Ga naar inhoud


Probleem met Rebox 2200 hd per


PBEK

Aanbevolen berichten

Rare problemen met mijn Rebox.

 

Gaat steeds mee op vakantie, en de laatste keer per ongeluk mijn favorieten gewist.

Wil hem even opnieuw instellen, HDMI eraan en beeld op tv.

Doe ik hem aan de schotel thuis, sterkte 100, kwaliteit 78, zover niets aan de hand.

Heb ik nog een lnb die ik afgelopen zomer heb gebruikt, maar op het laatst GEEN beeld meer gaf, dus de duo -lnb erop prima.

Sluit ik hem aan op de rebox: geen sterkte, dus overleden denk ik.

De duo lnb eraan, ook 0 sterkte.

Andere kabel, eerst doorgemeten, ook 0 sterkte.

 

Als ik een lnb aansluit, ook al ligt hij ernaast op de kast, moet ik toch in elk geval sterkte hebben, geen signaal zonder schotel is logisch.

 

Daarna nog 3 lnb's geprobeerd, alles nul, doe ik de kabel van de schotel thuis er weer in: prachtig beeld.

 

Wie weet raad??.

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Veel hangt af van de configuratie thuis.

 

Indien er een switch tussen zit, kan het zijn dat je toch eerst even de schotelinstellingen op je box moet nakijken en aanpassen. De duo heeft waarschijnlijk intern wel een soort diseqc.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de duo -lnb erop .... De duo lnb eraan.... Gaat allebei over een single lnb

 

Niet helemaal begrijpelijk.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je de antenne installatie en bekabeling eens beschrijven, dan wordt het ons misschien duidelijk wat hier het probleem kan zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens of er 13 of 18 volt staat op de antenne ingang van de box.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...