Ga naar inhoud


philips DSR 8121 decoder/recorder ventilator


RCduck7

Aanbevolen berichten

Misschien een domme vraag voor de leken onder jullie. Maar is het normaal dat de ontvanger af en toe zijn ventilator laat draaien in standby? heeft de harde schijf dan ook koeling nodig in standby ofzo? Nog nooit geweten dat een recorder of gelijk ander toestel met harde schijf in standby zomaar begint te blazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zal van de omgevingstemperatuur afhangen maar vooral ook of de ontvanger voldoende vrije ruimte heeft om zijn warmte kwijt te kunnen zonder geforceerde koeling.


In Zuid-Spanje heb ik ook een ontvanger die in de zomermaanden als het buiten 32-35 graden is niet zonder ventilator probleemloos werkt.

 

Staat de ontvanger misschien op een ander apparaat wat warmte afgeeft en heeft hij aan de bovenzijde 5cm vrije ruimte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie sprietje. Hij staat niet in een kast maar wel zo dicht mogelijk tegen de muur. Een spelconsole staat ernaast met een 4 tal cm tussenruimte en rechts ervan een surround versterker. En een klein plastic HDMI schakel doosje van 10 bij 10 cm staat er bovenop, maar zonder verluchtinggaatjes in het gedrang te brengen. Dit gezegd zijnde voor de rest open, niet in een kast of tv meubel, hij staat bovenop een kast. Wat ik wel verwonderlijk vind is dat ik op mijn gewone HD ontvanger zonder recorder meer verluchtingsgaatjes terugvind tov op de ontvanger met recorder niet. Het is nu niet zo dat hij in standby bijna constant ventilleert, soms maar.

 

Ik heb ook een ander onderwerp gestart. Als je zo vriendelijk wil zijn dit eens te bekijken.

http://www.sat4all.com/forums/topic/335599-totale-kost-2de-smartcard/?do=findComment&comment=2186307

Kun je je ook aansluiten bij de mening van Gerard of heb ik nog andere opties??

aangepast door RCduck7
Link naar reactie
Delen op andere sites

De decoder gebruikt in standby 30 watt en bij een opname 34 watt.

Niet zo vreemd dus dat de ventilator soms aanslaat om de opgewekte warmte te verwerken.

Je kan nog van geluk spreken dat je ventilator niet altijd blijft draaien.

 

Wat je nog wel kan doen is de decoder schoonmaken, moederbord met componenten kan een laag stof op zitten en

de ventilator bladen kunnen vervuild zijn.

Eigenlijk hetzelfde onderhoud wat je met je PC en/of laptop ook regelmatig zou moeten (laten) uitvoeren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, niets aan te doen dan.

Of je moet de decoder volledig uitzetten met de schakelaar aan de achterkant van de decoder.

 

Ik wist overigens niet dat deze decoder nog nieuw te koop is.!

Vandaar mijn advies om de decoder schoon te maken.

 

Dat kan dat hij niet meer te koop is. Deze heb ik nieuw gekocht met een korting van TV Vlaanderen maar stond een tijd aan de kant door verhuis en andere werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...