteld en gelijk aan het netwerk. Encryptie ingesteld op WPA WPA2 met . Het netwerk is beveiligd met WPA-PSK. Lijkt me dus ook correct. De beveiligingszin is identiek aan die van de router. Het MAC adres heb ik afgeschreven van de WiFI-kaart. Dit MAC-adres werd ingevuld in de firewall adresfilteringstabel als toegestaan. Verder is DHCP ingesteld op ja en zijn er voldoende ip-adressen aanwezig. Via ethernet krijg ik probleemloos een ip-adres toegewezen en kan ik de Dreambox probleemloos benaderen.

 

Laat ik de Dreambox een netwerk zoeken, vindt hij geen enkel. Zelfs met vast ip-adres in de correcte range en met de correcte netmask kom ik er niet uit. Ook met MAC-filtering uitgeschakeld lukt het niet. Ook pingen naar het gegeven ip-adres geeft geen resultaat.

 

Alle andere draardloze apparaten zoals printserver doen het wel met dezelfde instellingen.

 

De router is een Sitecom 300N, ingesteld als Access Point, band B+G+N, channel 13. Een afstand van een 6-tal meter overbruggen mag geen probleem zijn. Een router die buiten staat connecteert wel probleemloos.

 

Waar loopt het fout?

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt WiFi oook op mijn DM8000 heeft het moeilijk met de SSID en WPA2 codering bij mij werkt het wel als ik een aparte WIFI kanaal open met WEB 64 codering dan lukt het wel maar dan heb je weer geen toegang tot de box via je pc.Of je moet alles op OpenWeb 64 zetten.Waar het aan ligt vermoedelijk aan de Drivers van DMM.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Probleem opgelost. Ik ben overgeschakeld naar kanaal 3. Niet alle netwerkkaartjes ondersteunen kanaal 13. Ook nog de MAC-filtering in het wireless deel (ACL) juist gezet.

 

Allen bedankt voor het mee denken.

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...